Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/540
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣταθόπουλος, Άγγελοςel
dc.date.accessioned2014-07-04T09:18:18Z-
dc.date.available2014-07-04T09:18:18Z-
dc.date.issued2014-07-04-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/540-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜάκης Βασιλειάδηςel
dc.subjectΔημοτική μουσικήel
dc.subjectTaksimel
dc.subjectΠαραδοσιακή μουσικήel
dc.titleΜάκης Βασιλειάδης: Θεωρητική προσέγγιση οργανικών σκοπών και ταξιμιώνel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΠαραδοσιακή μουσική -- Ελλάδαel
heal.classificationΒασιλειάδης, Μάκης, 1940-el
heal.classificationΜουσικοί -- Ελλάδαel
heal.dateAvailable2024-01-05T21:07:13Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2012-
heal.abstractΣτο πρώτο κεφάλαιο θα δούμε τους δρόμους που γνωρίζει ο Βασιλειάδης, πως τους ομαδοποιεί, κλίμακες, ο διαχωρισμός τους σε τετράχορδα και πεντάχορδα, τους δεσπόζοντες φθόγγους, την αντιστοιχία τους με την βυζαντινή μουσική και τραγούδια που ανήκουν στον κάθε δρόμο. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα αναλύσουμε τραγούδια και οργανικούς σκοπούς στα οποία παίζει ο ίδιος και περιλαμβάνουν όλη την μουσική του σταδιοδρομία, από τα πρώτα χρόνια έως και σήμερα. Σκοπός είναι να γνωρίσουμε το ύφος του Βασιλειάδη όπως αυτό διαμορφώθηκε σε όλη του την μουσική πορεία. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, θα δούμε τα μουσικά γνωρίσματα και τα τεχνικά στοιχεία, του Βασιλειάδη και πως αυτός τα τοποθετεί στον τρόπο παιξίματός του. Αυτά τα στοιχεία είναι οι τρίλιες, τα γκλισάντο, οι μεγάλες σε διάρκεια νότες, καθώς επίσης και κάποιες συγκεκριμένες φράσεις που χρησιμοποιεί. Στην συνέχεια και σε ένα δεύτερο επίπεδο, θα ασχοληθούμε με το άνοιγμα της κάθε μελωδίας, την συμπεριφορά της, τις στάσεις και την μεταφορά σε άλλους δρόμους. Επίσης, θα δούμε κάποιες επιπλέον προτάσεις όσον αφορά την μελωδική ανάπτυξη των ταξιμιών που δεν είδαμε στα ταξίμια του Βασιλειάδη. Στο τελευταίο μέρος της πτυχιακής, θα ασχοληθούμε καθαρά με ταξίμια τα οποία παίζει ο Βασιλειάδης στα πλαίσια της τελευταίας συνέντευξης στο σπίτι του. Ο λόγος που επιλέχθηκαν ταξίμια είναι διότι η παρουσία ταξιμιών στην δισκογραφία είναι περιορισμένη τόσο από άποψη χρόνου όσο και από άποψη ποικιλίας διαφορετικών δρόμων. Σύμφωνα με τα παραπάνω, η πλήρη ανάπτυξη ενός δρόμου δεν είναι εφικτή λόγω του περιορισμένου χρόνου που παρέχει η δισκογραφία. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, το ρεπερτόριο του κλαρίνου έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να περιλαμβάνει ταξίμι μικρής διάρκειας ή και καθόλου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το ταξίμι να απουσιάζει σε μεγάλο βαθμό από την δισκογραφία. Για αυτούς του λόγους και για την έκβαση όσο το δυνατών ασφαλέστερων συμπερασμάτων, αλλά και μιας ποιο σφαιρικής άποψης για τον Βασιλειάδη, κρίθηκε απαραίτητη οι ηχογράφηση βασικών δρόμων.el
heal.advisorNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages145-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lpm_000189.pdfΠτυχιακή εργασία3.71 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons