Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39485
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚυπαρίσση, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2025-10-07T06:53:10Z-
dc.date.available2025-10-07T06:53:10Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39485-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΜουσική εκπαίδευσηel
dc.subjectΜουσικοκινητικήel
dc.subjectΠαιδαγωγικήel
dc.titleΗ επίδραση της μουσικής στην παιδαγωγική προσέγγιση παιδιών προσχολικής ηλικίας, με βάση την οπτική των εκαπιδευτικών προσχολικής αγωγής: ποιοτική μελέτηel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΜουσική στην εκπαίδευση-
heal.classificationΣχολική μουσική - Διδασκαλία και μελέτη - Συστήματα-
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΣκοπός: Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην αποτύπωση των στάσεων και των αντιλήψεων των παιδαγωγών προσχολικής αγωγής αναφορικά με την υλοποίηση συνόλου παρεμβάσεων, βασιζόμενων στη μουσικοκινητική, και ειδικότερα με την αξιοποίηση σωματικών κρουστών, επιδιώκοντας την εξοικείωση των συμμετεχόντων παιδιών με το σώμα τους, αλλά και την ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων αυτοσχεδιασμού και δημιουργικότητας. Μεθοδολογία: Ένα σύνολο 6 παρεμβάσεων βασιζόμενων στη χρήση σωματικών κρουστών υλοποιήθηκε εντός Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης και Μελέτης (ΚΔΑΠ), το οποίο δραστηριοποιείται στην περιοχή της Λάρισας, με τη συμμετοχή 7 παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ακολούθησε η διενέργεια ημι-δομημένων συνεντεύξεων με τη συμμετοχή 4 εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής, μέσω των οποίων επιχειρήθηκε η αποτύπωση των εμπειριών τους αναφορικά με την υλοποίηση των ανωτέρω δραστηριοτήτων μουσικοκινητικής. Ευρήματα: Το σύνολο των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών τίθεται θετικά έναντι της χρήσης των σωματικών κρουστών εντός της προσχολικής τάξης, εντοπίζοντας ποικίλα θετικά σημεία στο πλαίσιο της υποστήριξης της μαθησιακής πορείας των παιδιών. Παράλληλα, τονίζονται οι εγειρόμενες προκλήσεις, με κυριότερη την πιθανή αδυναμία διατήρησης της συγκέντρωσης των μαθητών, κυρίως λόγω της μικρής τους ηλικίας και του έντονου αυθορμητισμού τους, ενώ εξίσου σημαντική είναι η πιθανή απογοήτευση αυτών σε περίπτωση αδυναμίας υλοποίησης των προτεινόμενων δράσεων. Υπό του πρίσματος της ένταξης της μουσικής σώματος εντός της παιδαγωγικής εμπειρίας, οι εκπαιδευτικοί προτάσσουν την αναγκαιότητα σχεδιασμού εξατομικευμένων δράσεων, με σεβασμό έναντι των ιδιαίτερων αναγκών των εμπλεκόμενων μαθητών. Πρωτοτυπία / αξία: Μέσω των ευρημάτων της παρούσας μελέτης επιτυγχάνεται η αποσαφήνιση της δυναμικής της μουσικοκινητικής αγωγής κατά την προσχολική ηλικία, εστιάζοντας στην αξιοποίηση των σωματικών κρουστών ως κύριου παιδαγωγικού εργαλείου. Προσδίδοντας έμφαση στην ενσώματη μαθησιακή εμπειρία και στην υψηλή παιδαγωγική αξία της μουσικής και του ρυθμού αναδεικνύεται η ηχηρή επιρροή της χρήσης των σωματικών κρουστών ως φορέα παιδαγωγικής αλληλεπίδρασης, ιδίως κατά την ιδιαιτέρως δεκτική μαθησιακά προσχολική ηλικία.el
heal.abstractPurpose: The present study aims to capture the attitudes and perceptions of early childhood educators regarding the implementation of a series of interventions based on music and movement activities, specifically focusing on the use of body percussion. The goal is to familiarize participating children with their bodies and to develop basic improvisation and creativity skills. Methodology: A total of six interventions based on the use of body percussion were implemented within a Creative Occupation and Study Center (KDAP) operating in the Larissa area, involving seven preschool-aged children. Subsequently, semi-structured interviews were conducted with four early childhood educators to capture their experiences concerning the implementation of the aforementioned music and movement activities. Findings: All participating educators expressed positive attitudes toward the use of body percussion in the preschool classroom, identifying various benefits in supporting the children’s learning process. At the same time, challenges were highlighted, the most significant being the potential difficulty in maintaining the students’ concentration, primarily due to their young age and high spontaneity. Equally important is the possible disappointment of the children if the proposed activities cannot be successfully carried out. From the perspective of supporting the integration of body music into the pedagogical experience, educators emphasize the necessity of designing individualized activities that respect the specific needs of the involved students. Originality/Value: Through the findings of this study, the dynamics of music and movement education in early childhood are clarified, focusing on the use of body percussion as a primary pedagogical tool. Emphasizing embodied learning experiences and the high pedagogical value of music and rhythm, the study highlights the strong influence of using body percussion as a means of pedagogical interaction, especially during the particularly receptive preschool learning stage.en
heal.advisorNameΡαμοπούλου, Λορένταel
heal.committeeMemberNameΒερβέρης, Αντώνιοςel
heal.committeeMemberNameΤσερίκης, Παναγιώτηςel
heal.academicPublisherΤμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons