Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10555
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουφιδάκη, Ελένηel
dc.date.accessioned2019-11-12T10:02:31Z-
dc.date.available2019-11-12T10:02:31Z-
dc.date.issued2019-11-12-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10555-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΧορόςel
dc.subjectΔιδασκαλίαel
dc.subjectΣυνεντεύξειςel
dc.titleΗ μουσική πλαισίωση στο σύγχρονο χορό και τη διδασκαλία τουel
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΤμήμα ΛαΪκής και Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.classificationΧορός και Μουσική - Διδασκαλίαel
heal.classificationΧορός - Σύγχρονοςel
heal.identifier.secondaryΠτυχιακή εργασία-
heal.dateAvailable2024-01-05T22:42:38Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2019-
heal.bibliographicCitationΚουφιδάκη, Ελένη, 2019. Η μουσική πλαισίωση στο σύγχρονο χορό και τη διδασκαλία του, Πτυχιακή εργασία Άρτα : Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα ΛαΪκής και Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.abstractΚατά τον 20ο αιώνα, τα ερεθίσματα των πολιτισμικών εξελίξεων γέννησαν την τέχνη του Σύγχρονου χορού. Στη παρακάτω μελέτη, με μια συγκροτημένη οπτική ματιά και μέσα από έξι πρωτοπόρες προσωπικότητες : Isadora Duncan, Ruth St. Denis, Martha Graham, Merce Cunningham, Maurice Bejart και Pina Bausch, ξετυλίγεται η πορεία του σύγχρονου χορού. Βαθιά, επηρεασμένοι, από τις κοινωνικές συνθήκες, αλλά και τα καλλιτεχνικά ρεύματα, ο καθένας τους θα βάλλει ξεχωριστά την υπογραφή του στο χώρο της τέχνης. Το ενδιαφέρον τους για την εξέλιξη της χορευτικής αυτής τέχνης, θα τους κάνει εξαιρετικούς δασκάλους. Η διδασκαλία του σύγχρονου χορού, ο αγωγός της γνώσης αυτής, που μεταφέρεται από σώμα σε σώμα, έχει ως συμμάχους του : τη τεχνική δεξιοτεχνία, τις αφηγηματικές ιστορίες του δασκάλου, τη μουσική και τον αυτοσχεδιασμό. Τέσσερα στοιχεία που λαμβάνουν χώρα σε κάθε μάθημα, μικρή είτε μεγάλη χορογραφία και φυσικά σε μια παράσταση. Με ένα έντονο φιλοσοφικό υπόβαθρο, που βαδίζει γύρω από ην ανησυχία της ανθρώπινης ύπαρξης, συντονίζει μία μάζα ανθρώπων σε πολλούς διαφορετικούς ρυθμούς, ήχους, μελωδίες και σιωπές. Αυτά άλλωστε είναι και μερικά από τα στοιχεία που μελετήθηκαν, μέσα από τους έντεκα σύγχρονους δασκάλους κατά τη διαδικασία των συνεντεύξεων. Μέσα σε δέκα ερωτήσεις εξετάσθηκε η σχέση των δασκάλων χορού με τη μουσική, ξεκινώντας από τις απλές γνώσεις, τη λειτουργική σχέση μεταξύ των δύο, μουσικής και χορού και φυσικά την επιρροή που ασκεί το καθένα στους ίδιους. Οι ανησυχίες τους γύρω από τη μουσική και το χορό, μας δίνουν μία ζωντανή εικόνα που αναφέρεται στο παρόν, και όχι στα ακράδαντα αριστουργήματα του παρελθόντος. Άλλωστε, η τέχνη του σύγχρονου χορού ουδέποτε θέλησε να απέχει από αυτό που ονομάζεται καθημερινή ζωή. Μελετώντας όμως, τις μεγάλες προσωπικότητες που έχουν προηγηθεί στην αίγλη κάποιων λαμπρών εποχών, επισκιάζεται η ίδια η ροή της εξέλιξης. Αυτός ήταν και ο λόγος που οι συνεντεύξεις αποσκοπούσαν στην αποτύπωση του σύγχρονο χορού στην ελληνική κοινωνία, πράγμα που μέχρι και σήμερα παραμένει ένα έδαφος ανεξιχνίαστο.el
heal.abstractIn the 20th century, the impetus for cultural developments gave birth to the art of Contemporary Dance. In the following study, with a structured look at six leading personalities: Isadora Duncan, Ruth St. Denis, Martha Graham, Merce Cunningham, Maurice Bejart and Pina Bausch unravel the course of Contemporary Dance. Deeply influenced by social conditions as well as artistic currents, each of them will put their signature on the art scene. Their interest in the development of this dance art will make them excellent teachers. The teaching of modern dance, the conduit of this knowledge that is transferred from body to body, has as its allies: technical skill, teacher's narrative stories, music and improvisation. The four elements, that occur in each lesson, small or large choreography, and of course in one performance. With a strong philosophical background, moving around the concern of human existence, he coordinates a mass of people in many different rhythms, sounds, melodies and silences. These are, also some of the elements studied by the eleven modern teachers in the interview process. The ten questions examined the relationship of dance teachers to music, starting with simple knowledge, the functional relationship between the two, and of course the influence each has on each other. Their worries about music and dance give us a vivid picture of what is being said here, and not about the enormous masterpieces of the past. After all, the art of Contemporary Dance has never wanted to abstain from what is called everyday life. But studying the great personalities that have preceded the glamour of some glorious times shades the very flow of evolution. That is why the interviews were aimed at capturing the contemporary dance in Greek society, which to this day remains uncharted territory.el
heal.advisorNameΠαπαδάκη, Ειρήνηel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages121-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΛΕΝΗ ΚΟΥΦΙΔΑΚΗ 2426-converted-converted.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons