Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39570
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΦελώνη, Διαμάντωel
dc.date.accessioned2025-10-24T05:24:33Z-
dc.date.available2025-10-24T05:24:33Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39570-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠροσχολική αγωγήel
dc.titleΗ αξιοποίηση των ΤΠΕ στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευσηel
dc.titleIct in early childhood educationen
dc.typebachelorThesis-
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΠροσχολική εκπαίδευση-
heal.dateAvailable2025-10-24T05:25:33Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών.Τμήμα Αγωγής και φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικίαel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, αναδεικνύοντας τις παιδαγωγικές δυνατότητες και προκλήσεις που προκύπτουν από την πρώιμη ενσωμάτωση των ψηφιακών μέσων στη μαθησιακή διαδικασία. Η μελέτη οργανώνεται σε διακριτά κεφάλαια, εξετάζοντας τις θεωρητικές βάσεις της χρήσης ΤΠΕ στην εκπαίδευση, τις ιδιαιτερότητες της προσχολικής ηλικίας, τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της τεχνολογικής παρέμβασης, τις προϋποθέσεις και τον ρόλο του παιδαγωγού, καθώς και τα χαρακτηριστικά του κατάλληλου εκπαιδευτικού λογισμικού για παιδιά 3–6 ετών. Η ανάλυση, βασισμένη σε έγκυρη διεθνή βιβλιογραφία και θεωρίες μάθησης (συμπεριφοριστικές, εποικοδομιστικές και κοινωνικοπολιτισμικές), καταδεικνύει ότι η τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για τη γνωστική, γλωσσική, κοινωνική και μεταγνωστική ανάπτυξη των παιδιών, εφόσον χρησιμοποιείται με αναπτυξιακά κατάλληλο τρόπο, σε συνδυασμό με βιωματικές δραστηριότητες και κοινωνική αλληλεπίδραση. Η εργασία υπογραμμίζει τη σημασία του παιδαγωγικού σχεδιασμού, της κριτικής επιλογής λογισμικού, της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και της συνεργασίας οικογένειας–σχολείου για την επίτευξη θετικών μαθησιακών αποτελεσμάτων. Παράλληλα, επισημαίνονται οι κίνδυνοι υπερβολικής ή ακατάλληλης χρήσης, όπως αναπτυξιακές επιβαρύνσεις, περιορισμός φυσικής δραστηριότητας, κοινωνική απομόνωση, ψηφιακό χάσμα και ελλιπής προστασία δεδομένων. Τα συμπεράσματα αναδεικνύουν την ανάγκη ισορροπημένης και στοχευμένης χρήσης των ΤΠΕ, καθώς και τη διαμόρφωση παιδαγωγικών και πολιτικών πλαισίων που θα διασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση, ποιοτικό περιεχόμενο και ηθική χρήση. Οι προτάσεις που διατυπώνονται αφορούν τη βελτίωση της επιμόρφωσης των παιδαγωγών, την ανάπτυξη κριτηρίων πιστοποίησης λογισμικού, τη θεσμοθέτηση κατευθυντήριων γραμμών για ασφαλή χρήση και την ενίσχυση της έρευνας για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της πρώιμης τεχνολογικής εμπειρίας.el
heal.abstractThis study investigates the integration of Information and Communication Technologies (ICT) into early childhood education and highlights both the pedagogical opportunities and challenges arising from the early exposure of young learners to digital technology. The research chapters examine the following: the theoretical background of ICT use in education, the developmental characteristics of preschool-aged children, the arguments for and against technology integration, the prerequisites for its effective implementation, the role of educators, and lastly, the key criteria for selecting developmentally appropriate educational software for children aged 3 - 6 years. Based on a comprehensive review of international literature and principle learning theories - behaviorist, constructivist, and sociocultural - the study demonstrates that ICT can facilitate cognitive, linguistic, social as well as metacognitive development when applied in an age-appropriate manner. When technology is embedded in experiential activities, ICT reaches its full potential. It also fosters collaboration, and enhances creativity, and does not replace essential real-world interactions. The findings underscore the significance of robust instructional design, the critical evaluation of software quality, the need of ongoing professional development for educators, and the strong collaboration between families and schools to ensure meaningful and ethically responsible digital learning experiences. Nevertheless, the research also identifies several risks associated with excessive or inappropriate ICT use in early childhood, including potential developmental drawbacks, reduced physical activity, social isolation, digital inequalities, and insufficient data protection. The conclusions call for a balanced, well-structured approach to ICT integration, supported by educational policies that guarantee equitable access, high-quality digital resources, and safe usage practices. Recommendations include establishing certified evaluation frameworks for educational software, strengthening teacher training, issuing evidence-based guidelines for early technology use, and fostering research on the long-term effects of early digital exposureen
heal.advisorNameΝάτσης, Αντώνιοςel
heal.committeeMemberNameΚανέλλου, Νικολίτσαel
heal.committeeMemberNameΝούσια, Αλεξάνδραel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages49 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών - ΑΦΠ

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons