Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9012
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓκέκας, Γιώργοςel
dc.date.accessioned2018-06-12T11:21:12Z-
dc.date.available2018-06-12T11:21:12Z-
dc.date.issued2018-06-12-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/9012-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΣμυρναίικο ρεμπέτικοel
dc.subjectΛαϊκή μουσικήel
dc.titleΤο μουσικό πορτραίτο του Παναγιώτη Τούνταel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΤούντας, Παναγιώτης (1886-1942)el
heal.classificationΛαϊκή μουσικήel
heal.classificationΡεμπέτικα τραγούδια-Μ.Ασία-Σμύρνηel
heal.dateAvailable2024-01-05T22:39:37Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΓκέκας, Γ., Το μουσικό πορτραίτο του Παναγιώτη Τούντα. Πτυχιακή εργασία. Άρτα: ΤΕΙ Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.abstractΑρχικά έγινε μία αναζήτηση και οργάνωση του διαθέσιμου υλικού γύρω από το βιογραφικό και στη συνέχεια έγινε μία μελέτη της συνολικής του δισκογραφίας, με βάση τα στοιχεία που μας δίνει ο Διονύσης Μανιάτης (2006), όπου ύστερα από αποδελτίωσή της προέκυψαν ερωτήματα και συμπεράσματα. Μέσω μουσικολογικών-μεθοδολογικών εργαλείων αναλύσαμε το μουσικό στυλ του συνθέτη. Χρησιμοποιήθηκε ένα πλήθος σύγχρονης βιβλιογραφίας, κυρίως αγγλόφωνης αλλά και ελληνικής. Καθ’ όλη την έρευνα προέκυψαν τέσσερα κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στον βίο του Τούντα αλλά και στα ταξίδια του, στην συμμετοχή του στις εστουδιαντίνες και στα πόστα του καλλιτεχνικού διευθυντή στις δισκογραφικές εταιρείες. Το δεύτερο κεφάλαιο ασχολείται με την μουσική βιομηχανία και τις τεχνολογίες ηχογράφησης κατά τον δέκατο ένατο και εικοστό αιώνα, που συμπίπτουν με τα χρόνια δράσης του συνθέτη. Επίσης, γίνεται αναφορά στα κινητά συνεργεία που εστάλησαν στην Σμύρνη και στην ευρύτερη Ανατολική Μεσόγειο, προκειμένου να πραγματοποιηθούν ηχογραφήσεις. Γίνεται ακόμη αναφορά στις πρώτες δισκογραφικές εταιρείες της παγκόσμιας σκηνής αλλά και της Ελληνικής. Τέλος, για να κατανοήσουμε πλήρως το πλαίσιο δράσης του Τούντα προβάλλεται και ο ρόλος της ελληνικής εταιρείας πνευματικών δικαιωμάτων, Α.Ε.Π.Ι. Στο τρίτο κεφάλαιο σκιαγραφείται ο πολυστυλισμός του Τούντα και του «Σμυρναίικου ρεμπέτικου». Αναλύεται ο όρος «ρεμπέτικο», και η προβολή του στο δίκτυο της Ανατολικής Μεσογείου. Εξετάζεται επίσης το management και marketing της περιόδου δράσης του Τούντα, δεδομένου ότι ο ίδιος υπήρξε στο πόστο του καλλιτεχνικού διευθυντή και συνθέτη. Τέλος, αναφερόμαστε στο ζήτημα της αυθεντικότητας και πατρότητας των έργων του, αλλά και στην διακειμενική και συγκρητική διάσταση της μουσικής του. Στο τέταρτο κεφάλαιο, προβάλλονται τα αποτελέσματα της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων, καθώς γίνεται περιγραφή και ανάλυση αυτών ανά κατηγορίες. Χρησιμοποιούνται παραστάσεις με τις ηχογραφήσεις ανά εταιρεία και ανά έτος, που προβάλλονται μέσω γραφικών γραφημάτων, πινάκων και κυκλικών διαγραμμάτων. Επίσης, αναλύονται οι ρυθμοί, τα πολλαπλά οργανολόγια και οι διαφορετικές, όπως προέκυψαν, φόρμες των κομματιών του Τούντα.el
heal.abstractInitially, a search and organization of the available material was made around the curriculum vitae, and then a study of its total discography was made, based on the data provided by Dionysis Maniatis (2006), where questions and conclusions emerged after its evaluation. Through musical-methodological tools we analyzed the musical style of the composer. A number of modern bibliography was used, mainly English and Greek. Throughout the survey, four chapters emerged. The first chapter refers to Tuntas life, but also to his travels, his participation in the estadiadines and the artistic director's abilities in record companies. The second chapter deals with the music industry and recording technologies during the nineteenth and twentieth centuries, coinciding with the composer's years of action. Also, reference is made to mobile crews sent to Smyrna and the wider eastern Mediterranean to make recordings. Reference is also made to the first record companies of the world and Greek. Finally, in order to fully understand Tountas action framework, the role of the Greek copyright company, AEPI. The third chapter outlines the polystylism of Tountas and the "Smyrneika rebetika". The term "rembetiko" is analyzed, and its projection on the Eastern Mediterranean network. The management and marketing of the Tuntas action period is also being considered, since he has been at the post of artistic director and composer. Finally, we refer to the question of the authenticity and paternity of his works, but also to the intertextual and syncretical dimension of his music. In the fourth chapter, the results of the electronic database are presented, as they are described and analyzed by categories. Performances are recorded with recordings per company and per year, displayed through graphical charts, tables and circular diagrams. It also analyzes the rhythms, the multiple organigrams and the different, as they have emerged, the forms of the pieces of Tuntas.el
heal.advisorNameΖουμπούλη, Μαρίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages133-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΚΕΚΑΣ.Γ_ΠΤΥΧΙΑΚΗ_ΤΟΥΝΤΑΣ_ΤΕΛΙΚΟ_12.6.2018.pdf3.6 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons