Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/525
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΛιόντου - Μωχάμεντ, Μαρίναel
dc.date.accessioned2014-07-04T07:37:26Z-
dc.date.available2014-07-04T07:37:26Z-
dc.date.issued2014-07-04-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/525-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΠαραδοσιακή μουσικήel
dc.subjectΗχογραφήσεις 78 στροφώνel
dc.subjectΤομπούλης Αγάπιοςel
dc.subjectΛαϊκή μουσικήel
dc.subjectTaksimel
dc.subjectΚαράς Σίμωνel
dc.subjectΈλληνες μεταναστέςel
dc.titleΟ Αγάπιος Τομπούλης στις ηχογραφήσεις των 78 στροφώνel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΤομπούλης, Αγάπιος, 1879-1965el
heal.classificationΠαραδοσιακή μουσική -- Ελλάδαel
heal.dateAvailable2024-01-05T21:07:52Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2011-06-
heal.bibliographicCitationΛιόντου - Μωχάμεντ, Μ., 2011, Ο Αγάπιος Τομπούλης στις ηχογραφήσεις των 78 στροφών, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής, Τ.Ε.Ι. Ηπείρου-
heal.abstractΗ εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη, χωρίζοντας αντίστοιχα και τη διάρκεια του χρόνου για την οποία γίνεται λόγος σε δύο μέρη. Το 1ο μέρος αφορά την περίοδο πριν από τον ερχομό του Αγάπιου Τομπούλη στην Αθήνα το 1918 μέχρι την περίοδο της Κατοχής, και το 2ο μέρος αφορά την περίοδο μετά την Κατοχή μέχρι και το θάνατό του. Η περίοδος της Κατοχής αποτελεί σημείο παύσης γενικά των ηχογραφήσεων οπότε είναι ένα χρονικό σημείο παύσης της παρουσίας του στην δισκογραφία το οποίο μας βολεύει ώστε να μπορούμε να διαχειριστούμε ευκολότερα το υλικό των ηχογραφήσεων. Άλλωστε, στις αρχές το 1940 αρχίζει και η συνεργασία του με την ορχήστρα του Ε.Ι.Ρ και τον Σίμωνα Καρά που αποτελεί ούτως ή άλλως κεντρικό σημείο στην εργασία μας. Με βάση τα παραπάνω, η δομή της εργασίας διαμορφώνεται ως εξής: Το ΜΕΡΟΣ Α αφορά την περίοδο από τα τέλη του 1880 – 1940. Αρχικά, παρατίθεται ένα σύντομο βιογραφικό του βασισμένο στις μαρτυρίες της εγγονής του και του ίδιου από γραπτές πηγές της εποχής του. Επιλέγουμε να τοποθετήσουμε την βιογραφία σ’ αυτό το σημείο γιατί αποτελεί σημαντικό στοιχείο για τον σχηματισμό πλήρους εικόνας για το προσωπό του, πριν αρχίσουμε να ασχολούμαστε με την παρουσία του στην δισκογραφία. Ακολουθεί η υπόλοιπη δομή του Μέρους Α η οποία έχει ως εξής: Tο Κεφάλαιο 1 είναι μια σύντομη περιγραφή της κοινωνικοπολιτικής κατάστασης της εποχής που αποκαλύπτει τους λόγους ερχομού του στην Ελλάδα. Στο Κεφάλαιο 2 διαπραγματευόμαστε την παρουσία του στις 78 στροφές από τα τέλη του 1920 ως το 1940, περιγράφοντας τις συνεργασίες του (2.2), τις προσωπικές του ηχογραφήσεις [αυτοσχεδιασμοί τύπου taksim (2.3)], τις ηχογραφήσεις του ως τραγουδιστή (2.4), ενώ στη συνέχεια ασχολούμαστε με την καταγραφή και ανάλυση επιλεγμένων συνθέσεών του (2.5). Η μουσικολογική ανάλυση κρίθηκε απαραίτητη γιατί θεωρούμε ότι μέσα από τις συγκεκριμένες επιλογές στην συνθετική διαδικασία και την ανάδειξή τους μπορούμε να μιλήσουμε με ασφαλή τρόπο συνολικά για τις επιλογές στην μουσική του προφορά και τις ανα περίοδο επιρροές του. Και στο ΜΕΡΟΣ Β, η λογική που ακολουθείται είναι η ίδια. Έτσι, στο Κεφάλαιο 1 του δεύτερου μέρους περιγράφουμε τις συνεργασίες του. Εδώ συμπεριλαμβάνονται συνεργασίες απο τις οποίες προέκυψε ηχογραφημένο υλικό στις 78 στροφές. Αρχικά, αναφερόμαστε στις συμμετοχές στο Ε.Ι.Ρ και στην ορχήστρα του Σίμωνα Καρά (1.1) σκιαγραφόντας παράλληλα και το ιδεολογικο πλαίσιο μέσα στο οποίο έδρασε ο Σίμων Καράς. Στην συνέχεια (1.2) ασχολούμαστε με τις περιοδείες, τις ηχογραφήσεις σε Κωνσταντινούπολη και Αμερική και τις εκεί ανατυπώσεις, ενώ στη συνέχεια στο Κεφάλαιο 2 παραθέτουμε την καταγραφή και ανάλυση επιλεγμένων συνθέσεών του αυτής της περιόδου. Η σχέση ιδιώματος – μουσικού όπως τελικά διαμορφώνεται στην περίπτωση του Αγάπιου Τομπούλη περιγράφεται αδρά στο Κεφάλαιο 3 του Μέρους Β’. Ακολουθούν Συμπεράσματα και Επίλογος και έπειτα αναλυτικά παραρτήματα. Το Παράρτημα 1 αποτελείται από καταλογους δισκογραφίας που περιέχουν τις συνθέσεις του, τις συμμετοχές που είμαστε σίγουροι ότι παίζει ο Αγάπιος Τομπούλης καθώς και εκείνες τις οποίες εικάζουμε ότι συμμετέχει. Το Παράρτημα 2 περιέχει φωτογραφικό υλικό.el
heal.advisorNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages138-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lpm_000161.pdfΠτυχιακή εργασία4.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons