Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13020
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουλουμής, Πέτροςel
dc.date.accessioned2021-07-23T07:51:40Z-
dc.date.available2021-07-23T07:51:40Z-
dc.date.issued2021-07-23-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/13020-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΡεμπέτικοel
dc.subjectΕυάγγελος Παπάζογλουel
dc.subjectΜουσικοίel
dc.subjectΣμύρνηel
dc.titleΒαγγέλης Παπάζογλου: Υφολογική ανάλυση του ρεπερτορίου τουel
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΡεμπέτικοel
heal.classificationΠαπάζογλου, Ευάγγελος-Μουσικοί-Σμύρνη-19ος αι.el
heal.dateAvailable2024-01-05T23:47:04Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2021-
heal.bibliographicCitationΚουλουμής, Π., 2020. Βαγγέλης Παπάζογλου: Υφολογική ανάλυση του ρεπερτορίου του. Πτυχιακή εργασία. Άρτα. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών.el
heal.abstractΟ Ευάγγελος Παπάζογλου γεννήθηκε το 1886 λίγο έξω από τη Σμύρνη δηλαδή μια εποχή όπου η Σμύρνη ήταν κέντρο της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της Μικράς Ασίας. Ήταν μια εποχή με σπουδαία εξέλιξη στη μουσική που επηρέασε τους Σμυρνιούς και τη μετέπειτα τους πορεία. Υπήρξε ένας από τους κορυφαίους προπολεμικούς ρεμπέτες, κατατάχτηκε ως εθελοντής στον Ελληνικό Στρατό και πολέμησε στην Ιωνία. Μετά την μικρασιατική καταστροφή σε ηλικία 28 ετών, επιστρέφει στην Ελλάδα, σαν πρόσφυγας και εγκαθίσταται στην Κοκκινιά του Πειραιά. Δούλευε σαν επαίτης στο λιμάνι και σύντομα άρχισε να δουλεύει σαν μουσικός γράφοντας και τα δικά του τραγούδια και ηχογραφώντας δίσκους. Η ζωή του Παπάζ0γλου αλλά και των υπόλοιπων μεταναστών ήταν δύσκολη και αυτό εκφράστηκε και στη μουσική του. Κατά το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο δεν δέχτηκε τη λογοκρισία που επιβλήθηκε από τον Μεταξά, αφού είχε χαρακτηριστικό περήφανο και αμετάβλητο χαρακτήρα, έτσι παράτησε την κιθάρα και το τραγούδι, και έγινε παλιατζής. Ο Παπάζογλου μπορεί να μην ηχογράφησε μεγάλο αριθμό τραγουδιών αλλά οι στίχοι και οι ενορχηστρώσεις του έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Αφού σε όλα τα τραγούδια του είναι πρωτότυπες, έξυπνες και πολύ μελετημένες. Χρησιμοποιούσε για κάθε τραγούδι ειδικό τύπο οργάνων που να ταιριάζει με τον τραγουδιστή, τους στίχους και τη μουσική αυτό επειδή δεν χρησιμοποιούσε μπουζούκι αλλά μόνο όργανα της μικρασιάτικης ορχήστρας. Χρησιμοποίησε 18 - 20 διαφορετικούς τύπους ορχήστρας, συνέχισε να χρησιμοποιεί το κανονάκι στην ορχήστρα. Χρησιμοποιεί ποικιλία μελωδικών και στιχουργικών επινοήσεων και ποικίλα θεματολογία. Τοποθετείται απέναντι στο πρόβλημα των ναρκωτικών μέσα από τα τραγούδια του εμφανίζεται η ιδιαίτερη ταυτότητα του μάγκα. Ένα από τα χαρακτηριστικά του Παπάζογλου είναι η δωρικότητα και είναι εμφανής από τις συνθέσεις του. Οι μελωδίες είναι λιτές και συνοδεύονται με λιτή αρμονική υποστήριξη.el
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages72-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons