Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39421
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣίσιου, Ελένηel
dc.date.accessioned2025-09-19T07:24:30Z-
dc.date.available2025-09-19T07:24:30Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39421-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠοντιακή λύραel
dc.subjectΜουσικά σχολείαel
dc.titleΗ διδασκαλία της ποντιακής λύρας στα μουσικά σχολείαel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΛύρα - Μελέτη και διδασκαλία-
heal.languageel-
heal.accesscampus-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά τη διδασκαλία της ποντιακής λύρας στο πλαίσιο των Μουσικών Σχολείων της Ελλάδας, εστιάζοντας στην πολιτισμική και εκπαιδευτική της διάσταση. Η ποντιακή λύρα, ως βασικό όργανο της ποντιακής μουσικής παράδοσης, συνιστά στοιχείο πολιτιστικής ταυτότητας και λειτουργεί ως φορέας μνήμης, έκφρασης και συνέχειας της παράδοσης των Ποντίων. Αρχικά, εξετάζονται τα είδη λύρας από την αρχαιότητα έως σήμερα, με έμφαση στα χαρακτηριστικά και την τεχνική της ποντιακής λύρας. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται το πολιτισμικό πλαίσιο της ποντιακής μουσικής, τα μουσικά όργανα που τη συνοδεύουν, καθώς και η σημασία των παραδοσιακών χορών και των πολιτιστικών συλλόγων. Η εργασία εστιάζει επίσης στις μορφές εκπαίδευσης –τυπική και άτυπη– που σχετίζονται με τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής, καθώς και στους τρόπους με τους οποίους η ποντιακή λύρα διδάσκεται σήμερα στα Μουσικά Σχολεία. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στους τρόπους μετάδοσης της γνώσης, στη χρήση της παρτιτούρας και στον βιωματικό τρόπο εκμάθησης. Η ερευνητική προσέγγιση βασίστηκε σε συνεντεύξεις με καθηγητές ποντιακής λύρας που διδάσκουν σε Μουσικά Σχολεία, αποτυπώνοντας τις εμπειρίες, τις διδακτικές πρακτικές και τις απόψεις τους για τη θέση της παραδοσιακής μουσικής στην εκπαίδευση. Τα ευρήματα της μελέτης αναδεικνύουν την αξία της ποντιακής λύρας ως εκπαιδευτικού εργαλείου και την ανάγκη συνδυασμού βιωματικής και θεσμικής μάθησης, με στόχο τη διατήρηση και τη δημιουργική εξέλιξη της πολιτιστικής κληρονομιάςel
heal.abstractThis undergraduate thesis explores the teaching of the Pontic lyre in Greek Music Schools, focusing on its cultural and educational significance. The Pontic lyre, a traditional bowed string instrument, plays a central role in Pontic musical heritage and serves as a symbol of identity, memory, and continuity for Pontic Greeks. The study begins by examining the historical and structural aspects of the Pontic lyre and its unique musical characteristics. It also outlines the broader framework of Pontic musical tradition, including traditional instruments, dances, and the role of cultural associations in preserving this heritage. Special attention is given to the methods of teaching traditional music, comparing formal and informal education. The research investigates how the Pontic lyre is taught in Music Schools today and highlights the challenges of integrating traditional instruments into structured educational settings. Empirical data were collected through interviews with lyre instructors in various schools across Greece. Their responses reveal diverse pedagogical approaches and emphasize the need for combining oral tradition with modern teaching practices. The findings underline the potential of the Pontic lyre as a tool for musical education and cultural transmission, suggesting that a balance between structured curricula and experiential learning can support the preservation and evolution of Greek musical heritage.en
heal.advisorNameΒερβέρης, Αντώνηςel
heal.committeeMemberNameΚαλαϊτζίδης, Κυριάκοςel
heal.committeeMemberNameΑνδρίκος, Νικόλαοςel
heal.academicPublisherΤμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons