Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39480
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Σιώκου, Παρασκευή | el |
dc.date.accessioned | 2025-10-07T04:39:04Z | - |
dc.date.available | 2025-10-07T04:39:04Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39480 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Οργάνωση χώρου | el |
dc.subject | Προσχολική ηλικία | el |
dc.title | Η οργάνωση και η διαμόρφωση του χώρου στον βρεφονηπαιδικό σταθμό ως μέσο ενίσχυσης της αυτονομίας και δημιουργικότητας των παιδιών | el |
dc.title | The organisation and configuration of the space in the nursery school as means of enhancing children's autonomy and creativity | en |
dc.type | bachelorThesis | - |
heal.type | bachelorThesis | - |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.classification | Προσχολική εκπαίδευση | - |
heal.dateAvailable | 2025-10-07T04:40:05Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τη σημασία του χώρου στον βρεφονηπιακό σταθμό και τον καθοριστικό του ρόλο στη μάθηση και την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ο χώρος δεν αποτελεί απλώς το υλικό πλαίσιο των δραστηριοτήτων, αλλά έναν δυναμικό και πολυδιάστατο παράγοντα που επηρεάζει τη συμπεριφορά, τις σχέσεις και την ψυχολογία των παιδιών. Μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση αναδεικνύεται η παιδαγωγική διάσταση του χώρου, καθώς και οι τρόποι με τους οποίους διαφορετικά παιδαγωγικά προγράμματα, όπως η Montessori, το Reggio Emilia και το HighScope, τον αξιοποιούν ως «τρίτο παιδαγωγό» που προάγει τη δημιουργικότητα και την ενεργό συμμετοχή. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην οργάνωση και διαμόρφωση του χώρου. Η σωστή διαρρύθμιση, η επιλογή των υλικών και η δημιουργία ευέλικτων μικροπεριβαλλόντων ενισχύουν την αυτονομία, την υπευθυνότητα και τη συνεργασία των παιδιών, ενώ συμβάλλουν στη διατήρηση ενός θετικού ψυχολογικού κλίματος. Παράλληλα, αναλύεται η αξία των μαθησιακών κέντρων ή γωνιών παιχνιδιού, τα οποία αποτελούν θεμελιώδες εργαλείο στην παιδαγωγική διαδικασία. Μέσα από γωνιές όπως το κουκλόσπιτο, το μαγαζάκι, η βιβλιοθήκη, οι εικαστικές δραστηριότητες ή οι υπαίθριες εμπειρίες (κήπος, άμμος και νερό), τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες γλωσσικές, γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές. Η εργασία καταλήγει ότι η προσεκτική αξιοποίηση του χώρου στην προσχολική εκπαίδευση ενισχύει τη μάθηση μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργικότητα, προσφέροντας στα παιδιά ευκαιρίες εξερεύνησης και οικοδόμησης της προσωπικής τους ταυτότητας. Ο χώρος, σε συνδυασμό με τον ρόλο του παιδαγωγού και τη συμβολή της κοινότητας, αναδεικνύεται σε βασικό παράγοντα που στηρίζει την ολοκληρωμένη ανάπτυξη και ευημερία του παιδιού. | el |
heal.abstract | This thesis probes the importance of space in early childhood centers and its decisive role in learning and the holistic development of preschool children. Space is not merely the physical setting where activities take place, but a dynamic and multidimentional factor that influences childrens’ behavior, relationships, and psychology. Through a bibliographic review, the pedagogical dimension of space is highlighted, along with the ways in which different educational programs, such as Montessori, Reggio Emilia, and HighScope, employ it as a “third teacher” that fosters creativity and active participation. Particular emphasis is placed on the organisation and design of space. Proper arrangement, the choice of materials, and the creation of flexible micro-environments enhance childrens’ autonomy, responsibility, and cooperation, while contributing to the establishment of a positive psychological condition. At the same time, the value of learning centers or play corners is analyzed, as they constitute a fundamental tool in the educational process. Through corners such as the dollhouse, the shop, the library, art activities, or outdoor experiences (garden, sand and water), children develop linguistic, cognitive, social, and emotional skills. The study concludes that the careful use of space in preschool education strengthens learning through play and creativity, providing children with opportunities for exploration and building their personal identity. Space, in combination with the role of the educator and the involvement of the community, emerges as a key factor that supports the comprehensive development and well-being of the child | en |
heal.advisorName | Καραβίδα, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Νούσια, Αλεξάνδρα | el |
heal.committeeMemberName | Κανέλλου, Νικολίτσα | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 49 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών - ΑΦΠ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Σιώκου Παρασκευή_ECEC_2025.pdf | Πτυχιακή εργασία | 822.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License