Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/544
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣκόρδος, Μιχαήλel
dc.date.accessioned2014-07-04T09:55:45Z-
dc.date.available2014-07-04T09:55:45Z-
dc.date.issued2014-07-04-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/544-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠαραδοσιακά τραγούδιαel
dc.subjectΚαρναβάς Τάκηςel
dc.subjectΛαϊκή μουσικήel
dc.subjectΝεοδημοτικό τραγούδιel
dc.subjectΗχογραφήσειςel
dc.subjectΤσάμικαel
dc.subjectΤσιφτετέλιαel
dc.subjectΚαλαματιανάel
dc.subjectΣυρτοκαγκέλιαel
dc.subjectΣυρτόςel
dc.subjectΡυθμόςel
dc.titleΗ ρυθμολογική συγκρότηση του νεοδημοτικού: Η περίπτωση των ηχογραφήσεων του Τάκη Καρναβάel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΠαραδοσιακή μουσική -- Ελλάδαel
heal.classificationΚαρναβάς, Τάκηςel
heal.dateAvailable2024-01-05T21:12:30Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2012-
heal.abstractΣτο πρώτο κεφάλαιο, λοιπόν παρουσιάζεται ο ρυθμολογικός τύπος του τσιφτετελιού. Το τσιφτετέλι, ακόμη και αν στο υλικό που στηρίχτηκε η παρούσα ανάλυση δεν εμφανίζεται σε μεγάλο όγκο τραγουδιών, είναι γνωστό ότι χαρακτηρίζει, ως ρυθμός, το νεοδημοτικό τραγούδι, στις μέρες μας πλέον ίσως ακόμη περισσότερο. Σημαντική θέση κατέχει και στο ρεπερτόριο του αστικού λαϊκού τραγουδιού, από το οποίο φαίνεται να ανατροφοδοτείται το νεοδημοτικό. Είναι σημαντικό να δούμε αν και πως το τσιφτετέλι, και ως αισθητική ακόμη, εμφανίζεται γενικότερα το είδος τραγουδιού που μελετάται στην παρούσα εργασία. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα τσάμικα (3/4) τραγούδια τα οποία συνιστούν το μεγαλύτερο όγκο των τραγουδιών. Πρωτίστως, τα τσάμικα ομαδοποιούνται με κριτήριο τη ρυθμική τους αγωγή, καθώς γίνεται και αντιπαραβολή των τιμών της ρυθμικής αγωγής που καταγράφονται εδώ, με εκείνες που δίνει σχετική βιβλιογραφία για τον εν λόγω ρυθμό. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο καλαματιανός (7/8) ρυθμός. Και τα καλαματιανά τραγούδια ομαδοποιούνται με βάση τη ρυθμική τους αγωγή και συζητούνται ανάλογα. Στο κεφάλαιο αυτό γίνεται αναφορά στον «ανάποδο» καλαματιανό, στον οποίο παίζονται κάποιοι σκοποί, καθώς και στα χαρακτηριστικά «καγκέλια». Εν συνέχεια στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο ρυθμολογικός τύπος «συρτοκαγκέλι» που είναι ενδιαφέρον να εξετάσουμε τη σημασία του στο ρεπερτόριο και ειδικότερα τη σύνδεσή του ίσως, με ποικίλους κιόλας τρόπους, με άλλους ρυθμολογικούς τύπους. Ένας χαρακτηριστικός τύπος χορού, για την ευρύτερη περιοχή της Ρούμελης, που απαντάται όμως και σε άλλες περιοχές, είναι ο «χορός στα τρία». Ο ρυθμολογικός τύπος του χορού αυτού είναι τετραμερής, είναι δηλαδή ένας τετράσημος ρυθμός (4/4). Ο ρυθμός αυτός παρουσιάζεται στο πέμπτο κεφάλαιο. Στο έκτο κεφάλαιο αναλύεται ο ρυθμός συρτός (2/2), αφού αρχικά, στις πρώτες παραγράφους, γίνεται μια προσπάθεια να αποσαφηνιστεί ο όρος «συρτός», που χρησιμοποιείται με διάφορες έννοιες στο λεξιλόγιο που αφορά στην ελληνική δημοτική μουσική.el
heal.advisorNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages71-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lpm_000193.pdfΠτυχιακή εργασία1.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons