Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39628
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαππά, Αγαθούλαel
dc.contributor.authorPappa, Agathoulaen
dc.date.accessioned2025-11-24T07:29:50Z-
dc.date.available2025-11-24T07:29:50Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39628-
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/*
dc.subjectΜουσειοσκευήel
dc.subjectMuseum kiten
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel
dc.subjectEnvironmental educationen
dc.title«Τέχνη, περιβαλλοντική εκπαίδευση, αειφόρος ανάπτυξη: Σχεδιάζοντας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη δημιουργία μιας μουσειοσκευής και αξιοποιώντας τις συλλογές του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Θεόδωρου Παπαγιάννη και της Δημοτικής Πινακοθήκης Ιωαννίνων»el
dc.title"Art, environmental education, sustainable development: Designing an educational program for the creation of a museum kit and utilizing the collections of the Theodoros Papagiannis Museum of Contemporary Art and the Municipal Gallery of Ioannina"en
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΤέχνεςel
heal.classificationΠεριβάλλονel
heal.classificationArtsen
heal.classificationΕnvironmenten
heal.dateAvailable2025-11-24T07:30:50Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης.el
heal.publicationDate2025-10-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία, πραγματεύεται τον σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος μέσω μιας μουσειοβαλίτσας με τίτλο "Τι Συμβαίνει στη Γη; Μάθε για την Κλιματική Αλλαγή", με σκοπό την προώθηση της αειφόρου ανάπτυξης μέσω των εικαστικών τεχνών, αξιοποιώντας τις συλλογές δυο μουσείων: του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Θεόδωρου Παπαγιάννη και της Δημοτικής Πινακοθήκης Ιωαννίνων. Η πρωτοτυπία της εργασίας έγκειται στην προσπάθεια να διερευνηθούν με τη συνδρομή των μουσειακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων οι δυνατότητες αξιοποίησης των εικαστικών τεχνών, ως εργαλείο για την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την αειφόρο ανάπτυξη. Ειδικότερα, εξετάζει θεωρητικά ζητήματα σχετικά με το ρόλο της Μουσειοπαιδαγωγικής στα σύγχρονα μουσεία, το ρόλο της τέχνης στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, καθώς και κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τον σχεδιασμό, τη λειτουργία και την εξέλιξη αυτού του εκπαιδευτικού εργαλείου. Ο απώτερος σκοπός, είναι να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο για τον σχεδιασμό και την οργάνωση της μουσειοσκευής, ειδικά σε θέματα που σχετίζονται με την τέχνη, το περιβάλλον και την αειφορία. Το βασικό μεθοδολογικό εργαλείο θα είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση και η διαδικτυακή έρευνα, που θα περιλαμβάνει ανάλυση ξένων και ελληνικών πηγών, άρθρων και επίσημων ιστοσελίδων των μουσείων. Επίσης, η χρήση ερωτηματολογίου, ως εργαλείου συλλογής δεδομένων για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προγράμματος από τους μαθητές και την εκπαιδευτικό τους. Τα αποτελέσματα του προγράμματος αναδεικνύουν τη σημασία της βιωματικής μάθησης και της ενεργούς συμμετοχής των μαθητών στη διαδικασία εκπαίδευσης. Μέσω δραστηριοτήτων που συνδυάζουν την τέχνη, το παιχνίδι και την επέκταση της γνώσης σε πραγματικά περιβαλλοντικά ζητήματα, τα παιδιά όχι μόνο κατανόησαν θεωρητικά τις έννοιες της κλιματικής αλλαγής και της αειφορίας, αλλά και ανέπτυξαν την οικολογική τους συνείδηση και υπεύθυνες στάσεις. Επίσης, τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι η αξιοποίηση της τέχνης και των μουσειακών αντικειμένων σε εκπαιδευτικές δράσεις αποτελεί αποτελεσματικό εργαλείο για την ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με το περιβάλλον και την κοινωνική ευθύνη.el
heal.abstractThis paper discusses the design of an educational program through a museum kit, entitled "What's Happening on Earth? Learn about Climate Change", with the aim of promoting sustainable development through the visual arts, utilizing the collections of two museums: the Theodoros Papagiannis Museum of Contemporary Art and the Municipal Gallery of Ioannina. The originality of the work lies in the effort to explore, with the assistance of museum educational programs, the possibilities of utilizing the visual arts as a tool for environmental education and sustainable development. In particular, it examines theoretical issues regarding the role of museum pedagogy in modern museums, the role of art in environmental education, as well as critical issues regarding the design, operation and development of this educational tool. The ultimate goal, is to develop a framework for the design and organization of museum equipment, especially on issues related to art, the environment and sustainability. The main methodological tool will be a literature review and online research, which will include an analysis of foreign and Greek sources, articles and official museum websites. Also, the use of a questionnaire as a data collection tool for the evaluation of the educational program by students and their teacher. The results of the program highlight the importance of experiential learning and the active participation of students in the educational process. Through activities that combine art, play and the expansion of knowledge to real environmental issues, children not only theoretically understood the concepts of climate change and sustainability, but also developed their ecological awareness and responsible attitudes. The results also confirm that the use of art and museum objects in educational activities is an effective tool for raising children's awareness of the environment and social responsibility.en
heal.advisorNameΣολομών, Εσθήρel
heal.committeeMemberNameΣολομών, Εσθήρel
heal.committeeMemberNameΚορνελάκη, Αθηνά - Χριστίναel
heal.committeeMemberNameΤρούλη, Σοφίαel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Εικαστικών Τεχνών & Επιστημών Τέχνηςel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΕΤΕΤ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. Παππά Αγαθούλα (2025).pdf6.13 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons