Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/787
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤζένος, Δημήτριος Α.el
dc.date.accessioned2014-07-21T09:22:37Z-
dc.date.available2014-07-21T09:22:37Z-
dc.date.issued2014-07-21-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/787-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜουσικά σχολείαel
dc.subjectΑκορντεόνel
dc.titleΗ διδασκαλία του ακορντεόν στα μουσικά σχολείαel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΑκορντεόν -- Μελέτη και διδασκαλίαel
heal.classificationΣχολική μουσική -- Μελέτη και διδασκαλίαel
heal.classificationΜουσική στην εκπαίδευσηel
heal.dateAvailable2024-01-05T21:10:47Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2010-03-
heal.abstractΤο ακορντεόν είναι ένα ξενόφερτο μουσικό όργανο που όμως χρησιμοποιείται ευρέως στην Ελλάδα και είναι ιδιαίτερα αγαπητό από μικρούς και μεγάλους. Έτσι, ξεκίνησε η διδασκαλία του τόσο στα ωδεία της χώρας, όσο και στα μουσικά σχολεία. Έχουνε γίνει έρευνες στο παρελθόν για να εξακριβωθεί η καταγωγή του ή ο τρόπος λειτουργίας του και η χρησιμότητά του στα διάφορα είδη μουσικής, ανάμεσα στα οποία βρίσκεται και η ρεμπέτικη και κάποια είδη της δημοτικής ελληνικής μουσικής. Ωστόσο αντικείμενο της παρούσης έρευνας δεν είναι πρωτίστως κάτι από τα παραπάνω. Η έρευνα αυτή, αν και θίγει τα θέματα αυτά, κυρίως, όμως, εξετάζει την διδασκαλία του ακορντεόν στα μουσικά σχολεία της χώρας μας. Εξετάζοντας αρχικά το ακορντεόν ως μουσικό όργανο1, και στην συνέχεια το πώς αυτό διδάσκεται στα μουσικά σχολεία2, θα προσπαθήσουμε να διαπιστώσουμε αν διδάσκεται στα μουσικά σχολεία επαρκώς ή αν χρειάζονται παρεμβάσεις για βελτίωση αυτής της διδασκαλίας. Για τον λόγο αυτό δημιουργήθηκε ένα σύντομο ρωτηματολόγιο που μοιράστηκε στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν ακορντεόν στα μουσικά σχολεία. Το ερωτηματολόγιο κατασκευάστηκε έχοντας τρεις θεματικούς άξονες‐υποθέσεις: 1. Εάν αναγνωρίζονται κάποιες κατευθύνσεις στη μουσική που παίζεται με το ακορντεόν, που καθορίζουν το ρεπερτόριο και την τεχνική, και σε σχέση με αυτό, ποιες από τις κατευθύνσεις αυτές διδάσκονται στα μουσικά σχολεία. 2. Εάν χρησιμοποιείται κάποια συγκεκριμένη μέθοδος διδασκαλίας του ακορντεόν. 3. Εάν οι μαθητές των μουσικών σχολείων διδάσκονται συγκεκριμένο «ρεπερτόριο» και από τι εξαρτάται αυτό.3 Οι παραπάνω σχέσεις των υποθέσεων αφορούν όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά και την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική (αναφερόμαστε σε δημόσια μουσικά σχολεία) σε σχέση με την διδασκαλία του ακορντεόν. Έχοντας, λοιπόν, αυτούς τους θεματικούς άξονες ελέγχουμε και κάποιες ακόμη παραμέτρους της διδασκαλίας, όπως την ποιότητα διδασκαλίας του ακορντεόν στα μουσικά σχολεία, την επάρκεια των ίδιων των εκπαιδευτικών ‐κατά πόσο, δηλαδή, οι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί είναι κατάλληλοι για την διδασκαλία του ακορντεόν‐, και τις βασικές κατευθύνσεις που προβλέπει και ορίζει το Υπουργείο Παιδείας για την διδασκαλία του. Με άλλα λόγια, σκοπός αυτής της εργασίας‐ έρευνας είναι να διερευνήσει και εν μέρει να αξιολογήσει το επίπεδο της διδασκαλίας του ακορντεόν στα μουσικά σχολεία της χώρας. Σχετικά με το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα αυτή, θα ήθελα να σημειώσω ότι οι ερωτήσεις έχουν διατυπωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι εκπαιδευτικοί που τις απαντούν να μπορούν, εκτός από το να επιλέξουν μεταξύ δοσμένων απαντήσεων, να αναπτύξουν και την δική τους άποψη ή να σχολιάσουν την απάντηση που έχουν επιλέξει. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται έμφαση και στην προσωπική άποψη των καθηγητών, στα πιθανά παράπονα και κριτικές για το εκπαιδευτικό σύστημα, που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να οδηγηθούμε σε ένα πιο ασφαλές συμπέρασμα στο τέλος της έρευνας.el
heal.advisorNameΡάπτης, Θεοχάρηςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages58-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons