Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/821
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑθανασόπουλος, Πατρίκιος - Τζέιμςel
dc.date.accessioned2014-07-22T09:46:42Z-
dc.date.available2014-07-22T09:46:42Z-
dc.date.issued2014-07-22-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/821-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠαγκόσμια μουσικήel
dc.subjectWorld musicel
dc.subjectΚλασική αισθητικήel
dc.subjectΜουσικήel
dc.subjectΔιαπολιτισμικές συνεργασίεςel
dc.subjectΦολκ μουσικήel
dc.subjectΠαραδοσιακή μουσικήel
dc.titleΖητήματα διαπολιτισμικών κριτηρίων αξιολόγησης της μουσικής: Η περίπτωση της World musicel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΠαγκόσμια μουσικήel
heal.classificationΕθνομουσικολογίαel
heal.dateAvailable2024-01-05T21:35:07Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2007-06-
heal.bibliographicCitationΑθανασόπουλος, Π.-Τ.,2007, Ζητήματα διαπολιτισμικών κριτηρίων αξιολόγησης της μουσικής: Η περίπτωση της World music, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής, Τ.Ε.Ι. Ηπείρου-
heal.abstractΣτο πρώτο κεφαλαίο, το οποίο ονομάζεται “Θέσεις της Αισθητικής”, θα γίνει μια σύντομη παρουσίαση του αντικειμένου της Αισθητικής και της ιστορικής της αφετηρίας. Στην συνέχεια θα εξεταστούν ορισμένα από τα σημαντικότερα, για την Αισθητική, κριτήρια αξιολόγησης της μουσικής. Αυτά έχουν ομαδοποιηθεί σε τέσσερις ευρύτερες κατηγορίες που αφορούν την έννοια του “ωραίου”, της διαχρονικότητας, την αντιμετώπιση της μουσικής ως γλώσσα και τον ρόλο της έννοιας των συναισθημάτων στον αισθητικό λόγο, αντίστοιχα. Είναι σημαντικό σ’ αυτό το σημείο να γίνει μια διευκρίνιση μεταξύ αυτών των κριτηρίων. Το “ωραίο” δεν είναι απλώς ένα κριτήριο, αλλά το κεντρικότερο. Τα υπόλοιπα είναι λιγότερο αυτόνομα και λειτουργούν ως “δορυφόροι” του “ωραίου”. Τα συμπεράσματά τους πάντα συγκρίνονται με τις διάφορες σημασίες που μπορεί να πάρει η έννοια του “ωραίου” ή με παράγωγά του όπως η “καλή” μουσική. Στο δεύτερο κεφάλαιο, το οποίο ονομάζεται “Διαπολιτισμικές συνεργασίες”, θα εστιάσουμε σε ζητήματα ορολογίας που αφορούν τον ορισμό των διαπολιτισμικών συνεργασιών και της world music, καθώς και στον ορισμό μουσικών ειδών που πολλές φορές ταυτίζονται ή συγχέονται με την world music, όπως η “παραδοσιακή” και η “φολκ” μουσική. Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει σε ένα πολύ χαρακτηριστικό όρο που χρησιμοποιείται στην Ελλάδα, την “έθνικ” μουσική σε συνάρτηση πάντα με τους παραπάνω όρους. Θα γίνει λόγος για την σχέση αυτών των ειδών με το ιδεολόγημα του “αυθεντικού” και με το φαινόμενο του εξωτισμού και της εξωτικοποίησης του “άλλου” μέσω της world music, αναδεικνύοντας τους τρόπους με τους οποίους τα ζητήματα αυτά συνδέονται. Ένας από τους κεντρικότερους προβληματισμούς μας στο τρίτο κεφάλαιο, το οποίο ονομάζεται “Διαπολιτισμικές Αισθητικές”, αλλά και ένας από τους σημαντικότερους στόχους αυτής της εργασίας, είναι να προβληματιστούμε γύρω από τον ρόλο των θέσεων της Αισθητικής, όχι μόνο στον μέσα στο δυτικο-κεντρικό πλαίσιο αναφοράς στο οποίο γεννήθηκαν, αλλά και στην σημασία αυτής και των θέσεών της στις διαπολιτισμικές συνεργασίες. Πριν ξεκινήσουμε την συζήτησή μας για τις θέσεις της Αισθητικής, πρέπει να σημειωθεί πως ο λόγος της Αισθητικής είναι εξαιρετικά σύνθετος. Μερικοί από τους σπουδαιότερους αισθητικούς, στους οποίους και θα βασιστούμε, αναλύουν τα ζητήματα που τους απασχολούν πολύ-επίπεδα. Έχουν δηλαδή την ικανότητα να συνδέουν και να εξηγούν πολλές και περίπλοκες έννοιες ταυτόχρονα, καταλήγοντας σε μια σύνδεση “όλων” με “όλα”. Αυτός ο τρόπος σκέψης ίσως να οφείλεται στην γερμανική φιλοσοφική παράδοση, αλλά γεγονός είναι πως καθιστά την κατανόηση και τον ξεχωριστό ορισμό των αισθητικών θέσεων πολύ δύσκολη, γιατί οι αισθητικοί εξηγούν πχ ένα υπό μελέτη όρο με την βοήθεια άλλων πέντε επίσης άγνωστων και υπό μελέτη όρων. Κάτι παρόμοιο, όμως για άλλους λόγους, παρατηρείται και στα δύο επόμενα κεφάλαια και περισσότερο στο τρίτο, όπου συγγραφείς από διαφορετικά ακαδημαϊκά υπόβαθρα αναλύουν αισθητικούς όρους, ο καθένας από την δική του ιδιαίτερη επιστημολογική σκοπιά. Επομένως, λόγω της σύνθετης φύσης του υλικού που θα διαχειριστούμε, ας σημειωθεί πως η οργάνωσή του σε ξεχωριστές θεματικές δεν ήταν απλή. Αντιμετωπίζοντας ένα δίλημμα μεταξύ επανάληψης και παράλειψης συγκεκριμένων αντιλήψεων προτιμήθηκε η, ενδεχομένως λίγο πιο κουραστική αλλά την ίδια στιγμή πιο ολοκληρωμένη, επανάληψη.el
heal.advisorNameΘεοδοσίου, Ασπασίαel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages79-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons