Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/812
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαραπέρογλου, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2014-07-22T07:58:22Z-
dc.date.available2014-07-22T07:58:22Z-
dc.date.issued2014-07-22-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/812-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΤσιτσάνης Βασίληςel
dc.subjectΚαζαντζίδης Στέλιοςel
dc.subjectΛαϊκή μουσικήel
dc.titleΟι πτυχές του συνθετικού έργου του Βασίλη Τσιτσάνη στα τραγούδια του Στέλιου Καζαντζίδη, 1956- 1965el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΤσιτσάνης , Βασίλης , 1915-1984el
heal.classificationΣυνθέτες -- Ελλάδαel
heal.classificationΚαζαντζίδης , Στέλιος , 1931-2001el
heal.classificationΕρμηνευτές -- Ελλάδαel
heal.dateAvailable2024-01-05T21:11:40Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2011-
heal.abstractΣτην συγκεκριμένη εργασία θα ασχοληθούμε με την ανάλυση του συνθετικού έργου του Βασίλη Τσιτσάνη κατά την δεκαετία του '50. Ως κύριος άξονας της εργασίας ορίστηκαν τα τραγούδια με ερμηνευτή τον Στέλιο Καζαντζίδη, τόσο αυτά που αφορούν τις πρώτες εκτελέσεις (χρονική περίοδος 1956 – 1960) όσο και αυτά των μεταγενέστερων ηχογραφήσεων παλαιότερων τραγουδιών του συνθέτη (χρονική περίοδος 1959 – 1965). Συγκεκριμένα, τα μεν πρώτα αριθμούνται σε δεκαέξι (16), ενώ η δεύτερη κατηγορία απαριθμεί εννέα (9) μουσικά κομμάτια. Θα επιχειρήσουμε την ανάδειξη του ιστορικού και κοινωνικού πλαισίου, διαμέσου του οποίου διαμορφώθηκε το ρεπερτόριο των πρώτων εκτελέσεων και ηχογραφήθηκε το ρεπερτόριο παλαιότερων τραγουδιών. Παράλληλα, παρουσιάζοντας και αναλύοντας τις πτυχές του συγκεκριμένου υλικού, θα αναφερθούμε στην εισαγωγή νέων στοιχείων και την εφαρμογή καινοτόμων ιδεών, με τον τρόπο που τις αποτυπώνει ο συνθέτης. Το ηχογραφημένο υλικό αντλήθηκε από διάφορες εκδόσεις δίσκων (CD) του Αρχείου Ελληνικής Μουσικής του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου, αλλά κυρίως από προσωπικά αρχεία τόσο του γράφοντος όσο και συμφοιτητών του. Επίσης, λόγω των αρκετών βιογραφικών μελετών που έχουν γραφτεί και για τους δύο καλλιτέχνες, η κατάρτιση των βιογραφικών στοιχείων στις επόμενες σελίδες της εργασίας αποτελεί συνονθύλευμα αυτών. Έτσι, στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τα βιογραφικά στοιχεία αρχικά του Βασίλη Τσιτσάνη και ακολούθως του Στέλιου Καζαντζίδη. Συγκεκριμένα, ξεκινώντας από το οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο έζησαν και μεγάλωσαν, εστιάζουμε στις πρώτες επαφές με τη μουσική παιδεία. Επακόλουθο αυτών είναι και οι πρωταρχικές επαγγελματικές ενδείξεις, όπως και η είσοδος τους στην μουσική παραγωγή. Ως συνέχεια των παραπάνω, περιγράφουμε το ιστορικό – κοινωνικό πλαίσιο μέσα στο οποίο σηματοδοτείται η αφετηρία της συνεργασίας των δύο προσώπων. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τους βασικούς άξονες της ανάλυσης μας. Αρχικά, με την βοήθεια πινάκων στοιχειοθετούμε το υλικό κατά έτη ηχογράφησης. Οφείλουμε να σημειώσουμε, πως παράλληλα με την αναφορά μας στις ηχογραφήσεις της περιόδου 1959 – 1965, θα πράττουμε το ίδιο και για τις αντίστοιχες πρώτες ηχογραφήσεις αυτών. Για τον λόγο αυτό, θεωρήσαμε σκόπιμο τον διαχωρισμό των επιμέρους θεματικών ενοτήτων σε υποενότητες που αφορούν αντίστοιχα την περίοδο 1956 – 1963 και την ομαδοποίηση της περιόδου 1959 – 1965 με τις αντίστοιχες πρώτες ηχογραφήσεις αυτών. Στη συνέχεια, ταξινομούμε τα ποιητικά κείμενα των τραγουδιών σε διάφορες θεματικές ενότητες. Ωστόσο, δεν παραθέτουμε παραδείγματα στίχων, καθώς παραπέμπουμε τον αναγνώστη στο επίμετρο της εργασίας και στην πιστή καταγραφή των ποιητικών κειμένων όλων των τραγουδιών. Έπειτα, παραθέτουμε τους διάφορους τύπους ορχήστρας που χρησιμοποιήθηκαν στις ηχογραφήσεις του εξεταζόμενου υλικού και ακολούθως αποτυπώνουμε τους τύπους φόρμας που προέκυψαν. Όσο αναφορά τους ρόλους των οργάνων, δεν εντρυφήσαμε σε μεγάλο βαθμό στην γενική συμπεριφορά των οργάνων, αλλά ως επί το πλείστον επιδοθήκαμε σε αναφορές ιδιαίτερων ενορχηστρωτικών κινήσεων του συνθέτη. Έπεται η ρυθμική δομή των τραγουδιών και η αναγωγή τους στον λαϊκό δρόμο ή την κλίμακα που αντιστοιχούν. Αντιλαμβανόμενοι την πιθανή μη ακριβή προσέγγιση των παραπάνω προβληματισμών, ευελπιστούμε μέσω της παρούσας εργασίας, να θέσουμε περισσότερους και με την ταυτόχρονη ανάδειξη νέων πεδίων έρευνας σχετικά με το προαναφερθέν υλικό.el
heal.advisorNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages66-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons