Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11930
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑγγελοπούλου, Μαρία-Ελένηel
dc.date.accessioned2020-12-11T08:23:48Z-
dc.date.available2020-12-11T08:23:48Z-
dc.date.issued2020-12-11-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11930-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΡεμπέτικο, Γυναίκα, Φεμινισμόςel
dc.titleΗ γυναίκα στους στίχους του ρεμπέτικου. Τα τραγούδια της Ρίτας Αμπατζή.el
heal.typebachelorThesis-
heal.classificationΡεμπέτικοel
heal.identifier.secondaryΠτυχιακή Εργασία-
heal.dateAvailable2024-01-05T23:18:26Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2020-12-
heal.bibliographicCitationΑγγελοπούλου, Μ. 2020. Η γυναίκα στους στίχους του ρεμπέτικου τα τραγούδια της Ρίτας Αμπατζή.Πτυχιακή εργασία. Άρτα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.abstractΜετά το 1930, η γυναικεία χειραφέτηση κερδίζει έδαφος. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η Ρίτα Αμπατζή, μετά την εγκατάστασή της από στην Σμύρνη στην Ελλάδα. Προωθεί νέα πρότυπα για την εποχή, καθώς γράφει στίχους, ενώ η φωνή της δεν έχει το ελαφρύ ηχόχρωμα που συνηθίζονταν και η έκτασή της είναι χαμηλή για τα ως τότε δεδομένα. Το γεγονός ότι προέρχεται από ένα κοσμοπολίτικο περιβάλλον, καθώς και το ότι αποκτά τη δυνατότητα να ακούγεται σε ευρύ κοινό, βοηθά στο να προωθήσει μέσα από τα κομμάτια που ερμηνεύει μια ανεξάρτητη εικόνα για τις γυναίκες. Οι βασικοί στιχουργοί των οποίων υπήρξε μούσα προέρχονταν από τη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη. Παράλληλα οι καλλιτεχνικοί διευθυντές των εταιριών Columbia και His Masters Voice όπου κατά κύριο λόγο ηχογράφησε ήταν κοσμοπολίτες μουσικοί, ανοιχτοί στις σύγχρονες αντιλήψεις. Άλλωστε το ρεμπέτικο δημιουργήθηκε από αντισυμβατικούς μουσικούς που απωθούνται από τον καθωσπρεπισμό. Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε μια ποιοτική έρευνα η οποία ανέδειξε πως μέσα στην συγκεκριμένη ιστορική και καλλιτεχνική συγκυρία επαναπροσδιορίζεται ο ρόλος της γυναίκας. Συγκεκριμένα, τα τραγούδια που προήλθαν από τις ηχογραφήσεις των 111 ρεμπέτικων που φωνογράφησε η Αμπατζή κατά τα έτη 1932-1938 χωρίστηκαν σε 7 κατηγορίες. Από αυτά τα κομμάτια, τα 72 απεικονίζουνν με πρωτότυπο τρόπο τον ιδιαίτερο ρόλο της γυναίκας στην σύγχρονη κοινωνία, είτε ως μάνα που διαφεντεύει την οικογένειά της, είτε ως ελκυστική χήρα, είτε ως εργαζόμενη, είτε ως ανεξάρτητη γυναίκα που διασκεδάζει και διεκδικεί ερωτικούς συντρόφους.el
heal.advisorNameΖουμπούλη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΟρδουλίδης, Νικόλαοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages96-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons