Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8693
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓκραίκος, Ιωάννηςel
dc.date.accessioned2018-04-19T09:32:56Z-
dc.date.available2018-04-19T09:32:56Z-
dc.date.issued2018-04-19-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/8693-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΔημοτικό τραγούδιel
dc.subjectΜουσικός ρυθμόςel
dc.subjectΜουσικό μέτροel
dc.subjectΕννέασημοςel
dc.subjectΕλληνική δισκογραφίαel
dc.subjectΘράκηel
dc.subjectΜακεδονίαel
dc.subjectΑιγαίοel
dc.titleΟ εννεάσημος ρυθμός στις λαϊκές μουσικές παραδόσεις της υπαίθρουel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΜουσική (Ρυθμολογία)el
heal.dateAvailable2024-01-05T23:24:12Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΓκραίκος, Ι., 2018. Ο εννεάσημος ρυθμός στις λαϊκές μουσικές παραδόσεις της υπαίθρου. Πτυχιακή εργασία. Άρτα: Τ.Ε.Ι Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.abstractΗ συγκεκριμένη μελέτη ασχολείται με το εννεάσημο ρυθμικό μοτίβο στις μουσικές της υπαίθρου. Αυτή η έρευνα έγινε με βάση τις βιβλιογραφικές αναφορές στον εννεάσημο ρυθμό αλλά και στην έννοια του ρυθμού γενικότερα. Ωστόσο κύριο λόγο είχαν οι καταγραφές των ρυθμικών σχημάτων του εννεάσημου ρυθμού μέσα από τραγούδια και οργανικούς σκοπούς της ελληνικής δισκογραφίας. Μέσα από το πρακτικό κομμάτι (καταγραφές) αναδείχθηκαν αρκετά ρυθμικά σχήματα αλλά και δομές εξωτερικές ή εσωτερικές οι οποίες όπως παρατηρήθηκε αναδιαμορφώνονταν και αναπροσαρμόζονταν ανάλογα την περιοχή και τα δεδομένα της. Άλλος ένας παράγοντας είναι και το τεχνικό κομμάτι, καθώς το κάθε κρουστό όργανο αλλάζει στην χειροθεσία συνεπώς και στον τρόπο σκέψης. Σε συνδυασμό τα διαφορετικά όργανα, με τις διαφορετικές μουσικές παραδόσεις, όπως είναι φυσικό εμφανίζονται διάφορα ρυθμικά σχήματα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα. Η πορεία και η εξέλιξη του συγκεκριμένου ρυθμού στον χρόνο μένει να επιβεβαιωθεί. Ωστόσο το γεωγραφικό πλαίσιο εμφάνισής του επιβεβαιώνεται μέσα από την δισκογραφία, καθώς και τις αναφορές που έχουν αποτυπωθεί στην βιβλιογραφία των ένθετων των δισκογραφικών εκδόσεων. Βασική διαπίστωση είναι πως τα ρυθμικά σχήματα που εισάγονται, κυρίως από την Ανατολή, αναπροσαρμόζονται στους νέους γεωγραφικούς τόπους και ορίζουν νέες εκφάνσεις του εννεάσημου, τόσο ποσοτικά, όσο και ποιοτικάel
heal.abstractThis study is concerned with the «nine beats» rhythm in the rural musical traditions of the countryside. The specific survey was conducted based on the bibliographical references on the «nine beats» rhythm, as well as on the meaning of rhythm in general. Nevertheless, the main part involved the recordings of the rhythmic patterns of the «nine beats» rhythm through the songs and instrumental melodies of the Greek musical recording industry. It was through the practical part (recordings) that a plethora of rhythmic patterns were revealed, as well as internal and external structures, which, as observed, were remodeled and re-adjusted, depending on the specific area and circumstances. Another factor, was the technical part, since each percussion instrument changes in the hand position and therefore, in the way of thinking. Combined, the different musical instruments with the various musical traditions, as it appears, develop a variety of rhythmic patterns with specific features. The course and progress of this certain rhythm in time remains to be confirmed. However, the geographical context where it appears, is acknowledged through the recording industry, and even so, through the references that are established in the related bibliography of the recordings' publications. A principal finding of the study is that the rhythmic patterns that are introduced mainly from the East, are re-adjusted to the new geographical areas and define new expressions of the «nine beats» rhythm, quantitatively, as well as qualitativelyen
heal.advisorNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΟρδουλίδης, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΑνδρίκος, Νικόλαοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages121-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gkraikos IΠτυχιακή εργασία1.75 MBUnknownView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons