Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11201
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜερεκούλια, Ηλία - Ιωάνναel
dc.date.accessioned2020-06-15T06:23:30Z-
dc.date.available2020-06-15T06:23:30Z-
dc.date.issued2020-06-15-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11201-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΔισκογραφίαel
dc.subjectColumbiael
dc.titleΜία προσέγγιση μέσω αποδελτίωσης της Ελληνικής δισκογραφίας των δίσκων 45 στροφών της εταιρείας Columbia (1950 - 1970).el
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.classificationΔισκογραφία - Ελληνική - (1950 - 1970)el
heal.classificationColumbia - Μουσική Εταιρείαel
heal.identifier.secondaryΠτυχιακή εργασία-
heal.dateAvailable2024-01-05T23:01:01Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2020-
heal.bibliographicCitationΜερεκούλια, Η. - Ι., 2020. Μία προσέγγιση μέσω αποδελτίωσης της Ελληνικής δισκογραφίας των δίσκων 45 στροφών της εταιρείας Columbia (1950 - 1970). Πτυχιακή εργασία. Άρτα. Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.abstractΚεντρικό θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας αποτελεί μια προσέγγιση μέσω αποδελτίωσης της ελληνικής δισκογραφίας των δίσκων 45 στροφών της εταιρείας Columbia των δεκαετιών 1950- 1970. Η Columbia στην Ελλάδα σαν πρώτη βιομηχανική μονάδα παραγωγής δίσκων 45 στροφών που δραστηριοποιούνταν τότε, μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και τον εμφύλιο που ευδοκίμησε σε επίπεδο βιομηχανίας η μουσική, κατέγραψε πολλές επανεκτελέσεις τραγουδιών για καθαρά εμπορικούς λόγους αλλά υπήρξαν και επανεκτελέσεις πολλών τραγουδιών καθαρά για αναβίωση του γνήσιου λαϊκού τραγουδιού με καταξιωμένους καλλιτέχνες. Για την εταιρεία Columbia η πιο επικρατέστερη κατηγορία ήταν το λαϊκό τραγούδι. Ωστόσο, για την εταιρεία το λαϊκό, δεν έπαψε ποτέ να είναι στο επίκεντρο διότι αποτελούσε μια κερδοφόρα πηγή όπου οι δισκογραφικές εταιρείες αλλά και οι έμποροι μουσικής προχώρησαν σε μια αχαλίνωτη εκμετάλλευση, σε πολλές επανεκτελέσεις τραγουδιών που ξεπέρασαν κάθε όριο. Επίσης, σημαντικό γεγονός αποτελεί η συμμετοχή γυναικών, ακρογονιαίου λίθου της λαϊκής αλλά και της δημοτικής μουσικής, που αυξάνεται κυρίως στη δισκογραφία που παρήγαγε η Columbia. Εν κατακλείδι, συνοπτικά η μουσική δημιουργία καθορίστηκε από την ένταση της δισκογραφικής δραστηριοποίησης μεγάλων εταιρειών παραγωγής δίσκων όπως ήταν η εταιρεία Columbia με το πέρασμα από τους δίσκους 78 στροφών στους δίσκους 45 στροφών που έδωσε στους δημιουργούς την δυνατότητα να μεγαλουργήσουν. Τα δεδομένα της πτυχιακής εργασίας προέκυψαν ύστερα από την ανάγκη να μελετηθεί το φαινόμενο της εταιρείας που μεσουρανούσε εκείνη την εποχή.el
heal.abstractA central theme of this dissertation is an approach by comparing the Greek discography of the Columbia 45- speed discs of the 1950s -1970s. Columbia in Greece as the first industrial production unit of 45-turn discs that were active in thesecond world war and the civil war that the music was successfulin industry, recorded many song reruns for purely commercial reasons but there were also re-performances of many songs purely for the revival of the original folk song with renowned artists. For the Columbia company the most prevalent category was the folk. However, for the folk company, the popular never ceased to be in the spotlight because it was a profitable resourse where record companies and music traders made an unbridled expoitation of many song releases that exceeded each limit. Another important event is the participation of women, acrogenic lithium in folk and folk music, which is mainly increasing in the discography produced by Columbia. In conclusion, briefly the musical creation was determined by the intensity of the record activity of large record companies such as the company Columbia with the passage from the 78-speed discs to the 45-speed discs that gave the creators the opportunity to grow. The data of the dissertation emerged after the need to study the phenomenon of the company that was in its infancy at the time.el
heal.advisorNameΣκουλίδας, Ηλίαςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages95-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons