Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13349
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑποστολίδου, Ελένηel
dc.date.accessioned2022-04-12T10:09:01Z-
dc.date.available2022-04-12T10:09:01Z-
dc.date.issued2022-04-12-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13349-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΘρυλόριοel
dc.subjectΨυχαγωγία-διασκέδασηel
dc.subjectΕνίσχυση ήχουel
dc.titleΜουσικοί και μουσική στο θρυλόριο Ροδόπης (1950-1980).el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΠοντιακή μουσικήel
heal.identifier.secondaryΠτυχιακή Εργασία-
heal.dateAvailable2024-01-05T23:44:11Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΑποστολίδου, Ε., 2022. Μουσικοί και μουσική στο Θρυλόριο Ροδόπης (1950-1980). Πτυχιακή εργασία. Άρτα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.abstractΤο Θρυλόριο είναι ένα χωριό αμιγώς ποντιακό που κατοικήθηκε το 1923 από δύο ομάδες Ποντίων προσφύγων, τους Γαρσλήδες καταγόμενους από τα χωριά του Γαρς (Καρς) στον Καύκασο και τους Ποντιώτες καταγόμενους κυρίως από τα χωριά του Γουρούχ της Κερασούντας. Η μουσική τους παράδοση, ένα από τα πλέον διακριτά στοιχεία της ταυτότητας τους, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην επιβίωση, στην ένταξη τους στον νέο τόπο και στην πολιτισμική και ιστορική τους συνέχεια. Το αδιαίρετο τρίπτυχο μουσική – χορός – τραγούδι διαδραματιζόταν με κάθε ευκαιρία. Η παρούσα πρωτότυπη εργασία σκοπό έχει τη διερεύνηση και αποτύπωση της εξελικτικής πορείας της μουσικής παράδοσης των προσφύγων Θρυλοριωτών, των αλλαγών που συντελέστηκαν, αλλά και των γενεσιουργών αιτιών όλων αυτών, κατά τη μεταπολεμική τριακονταετία 1950-1980 και ταυτόχρονα επιχειρεί μέσα από τη μελέτη της περίπτωσης του Θρυλορίου (casestudy), να φωτίσει πτυχές του ποντιακού πολιτισμού, αυτές της μουσικής του παράδοσης και της ψυχαγωγίας - διασκέδασης, την παραπάνω τριακονταετία. Η μελέτη και ανάλυση των ημι-κατευθυνόμενων συνεντεύξεων με κατοίκους του Θρυλορίου, που βίωσαν τα γεγονότα της εξεταζόμενης περιόδου στην επιτόπια έρευνα που πραγματοποιήθηκε, έγινε με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου και έφερε στο φως ενδιαφέροντα στοιχεία για τη μουσική πραγματικότητα της κοινότητας, η οποία εξελίχθηκε προσαρμοζόμενη στα σύγχρονα δεδομένα της κάθε εποχής.. Η τριακονταετία 1950-1980 υπήρξε καθοριστική για την εξέλιξη της ποντιακής μουσικής και της διασκέδασης της κοινότητας, μετά την ενσωμάτωση πολλαπλών νεωτερικών στοιχείων τα οποία επέφεραν σημαντικές αλλαγές τόσο στο ρεπερτόριο της ποντιακής μουσικής, όσο και στον τρόπο εκτέλεσης της και στη φυσιογνωμία της και διαμόρφωσαν ένα νέο τρόπο ψυχαγωγίας, σύμφωνο με τις απαιτήσεις της κάθε εποχής, Ωστόσο, παρά τις συντελούμενες αλλαγές, η ποντιακή μουσική συνέχισε να κυριαρχεί στη μουσική διασκέδαση των Θρυλοριωτών.el
heal.abstractThrylorio is a village of pure Pontiac that was inhabited in 1923 by two groups of Pontian refugees, the Garsklides descended from the villages of Gars (Kars) in the Caucasus and the Pontians mainly descended from the villages of Gourouh of Kerasounta. Their musical tradition, one of the most distinctive elements of their identity, played a decisive role in their survival, their integration in the new place and their cultural and historical continuity. The indivisible triptych of music - dance - song was played at every opportunity. The present original work aims to explore and illustrate the evolution of the musical tradition of the Thryliotes refugees, the changes that took place, but also the root causes of all of them, in the post-war thirties 1950-1980 and at the same time attempts through the study of the case of Thrylorio (casestudy), to illuminate aspects of Pontian culture, those of its musical tradition and entertainment - entertainment, the above thirty years. The study and analysis of semi-directed interviews with residents of Thrylorio, who experienced the events of the period considered in the field research carried out, was done by the method of content analysis and brought to light interesting data about the musical reality of the community, which evolved adaptive to the contemporary data of each era. The thirty years 1950-1980 were instrumental in the evolution of Pontic music and the entertainment of the community, after the incorporation of multiple innovative elements which brought about significant changes both in the repertoire of Pontic music, in the manner of its execution and in its physiognomy and shaped a new way of entertainment, in accordance with the requirements of each era, However, despite the changes underway, Pontian music continued to dominate the musical entertainment of Thryliotes. Keywords: Thrilorio, Pontian music, musicians and musical instruments, entertainment, sound amplification, diffusion of Pontian music.el
heal.advisorNameΚαλαϊτζίδης, Κυριάκοςel
heal.committeeMemberNameΑνδρίκος, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΒερβέρης, Αντώνιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages114-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons