Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13167
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚοκκάλα, Ελένηel
dc.date.accessioned2021-12-22T07:25:13Z-
dc.date.available2021-12-22T07:25:13Z-
dc.date.issued2021-12-22-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13167-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΑναβίωση ρεμπέτικουel
dc.subjectΗ εκδίκηση της γυφτιάςel
dc.subjectΠαπάζογλουel
dc.subjectΡασούληςel
dc.subjectΞυδάκηςel
dc.subjectΑπενοχοποίηση λαϊκούel
dc.titleΤο άλμπουμ «Η εκδίκηση της γυφτιάς» και η εποχή του.el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΜεταπολίτευσηel
heal.identifier.secondaryΠτυχιακή Εργασία-
heal.dateAvailable2024-01-05T23:39:36Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΚοκκάλα, Ε., 2021. Το άλμπουμ «Η εκδίκηση της γυφτιάς» και η εποχή του. Πτυχιακή εργασία. Άρτα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία μελετά τον δίσκο Η εκδίκηση της γυφτιάς του Νίκου Ξυδάκη και του Μανώλη Ρασούλη ως δίσκο σταθμό για την εποχή που κυκλοφόρησε. Έχοντας ως βάση τον συγκεκριμένο δίσκο, και μέσα από τη μουσικολογική και την κοινωνικοπολιτική ανάγνωσή του, αναγνωρίζουμε τα καινοτόμα στοιχεία που αυτός προσέφερε στη μουσική πραγματικότητα της εποχής του αλλά και στις επόμενες γενιές, καθώς και κάποια στερεοτυπικά μοτίβα παλαιότερων ετών που αναπαρήγαγε. Η μελέτη του δίσκου βασίζεται κυρίως στη μουσικολογική ανάλυσή του μέσα από την εξέταση των λαϊκών δρόμων, της ρυθμολογικής συγκρότησης, της ενορχήστρωσης, της μουσικής φόρμας και του ποιητικού κειμένου. Μέσα από τη μουσικολογική ανάλυσή καθώς και την παράθεση των κύριων μουσικών ρευμάτων της τότε περιόδου, προσδιορίζονται τα στοιχεία που δανείστηκε ο δίσκος. Τέλος, η κοινωνικοπολιτική ανάγνωση του δίσκου μέσα από την κοινωνική και την πολιτική πραγματικότητα των πρώτων χρόνων της μεταπολιτευτικής περιόδου, καθώς και οι βιογραφίες των συντελεστών του δίσκου βοηθούν στη δημιουργία μια πληρέστερης εικόνας για την εποχή και την επιρροή που άσκησε αυτή στον ίδιο το δίσκο.el
heal.abstractThe current thesis studies the album Revenge of Gypsy-dom (I ekdikisi tis gyftias) of Nikos Xydakis and Manolis Rasoulis, as an album-milestone for its era. Having this specific album as a basis, and through the musicological and socio-political analysis of it, we can recognise the innovative elements that it offered to the reality of the music of its era and of the next generations, as also the reproduction of some stereotypic patterns from older years. The study of the album is mostly based on its musicological analysis through the observation of the scales, the rhythmic composition, the orchestration, the musical form and the lyrics. The borrowed elements of the album are identified by its musicological analysis, as also from the listing of the main music styles of that era. Finally, a more complete picture of the era and its influence to the album is achieved by the socio-political reading of the album through the social and political reality of the first years of the political transition in Greece (Metapolitefsi), as also by the biographies of the contributors of the albumel
heal.committeeMemberNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages132-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons