Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣιδηρόπουλος, Νικόλαοςel
dc.date.accessioned2020-06-11T07:11:15Z-
dc.date.available2020-06-11T07:11:15Z-
dc.date.issued2020-06-11-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/11120-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΛαούτοel
dc.subjectΣτεργιανό λαούτοel
dc.subjectΚουρδίσματαel
dc.titleΣτεργιανό λάουτο και σύγχρονα κουρδίσματα.el
heal.typebachelorThesisel
heal.classificationΜουσικά όργανα - Λαούτοel
heal.identifier.secondaryΠτυχιακή Εργασίαel
heal.dateAvailable2024-01-05T23:02:36Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2020-06-
heal.bibliographicCitationΣιδηρόπουλος, Ν., 2020. Στεργιανό λάουτο και σύγχρονα κουρδίσματα. Πτυχιακή εργασία. Άρτα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.abstractΗ συγκεκριµένη πτυχιακή εργασία αναφέρεται στην εµφάνιση ενός κουρδίσµατος του στεριανού Λαούτου, που θέλει την ανοιχτή του χορδή Ντο, κουρδισµένη µια οκτάβα χαµηλότερα. Το συγκεκριµένο κούρδισµα εµφανίζεται κυρίως στην κεντρική Μακεδονία, όπου το Λαούτο καλείται να παίξει περισσότερες φορές ρεπερτόρια, τα οποία στο παρελθόν δεν έπαιζε. Η τεχνοτροπία αυτή εµφανίστηκε για πρώτη φορά από τον λαουτιέρη Γιάννη Πούλιο στις Σέρρες. Μέσα από παραδείγµατα θα γίνει αντιληπτή η χρήση του κουρδίσµατος αυτού, καθώς τα µειονεκτήµατα και τα πλεονεκτήµατα που προκύπτουν. Με το πέρασµα των ετών και άλλοι λαουτιέρηδες υιοθέτησαν το κούρδισµα αυτό, χρησιµοποιώντας το βέβαια σύµφωνα µε τις δικές τους ανάγκες. Καθώς λοιπόν τα όργανα µεταβάλλονται, ανάλογα την εποχή, τον χώρο και τον χρόνο, δηµιουργούν έναν «νέο ήχο», στην λαϊκή µουσική παράδοση του τόπου. Για εργαλείο καταγραφής χρησιµοποιήθηκε ο δυτικός τρόπος καταγραφής παρτιτούρας, µε αναφορές στους λαϊκούς δρόµους που χρησιµοποιούν τα όργανα της ελληνικής παραδοσιακής µουσικής. Οι ρυθµοί αποτυπώθηκαν επίσης µε τον συγκεκριµένο τρόπο, και σαν κύριο παράδειγµα του κουρδίσµατος αυτού, ο µουσικός δίσκος «ΜΠΡΑΤΙΜΙΑ», όπου έχει ηχογραφηθεί το λαούτο µε το κούρδισµα αυτό και οι ποντιακοί δίσκοι «Αγγείου Μνήµες» 2016 και «Ύψωµαν» του Αλέξη Παρχαρίδη 2019.el
heal.advisorNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΑνδρίκος, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΚούνας, Σπήλιοςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiepel
heal.numberOfPages58el
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.