Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11388
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπουτσής, Αλέξανδροςel
dc.date.accessioned2020-07-13T08:47:05Z-
dc.date.available2020-07-13T08:47:05Z-
dc.date.issued2020-07-13-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11388-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΔράμα, Μοναστηράκι, Ξηροπόταμος, Πετρούσα, Πύργοι, λύρα, μουσική, Μακεδονία, μουσική καταγραφή,Drama, Monastiraki, Xiropotamos, Petrousa, Pyrgi, lyre, music, Macedonia, music recordingel
dc.titleΡεπερτόριο και τεχνικές της Δραμινής λύρας.el
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΜουσικήel
heal.identifier.secondaryΠτυχιακή Εργασίαel
heal.dateAvailable2024-01-05T21:39:58Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2020-06-12-
heal.bibliographicCitationΠαπουτσής, Α., 2020. Ρεπερτόριο και τεχνικές της Δραμινής λύρας. Πτυχιακή εργασία. Άρτα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗ Η Δραμινή λύρα κατείχε και κατέχει εξέχουσα θέση στη μουσική των ντόπιων κατοίκων της Δράμας. Πάρα πολλοί λυράρηδες αναδείχτηκαν από αυτή την περιοχή, ανέδειξαν μετέπειτα τη μουσική και συνόδευσαν τους χορούς της. Η λύρα, η γκάϊντα και ο νταϊρές είναι τα βασικά όργανα εκτέλεσης της παραδοσιακής μουσικής της Δράμας στην εποχή μας. Η εργασία αυτή ασχολείται με τη λύρα, το ρεπερτόριο και την τεχνική της στη Δράμα, πιο συγκεκριμένα στα χωριά Μοναστηράκι, Ξηροπόταμο, Πετρούσα και Πύργους. Γίνεται μια αναφορά στους παλαιότερους λυράρηδες κάθε χωριού οι οποίοι δεν είναι εν ζωή πια. Κανένας από αυτούς δεν υπήρξε επαγγελματίας μουσικός αποκλειστικά για βιοποριστικούς λόγους. Στην εργασία αυτή εξετάζονται οι τεχνικές του οργάνου και όλα τα στοιχεία του που το κάνουν ξεχωριστό για τους κατοίκους των χωριών αυτών. Γίνεται εκτενής ανάλυση του γεωγραφικού προσδιορισμού της περιοχής καθώς και του ρεπερτορίου της με επίκεντρο τις μελωδίες, τους ρυθμούς αλλά και τη γλώσσα των στίχων. Απαραίτητη είναι και η αναφορά στα έθιμα του δωδεκαημέρου με επίκεντρο την ημέρα των Θεοφανείων και γύρω από αυτήν, όπου η μουσική στα γλέντια αυτά δεν σταματά για μέρες, καθώς και στους χορούς της εν λόγω περιοχής μιας και τα παραπάνω είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι από τη μια να φέρει στο φως τα χαρακτηριστικά αυτού του οργάνου και της μουσικής παράδοσης που επιφέρει, και από την άλλη να μας βοηθήσει να ξεκαθαρίσουμε τα στοιχεία της και να ανοίξει ένα καινούργιο δρόμο για τη μελέτη και μετέπειτα τη διδασκαλία αυτής της μουσικής. Βέβαια δεν πρόκειται για μια μέθοδο διδασκαλίας, αλλά παρέχει βασικές πληροφορίες για μια τέτοια μελέτη. Λέξεις – κλειδιά: Δράμα, Μοναστηράκι, Ξηροπόταμος, Πετρούσα, Πύργοι, λύρα, μουσική, Μακεδονία, μουσική καταγραφή ABSTRACT Drama’s lyre held and still holds a prominent place in the music of the local people of Drama. Too many lyre players were distinguished from this area and later developed music and accompanied its dances. The lyre, the bagpipe and the daires are the main instruments of traditional Drama music in our time. The thesis deals with the lyre and its technique in Drama and more specifically in the villages of Monastiraki, Xiropotamos, Petrousa and Pyrgos. Reference is made to the oldest lyre players of each village that they are no longer alive. None of them were professional musicians solely to make ends meet. This work examines the techniques of this instrument and all its elements that make it special for the people of those villages. An extensive geographical analysis is conducted in terms of the specification of the area as well as its repertoire focusing on the melodies, the rhythms and the lyrics’s language. It is also worth mentioning the customary twelve-day festivities focusing specifically on the one hand on the day of the Epiphany and all that circumscribe it, where the music goes on for days, and on the other hand on the dances of the area since the above are inextricably linked. The purpose of this thesis is on the one hand to give insight the characteristics of this instrument and the musical tradition that accompanies it, while on the other to help us clarify its elements and to open a new path for the study and later teaching of this music. Of course, this is not a teaching method, but it provides basic information about such a study. Keywords: Drama, Monastiraki, Xiropotamos, Petrousa, Pyrgi, lyre, music, Macedonia, music recordingel
heal.advisorNameΣκούλιος, Μάρκοςel
heal.committeeMemberNameΑνδρίκος, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΒερβέρης, Αντώνιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages142el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ-Α.-ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf οκοκοκοκ.pdfRepertoire and techniques of Drama’s lyre2.56 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons