Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚυριαζής, Χρήστοςel
dc.date.accessioned2022-05-09T10:24:28Z-
dc.date.available2022-05-09T10:24:28Z-
dc.date.issued2022-05-09-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13381-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΜουσικά σχολείαel
dc.titleΗ διδασκαλία του σαξόφωνου στα μουσικά σχολεία της Ελλάδας.el
dc.typebachelorThesis-
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enbachelorThesis-
heal.type.elΠτυχιακή Εργασία-
heal.classificationΣαξόφωνοel
heal.dateAvailable2024-01-05T22:55:57Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΚυριαζής, Χ., 2022. Η διδασκαλία του σαξόφωνου στα μουσικά σχολεία της Ελλάδας. Πτυχιακή εργασία. Άρτα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται ένα ζήτημα τριών δεκαετιών περίπου, το οποίο είναι η διδασκαλία του σαξοφώνου στα μουσικά σχολεία της Ελλάδας και το κατά πόσο η έλλειψη προγράμματος σπουδών και ύλης καθιστά τη διδασκαλία του λειτουργική ως προς την εκμάθηση του. Άλλο ένα ζήτημα που προκύπτει κατά την έρευνα είναι ότι είναι ένα όργανο που έχει χρησιμοποιηθεί στο πέρασμα των χρόνων στην ιστορία της μουσικής σε πάρα πολλά είδη μουσικής, με τα σημαντικότερα εξ αυτών να είναι η κλασσική και η τζαζ μουσική. Οι δύο αυτές κατηγορίες προκύπτουν περισσότερο από τη δυτική βιομηχανία της μουσικής που επηρεάζει τη ζήτηση αυτών των μουσικών, καθώς με μία πιο προσωπική αναζήτηση μπορεί κανείς να διαπιστώσει πως το σαξόφωνο είναι ένα όργανο που χρησιμοποιείται και σε άλλες μουσικές παραδόσεις όπως αυτής των Βαλκανίων, της σύγχρονης Αραβικής κ.α. Ξεκινάμε λοιπόν με μία σύντομη αναφορά στα Μουσικά Σχολεία, στη συνέχεια παρατηρούμε την ιστορία του σαξοφώνου μέσα από βιβλιογραφικές αναφορές όπως την εγκαθίδρυσή του στα διάφορα είδη μουσικής, την τεχνοτροπική εξέλιξή του για τις ανάγκες του κάθε ρεύματος που χρησιμοποιήθηκε και καταλήγουμε στη διδασκαλία του. Για τη διδασκαλία του σήμερα στον ελλαδικό χώρο και πιο συγκεκριμένα στα Μουσικά Σχολεία χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο που απευθύνθηκε στους καθηγητές των σχολείων αυτών ώστε να εξεταστούν όλα τα δεδομένα, όπως η εκπαίδευσή τους, η εμπειρία τους πάνω στη διδασκαλία και η μέθοδος που χρησιμοποιούν οι ίδιοι για τη διδασκαλία, με βάση την έλλειψη του προγράμματος σπουδών όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως. Τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου αναδεικνύουν 3 θεματικές, με την ύλη να συγκεντρώνεται είτε από διαδικτυακές πηγές, είτε από βιβλία που χρησιμοποιούσαν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, είτε με τη συνδρομή των συναδέλφων και της σχολικής Διεύθυνσης. Αναφορικά με τις προτεινόμενες μεθόδους διδασκαλίας του σαξοφώνου συγκεκριμένες αναφορές γίνονται για τη μέθοδο του Orsi, του Eugean Rousseau και του Londeix, σχετικά με το κλασικό σαξόφωνο και τη μέθοδο του O’Neil του Βασιλάκη και τα real books σχετικά με το τζαζ σαξόφωνο. Στην παραδοσιακή και τζαζ προσέγγιση, οι μέθοδοι συνδυάζονται έντονα με πρακτική άσκηση μουσικών κομματιών. Ολοκληρώνοντας, αναφορικά με τη δυνητική εξέλιξη της διδασκαλίας του σαξοφώνου, vii αλλά και το παρόν πρόγραμμα σπουδών, οι συμμετέχοντες συμφωνούν κατά μεγάλη πλειοψηφία πως όσο πρέπει να εξελιχθεί η διδασκαλία του σαξοφώνου στην Ελλάδα, τόσο πρέπει να εμπλουτιστεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με νέες παιδαγωγικές μεθόδους. Συμπερασματικά, τα Μουσικά Σχολεία στην Ελλάδα πρέπει να ανανεώσουν και να εμπλουτίσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αφορά το σαξόφωνο ανταποκρινόμενοι τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των δασκάλων, όσο και των ίδιων των μαθητών.el
heal.abstractThe present dissertation deals with an issue of about three decades, which is the teaching of the saxophone in the music schools of Greece and whether the lack of curriculum and material makes its teaching functional in terms of learning. Another issue that arises during the research is that it is an instrument that has been used over the years in many types of music, with the most important of these being classical and jazz music. These two categories arise more from the western music industry that influences the demand for these musicians, as with a more personal search one can find that the saxophone is an instrument that is widely used in other musical traditions such as that of the Balkans, modern Arabic, etc. So we start with a brief reference to the Music Schools, we present the history of the saxophone through bibliographic references such as its establishment in the various types of music, its stylistic evolution for the needs of each current use and we end up with the educational programs for saxophone. Data for our analysis were obtained through a questionnaire at the teachers of Greek Music Schools, in order to examine all the data, such as their education, their experience in teaching and the method they use in teaching, based on the lack of curriculum, as mentioned. The results of the questionnaire highlight 3 topics, with the material being collected either from online sources, or from books used by the teachers themselves, or with the assistance of colleagues and the school management. Regarding the proposed methods of teaching the saxophone, specific references are made to the method of Orsi, Eugean Rousseau and Londeix, on the classical saxophone, and the method of O’Neil by Vasilakis and the real books on the jazz saxophone. In the traditional and jazz approach, the methods are strongly combined with the practice of musical pieces. Concluding, regarding the potential development of saxophone teaching, but also the current curriculum, all participants agree by a large majority that the more saxophone teaching should develop in Greece, the more the educational program should be enriched with new pedagogical methods. In conclusion, the music schools in Greece must renew and enrich the educational program related to the saxophone, responding to the modern needs of teachers and students themselves.el
heal.advisorNameΠαπαδάκη, Ειρήνηel
heal.committeeMemberNameΤρικούπης, Αθανάσιοςel
heal.committeeMemberNameΒερβέρης, Αντώνιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages76-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΥΡΙΑΖΗΣ-ΧΡΗΣΤΟΣ-PTYXIAKH-2022-.pdf605.78 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons