Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39469
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Πετρίδη, Αντωνία | el |
dc.date.accessioned | 2025-10-03T08:01:43Z | - |
dc.date.available | 2025-10-03T08:01:43Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39469 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Σχολική μουσική | el |
dc.subject | Kodaly | en |
dc.subject | Orff | en |
dc.title | Εφαρμογή των μουσικοπαιδαγωγικών προσεγγίσεων Kodaly και Orff στην Ελλάδα | el |
heal.type | bachelorThesis | - |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.classification | Σχολική μουσική - Διδασκαλία και μελέτη - Συστήματα | - |
heal.classification | Μουσικοπαιδαγωγικά συστήματα | - |
heal.language | el | - |
heal.access | campus | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η εργασία αυτή αποτελεί μία προσπάθεια παρουσίασης δύο εκ των σημαντικότερων μουσικοπαιδαγωγικών προσεγγίσεων του 20ου αιώνα: την προσέγγιση του Zoltán Kodály και την προσέγγιση του Carl Orff. Στο πρώτο μέρος της εργασίας εμφανίζονται στοιχεία σχετικά με τις δύο αυτές προσεγγίσεις, ενώ στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται ποιοτικά δεδομένα που αντλήθηκαν από συνεντεύξεις με έξι Έλληνες μουσικοπαιδαγωγούς, εκ των οποίων οι τρεις ειδικεύονται στην προσέγγιση Kodály, και οι άλλοι τρεις στην προσέγγιση Orff. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο οι έξι αυτοί μουσικοπαιδαγωγοί εφαρμόζουν τις δύο προσεγγίσεις κατά τη διδασκαλία Ελλήνων μαθητών. Ένα γενικότερο συμπέρασμα σχετικά με την εφαρμογή των δύο προσεγγίσεων στον ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο, αφορά μία έντονη διάθεση τροποποίησης και προσαρμογής στα ελληνικά δεδομένα, από όλους τους συμμετέχοντες. Σε αυτό συνετέλεσε η «ανοικτότητα» που χαρακτηρίζει τις δύο αυτές προσεγγίσεις έτσι και αλλιώς. Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση εφαρμογής της προσέγγισης Kodály στην Ελλάδα, φάνηκε μία σχετική δυσκολία η οποία σχετίζεται με την επικέντρωση του ελληνικού συστήματος μουσικής εκπαίδευσης στη διδασκαλία σολφέζ σε απόλυτα τονικά ύψη, και όχι με «κινητό ντο», το οποίο αποτελεί και το βασικό στοιχείο αυτής της προσέγγισης. Παρόμοια δυσκολία δεν παρατηρήθηκε όσον αφορά την προσέγγιση Orff, γεγονός που ενδεχομένως εξηγεί και την αυξημένη δημοφιλία της στη χώρα μας. | el |
heal.abstract | This thesis is an attempt to present two of the most important music pedagogical approaches of the 20th century: the approach of Zoltán Kodály and the approach of Carl Orff. The first part of the thesis presents information on these two approaches, while the second part presents qualitative data drawn from interviews with six Greek music educators, three of whom specialize in the Kodály approach, and the other three in the Orff approach. More specifically, it examines the way in which these six music educators apply the two approaches when teaching Greek students. A more general conclusion regarding the application of the two approaches in the Greek educational context concerns a strong willingness to modify and adapt to Greek context, by all participants. This was due to the “openness” that characterizes these two approaches anyway. Furthermore, it should be noted that in the case of the application of the Kodály approach in Greece, a relative difficulty appeared related to the focus of the Greek music education system on teaching solfege in absolute pitches, and not with “movable do”, which is a key element of this approach. A similar difficulty was not observed regarding the Orff approach, which possibly explains its increased popularity in our country. | en |
heal.advisorName | Βερβέρης, Αντώνης | el |
heal.committeeMemberName | Τρικούπης, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Σκουλίδας, Ηλίας | el |
heal.academicPublisher | Τμήμα Μουσικών Σπουδών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.fullTextAvailability | false | - |
Appears in Collections: | Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License