Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10026
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒινιάδου, Αγγελικήel
dc.date.accessioned2019-06-10T07:31:42Z-
dc.date.available2019-06-10T07:31:42Z-
dc.date.issued2019-06-10-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/teiep/10026-
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.subjectΡεπερτόριο-
dc.subjectΟργανοκατασκευή-
dc.subjectΛαϊκή αισθητική-
dc.subjectΛαϊκή κουλτούρα-
dc.titleΗ ελληνική λατέρνα ήχος και ρεπερτόριο.el
heal.typebachelorThesis-
heal.generalDescriptionΠτυχιακή εργασία-
heal.classificationΛατέρνα-Ελλάδα-
heal.classificationΑυτόματα όργανα-
heal.identifier.secondaryΠτυχιακή εργασία-
heal.dateAvailable2024-01-05T22:50:50Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΤ.Ε.Ι. Ηπείρουel
heal.publicationDate2019-06-10-
heal.bibliographicCitationΒινιάδου, Α., 2019. Η ελληνική λατέρνα ήχος και ρεπερτόριο. Πτυχιακή εργασία. Άρτα: Τ.Ε.Ι. ΗΠΕΙΡΟΥ. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής.el
heal.abstractΣτην παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Η ελληνική λατέρνα, ήχος και ρεπερτόριο» επιχείρησα να συγκεντρώσω ό,τι γνωρίζουμε σήμερα σχετικά με το ρεπερτόριο, την τεχνολογία, την κατασκευή και την «τελετουργία» της λατέρνας. Είδα την λατέρνα ως ένα μέσο αναπαραγωγής του ήχου που ανέδειξε και συν- διαμόρφωσε την αισθητική της λαϊκής μουσικής, και όχι απλώς σαν ένα λαϊκό όργανο του δρόμου. Παρουσίασα την περίοδο ακμής και παρακμής της, αλλά και την αναβίωσή της ως συστατικό στοιχείο του νεοελληνικού πολιτισμού. Σε ό,τι αφορά τη μεθοδολογία, δεν περιορίστηκα στην βιβλιογραφική έρευνα, αλλά αναζήτησα στοιχεία στο διαδίκτυο και μελέτησα διάφορα αφιερώματα, ντοκιμαντέρ και συνεντεύξεις. Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσα στην συλλογή ηχητικών τεκμηρίων που αφορούν στο ρεπερτόριο της λατέρνας, τα οποία οργάνωσα σε μία ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Τέλος είχα προσωπική επαφή και επικοινωνία με ενεργούς κατασκευαστές και συλλέκτες, των οποίων η μαρτυρία είναι πολύτιμη διότι επιβεβαιώνει την επιβίωση της κουλτούρας της λατέρνας ακόμα και στις μέρες μας.el
heal.abstractIn this graduate work with the title «The Greek laterna, sound and repertoire» I tried to gather everything we know today about the repertoire, technology, construction and «the ritual» of the laterna. I saw the laterna as a means of reproducing the sound it has brought out and co-formed the aesthetics of popular music, and not just as a popular instrument of the street. I presented its period of acme and decline, but also its revival as a constituent of modern greek culture. In terms of methodology, I was not limited to bibliographic research, but I searched for items on the internet and I studied various tributes, documentaries and interviews. I paid particular attention to the collection of sound proofs of the laterna repertoire, which I organized in a database. Finally, I had personal contact and communication with active builders and collectors, whose testimony is valuable, because confirms the survival of the laterna culture in modern times.el
heal.advisorNameΖουμπούλη, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣκουλίδας, Ηλίαςel
heal.academicPublisherΤ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικήςel
heal.academicPublisherIDteiep-
heal.numberOfPages69-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΒΙΝΙΑΔΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ_ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΠτυχιακή εργασία1.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons