Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39420
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαλούδης, Φοίβοςel
dc.date.accessioned2025-09-19T07:14:07Z-
dc.date.available2025-09-19T07:14:07Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39420-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΣαντούριel
dc.subjectΚρήτηel
dc.subjectΔιακογιώργης Τάσοςel
dc.subjectΚαρούσος Φάνηςel
dc.subjectΟργανοπαίχτεςel
dc.titleΤο σαντούρι στην Κρητική μουσική: καταγραφή και ανάλυση ηχογραφήσεων των Τάσου Διακογιώργη και Φάνη Καρούσουel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΠαραδοσιακή μουσική - Ελλάδα - Κρήτη-
heal.classificationΣαντούρι - Ελλάδα - Κρήτη-
heal.classificationΟργανοπαίχτες - Ελλάδα - Κρήτη-
heal.dateAvailable2025-09-19T07:15:07Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΗ σχετικά περιορισμένη παρουσία του σαντουριού στην Κρήτη συνδέεται κατά βάση με την έλευση Μικρασιατών προσφύγων που εγκαταστάθηκαν στο νησί, κυρίως στα Χανιά. Χρονικά, η δράση αυτών των σαντουριέρηδων περιορίζεται στην προπολεμική περίοδο, ενώ θα χρειαστεί να περάσουν ορισμένες δεκαετίες μέχρι να ακουστεί ξανά σαντούρι σε ηχογραφήσεις Κρητικής μουσικής, στα μέσα της δεκαετίας του 1970, από τον Τάσο Διακογιώργη, και αργότερα από τον Φάνη Καρούσο. Κατά την παρούσα μελέτη, καταγράφηκαν και αναλύθηκαν συνολικά είκοσι τέσσερις ηχογραφήσεις των εν λόγω μουσικών, δεκαέξι του Τάσου Διακογιώργη και οκτώ του Φάνη Καρούσου. Ειδικότερα, εξετάζεται ο ρόλος του οργάνου σε ηχογραφήσεις Κρητικής μουσικής, ενώ έμφαση δίνεται σε τρόπους συνοδείας, τεχνικές παιξίματος, τεχνικές απόδοσης και διαποίκιλσης της μελωδίας, συνεργασία με τα άλλα όργανα κ.α. Τέλος, επιχειρείται η ανάδειξη στοιχείων ομοιότητας αλλά και διαφοροποίησης όσον αφορά το παίξιμο του Τάσου Διακογιώργη και του Φάνη Καρούσου, παρά το γεγονός ότι ανήκουν σε διαφορετικές γενιές μουσικών.el
heal.abstractThe relatively limited presence of the santouri in Crete is mainly linked to the arrival of refugees from Asia Minor who settled on the island, mainly in Chania. Historically, the activity of these santouri players is limited to the pre-war period, while it would be several decades before the santouri could be heard again in recordings of Cretan music, in the mid-1970s, by Tasos Diakogiorgis, and later by Fanis Karousos. In the present study, a total of twenty-four recordings of these two musicians were transcribed and analyzed, sixteen by Tasos Diakogiorgis and eight by Fanis Karousos. We examine the role of the instrument in recordings of Cretan music, while emphasis is placed on methods of accompaniment, playing techniques, techniques for performing and embellishing the melody, collaboration with other instruments, etc. Finally, an attempt is made to highlight elements of similarity but also differentiation regarding the playing of Tasos Diakogiorgis and Fanis Karousos, even though they belong to different generations of musiciansen
heal.advisorNameΒερβέρης, Αντώνηςel
heal.committeeMemberNameΚαλαϊτζίδης, Κυριάκοςel
heal.committeeMemberNameΑνδρίκος, Νικόλαοςel
heal.academicPublisherΤμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΛΟΥΔΗΣ ΦΟΙΒΟΣ - ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.pdf10.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons