Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39629
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤασατζή, Ματίναel
dc.contributor.authorTasatzi, Matinaen
dc.date.accessioned2025-11-24T07:34:42Z-
dc.date.available2025-11-24T07:34:42Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39629-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΝαόςel
dc.subjectΌχημα
dc.subjectΘόλος
dc.titleΟχήματαel
dc.titleVehiclesen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.secondaryTitleΑνάμεσα στη γη και στον ουρανόel
heal.secondaryTitleBetween earth and sky
heal.classificationΕικαστικά
heal.languageelel
heal.accesscampusel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίων. Σχολή Καλών Τεχνώνel
heal.publicationDate2025-09-
heal.abstractΗ εργασία αυτή επιχειρεί να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στον ναό, στο όχημα και τελικά τον άνθρωπο. Σήμερα, που ο ήχος της καμπάνας και ο άλλοτε ψηλός τρούλος χάνονται πίσω από τον ακουστικό και οπτικό θόρυβο της πόλης, ο ναός και το σύγχρονο όχημα μοιάζουν σαν να έχουν βγει από δυο διαφορετικούς κόσμους. Μέσα από ιστορικά όμως παραδείγματα αποδεικνύεται πως δεν ήταν πάντα στατικός ο ναός ούτε και εν αρχή συνδεδεμένος με τα μεγαλοπρεπή κτίρια. Εκεί έγκειται και η διαφορά της έννοιας του ναού και της εκκλησίας. Ο ναός βγαίνει από το ρήμα ναίει και σημαίνει ο τόπος που κατοικεί ο Θεός. Επειδή αρχικά ο όρος αυτός είχε συνδεθεί με την ειδωλολατρία και τον χώρο που στεγάζει το άγαλμα, προτιμήθηκε η εκκλησία. Ωστόσο η εκκλησία δεν είναι απλώς τόπος συγκεντρώσεως των πιστών, αλλά τόπος λατρείας του Θεού, δηλαδή οίκος Θεού, δηλαδή ναός. 1 Άρα όπως και ο όρος του ναού ενώ προέρχεται από το ειδωλολατρικό παρελθόν, έλαβε χριστιανική ερμηνεία έτσι και εδώ ενώ χρησιμοποιούνται πολλά διαφορετικά σχέδια ναών το θέμα επικεντρώνεται στην ορθόδοξη εκκλησία. Όπως επομένως κατά τα πρωτοχριστιανικά χρόνια ο χριστιανικός ναός υιοθέτησε πολλά εθνικά στοιχεία και τα έκανε δικά του, έτσι και σήμερα γεννιέται η ανάγκη να δούμε το μέλλον μέσα από το παρελθόν. Έπειτα ο ναός αποτελεί και κατά μεταφορική έννοια όχημα, καθώς δημιουργεί το αίσθημα της ανύψωσης και συνδέει τη γη με τον ουρανό. Η σύνδεση αυτή ουρανού και γης αποτελεί τον κεντρικό άξονα αναζήτησης στα έργα που προτείνονται εδώ και ξεκινάει από τα υλικά, επεκτείνεται στα εναέρια οχήματα, στο δίκτυο και τελικά στους θόλους και τον έναστρο ουρανό.Όλα αυτά λειτουργούν ως υπόμνηση, ως κάλεσμα να στραφεί η προσοχή από τα επίγεια και φθαρτά προς τα πνευματικά και ουράνια.Έτσι, τελικά, από τον ναό περνάμε στον άνθρωπο· σε εκείνον που καλείται, αν το επιθυμεί, να εισέλθει υπό τη σκέπη των θόλων, να συμπληρώσει νοητά τα σπαράγματα και να αναρωτηθεί πώς θα ετοιμάσει τον εσωτερικό ναό της ψυχής του.el
heal.advisorNameΜπασάνος, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΜπήτσικας, Ξενοφώνel
heal.committeeMemberNameΠαπαδημητρίου, Νικόλαοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών Τεχνών & Επιστημών Τέχνηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΕΤΕΤ



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons