Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/854
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚατσιάνος, Ηλίαςel
dc.date.accessioned2014-07-23T09:53:59Z-
dc.date.available2014-07-23T09:53:59Z-
dc.date.issued2014-07-23-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/854-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜουζάκης Γιώργοςel
dc.subjectΈλληνες συνθέτεςel
dc.subjectΚινηματογραφική μουσικήel
dc.subjectΔισκογραφίαel
dc.subjectΑθηναϊκή Επιθεώρησηel
dc.titleΓιώργος Μουζάκης μια πρώτη προσέγγιση της εργογραφίας τουel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΜουζάκης, Γιώργοςel
heal.classificationΣυνθέτες -- Ελλάδα -- Βιογραφίαel
heal.dateAvailable2024-01-05T21:08:31Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2009-06-
heal.bibliographicCitationΚατσιάνος, Η., 2009, Γιώργος Μουζάκης μια πρώτη προσέγγιση της εργογραφίας του, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής, Τ.Ε.Ι. Ηπείρου-
heal.abstractΑντικείμενο έρευνας της παρούσας πτυχιακής εργασίας, είναι η μουσικολογική προσέγγιση του έργου του καλλιτέχνη Γιώργου Μουζάκη. Η εργασία ξεκινά με τον συνθέτη να τοποθετείται στο ιστορικο-κοινωνικό πλαίσιο δράσης και ακμής. Έπειτα παρουσιάζεται ένα μέρος του έργου του προς ανάλυση, με σκοπό την μελέτη του μουσικού ύφους, και γενικότερα της αντίληψης του σε σχέση με τους τομείς της σύνθεσης, της ενορχήστρωσης και της επιλογής των μουσικών του συνεργατών. Ο Γιώργος Μουζάκης ανήκει στους συνθέτες της μεταπολεμικής περιόδου. Σε όλη του την καλλιτεχνική πορεία και ιδιαίτερα στην περίοδο ακμής του από το 1950 μέχρι το 1980, η προσφορά του στο «ελαφρό» μουσικό ιδίωμα ήταν ανεξάντλητη. Τα έργα του, που δεν περιορίζονται μόνο στη δισκογραφία, αλλά επεκτείνονται στην Αθηναϊκή Επιθεώρηση και τον ελληνικό κινηματογράφο μπορούν να χαρακτηριστούν πολυσύνθετα από πλευράς επιρροών. Η εργασία αυτή δίνει τη δυνατότητα στον αναγνώστη να ενημερωθεί και να αναγνωρίσει τον πολύπλευρο μουσικό χαρακτήρα του Γιώργου Μουζάκη μέσα από μια μουσικολογική ματιά, καθώς δεν υπήρξε στο παρελθόν αντίστοιχη έρευνα. Η εργασία διακρίνεται σε δυο κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, με βάση την χρονολογική περίοδο ακμής, γίνεται η εξέταση του ιστορικο-κοινωνικού πλαισίου, στο οποίο εντάσσεται ο συνθέτης. Παρατίθενται βιογραφικά στοιχεία, που καλύπτουν τόσο τις γονικές επιρροές, όσο και τις σπουδαστικές του εμπειρίες, αλλά και τη διαπραγμάτευση του μουσικού του έργου κατά την ώριμη ενηλικίωσή του. Πάντα με κεντρικό άξονα τον Γιώργο Μουζάκη, γίνεται παράλληλα εστίαση στις ιστορικές εξελίξεις και τις κοινωνικές τάσεις των ελληνικού λαού της εποχής. Τέλος γίνεται μια αναφορά σε συνεργασίες του συνθέτη με τραγουδιστές, μουσικούς, στιχουργούς και άλλους ανθρώπους που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην καλλιτεχνική του πορεία. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρατίθεται αρχικά η μεθοδολογία της μουσικής ανάλυσης κάτω από την οποία θα εξεταστεί το έργο, ενώ στη συνέχεια παρουσιάζεται η ανάλυση δεκαεπτά τραγουδιών και δυο ταινιών. Για την ανάλυση των τραγουδιών επινοείται ένας τμηματικός διαχωρισμός σε τρία βασικά επίπεδα ανάλυσης. Στο πρώτο επίπεδο γίνεται αναφορά και ανάλυση των ρυθμικών στοιχείων του τραγουδιού. Στο δεύτερο παρουσιάζεται η επιλογή της ορχήστρας και των μουσικών οργάνων, σύμφωνα με τα αισθητικά κριτήρια του συνθέτη. Στο επόμενο και μεγαλύτερο επίπεδο επιτυγχάνεται μία μουσικο-θεωρητική τοποθέτηση, ενώ παράλληλα πραγματοποιείται και η αντίστοιχη δομική, αρμονική και ενορχηστρωτική ανάλυση. Ακολουθούν συμπεράσματα για τη φόρμα, την ενορχήστρωση και την αρμονία, καθώς και σχολιασμοί πάνω στο τραγούδι που αναλαμβάνει ο εκάστοτε ερμηνευτής. Για την ανάλυση των ταινιών ακολουθείται η εξής δομή: Πρώτον, δίνονται γενικά στοιχεία, καθώς και η ακόλουθη περιγραφή της υπόθεσης. Δεύτερον, αναφέρονται οι συντελεστές της ταινίας. Τρίτον, ακολουθεί ένας επινοημένος πίνακας με την περιγραφή των σκηνών – υποθέσεων σε συνάρτηση με τις χρονικές μουσικές στιγμές της ταινίας,. Τέταρτον, η αναλυτική επεξήγηση και σχολιασμοί των δομών που σχηματίζονται. Τέλος, η ανάλυση ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα για τη μουσική επένδυση των δύο ταινιών. Το τελευταίο τμήμα της εργασίας αποτελεί παράρτημα, το οποίο διακρίνεται σε τρία υπο-παραρτήματα. Το πρώτο υπο-παράρτημα είναι αφιερωμένο στην αναφορική καταγραφή δεδομένων σχετικά με το έργο του συνθέτη. Το έργο του παρατίθεται ταξινομημένο σε αναλυτικούς πίνακες, ξεχωριστά για τα τραγούδια στη δισκογραφία, τις Αθηναϊκές Επιθεωρήσεις και τις μουσικές επιμέλειες του συνθέτη σε ελληνικές κινηματογραφικές ταινίες. Το δεύτερο υποπαράρτημα περιέχει τα ποιητικά κείμενα που χρησιμοποιήθηκαν για τα προς ανάλυση τραγούδια, ενώ το τρίτο και τελευταίο υποπαράρτημα αποτελεί φωτογραφικό υλικό από τη ζωή και το έργο του Γιώργου Μουζάκη. Οι εικόνες συνοδεύονται από αντίστοιχες διευκρινίσεις.el
heal.advisorNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages222-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons