Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/834
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚατσούρα, Σοφίαel
dc.date.accessioned2014-07-23T05:25:08Z-
dc.date.available2014-07-23T05:25:08Z-
dc.date.issued2014-07-23-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/834-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΔημοτικά τραγούδιαel
dc.subjectΝανουρίσματαel
dc.subjectΤαχταρίσματαel
dc.subjectΠαιδικά παιχνίδιαel
dc.subjectΑγυρμοίel
dc.subjectΣχολικές ανθολογίεςel
dc.titleΌψεις της σχέσης παιδί και δημοτικό τραγούδι στη σύγχρονη Ελλάδαel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΔημοτικά τραγούδια -- Ελλάδαel
heal.classificationΜουσική -- Μελέτη και διδασκαλίαel
heal.dateAvailable2024-01-05T21:20:21Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2007-06-
heal.bibliographicCitationΚατσούρα, Σ., 2007, Όψεις της σχέσης παιδί και δημοτικό τραγούδι στη σύγχρονη Ελλάδα, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής, Τ.Ε.Ι. Ηπείρου-
heal.abstractΗ μελέτη της παραδοσιακής μουσικής είναι αναμφίβολα μία ενασχόληση που ενδιαφέρει τον κάθε έναν που ασχολείται με το χώρο αυτό. Στη σημερινή εποχή, στην οποία τα διάφορα επιστημονικά ενδιαφέροντα συνδυάζονται με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των επιμέρους θεμάτων, η σύνθεση μουσικής και παιδαγωγικής είναι σημαντική καθώς μπορεί να οδηγήσει σε μία σύζευξη της επιστημονικής και της καλλιτεχνικής φύσης των μαθημάτων που διδάσκονται στα ελληνικά σχολεία. Οι πτυχές στη σχέση παιδιών και δημοτικού τραγουδιού στην σύγχρονη πραγματικότητα από λαογραφικής άποψης και εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι το θέμα που παρουσιάζεται, μέσα από το παράδειγμα της Μαγνησίας. Το παιδικό παραδοσιακό τραγούδι αποτελεί ένα ευρύ, αλλά όχι ιδιαίτερα μελετημένο τμήμα της ελληνικής μουσικής παράδοσης. Για το λόγο αυτό, η συλλογή του μουσικού υλικού στη διάρκεια εκπόνησης της εργασίας αυτής, στάθηκε δύσκολη και επίπονη. Ελάχιστα από τα παραδοσιακά παιδικά τραγούδια βρέθηκαν καταγεγραμμένα στην πλήρη τους μορφή, δηλαδή κείμενο και μελωδία μαζί. Σε πολλά από αυτά βρέθηκαν μόνο οι στίχοι και η μελωδία τους βρέθηκε αργότερα από άλλες πηγές ή δε βρέθηκε καθόλου. Ο στόχος της εργασίας αυτής είναι να καταγράψει τις υπάρχουσες συλλογές, να ομαδοποιήσει τα παιδικά δημοτικά τραγούδια, να διερευνήσει την χρησιμότητά τους ως παιδαγωγικό μέσο και διαπιστώσει το κατά πόσο οι μαθητές σήμερα είναι σε επαφή με αυτό το αντικείμενο. Οι πηγές από τις οποίες προήλθε το μουσικό υλικό είναι πολλές και ποικίλες και εξετάστηκαν κριτικά αλλά και συγκριτικά όπου αυτό στάθηκε δυνατόν, πριν χρησιμοποιηθούν στην εργασία αυτή. Για την καλύτερη μελέτη αλλά και παρουσίασή τους, οι πηγές χωρίστηκαν σε κατηγορίες: α) συλλογές που περιέχουν αμιγή παιδικά παραδοσιακά τραγούδια και β) σχολικές ανθολογίες.el
heal.advisorNameΣκουλίδας, Ηλίαςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages90-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons