Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39221
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣγούρου, Αγγελική Νίκηel
dc.date.accessioned2025-07-18T08:59:15Z-
dc.date.available2025-07-18T08:59:15Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39221-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠρώιμη παιδική ηλικίαel
dc.subjectΠαιδαγωγοίel
dc.titleΤο υπαίθριο και ριψοκίνδυνο παιχνίδι στην πρώιμη παιδική ηλικία: μία ποιοτική διερεύνηση των στάσεων φροντιστών και παιδαγωγώνel
dc.titleOutdoor and risky play in early childhood: a qualitative exploration of carers and educators' attitudesen
dc.typebachelorThesis-
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΥπαίθριο παιχνίδι-
heal.dateAvailable2025-07-18T09:00:15Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικίαel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τις απόψεις και στάσεις γονέων και παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας σχετικά με το υπαίθριο και ριψοκίνδυνο παιχνίδι, καθώς και τον ρόλο που αυτό διαδραματίζει στην ανάπτυξη των παιδιών στην πρώιμη παιδική ηλικία. Το θεωρητικό πλαίσιο της μελέτης, βασίζεται σε σύγχρονες προσεγγίσεις για το ριψοκίνδυνο παιχνίδι (Sandseter, Little, Stephenson, Brussoni. Rooijen.), τονίζοντας έτσι τον ρόλο του στην ενίσχυση της αυτονομίας και της ψυχοκινητικής ανάπτυξης των παιδιών. Ο σκοπός της έρευνας είναι η καταγραφή της σημασίας που αποδίδουν οι δύο ομάδες συμμετεχόντων στο παιχνίδι αυτό, οι τρόποι ενίσχυσης ή περιορισμού του, αλλά και τα εμπόδια που συναντούν στην εφαρμογή του. Η ερευνητική προσέγγιση ακολούθησε το θεωρητικό μέρος που αναδεικνύει τη σημασία του υπαίθριου και ριψοκίνδυνου παιχνιδιού για τη σωματική, ψυχοκοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών. Η μελέτη βασίστηκε σε ποιοτική μεθοδολογία και τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων από 16 φροντιστές και 14 παιδαγωγούς. Η ανάλυση των απαντήσεων πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης περιεχομένου. Τα ευρήματα καταδεικνύουν θετική στάση απέναντι στο ριψοκίνδυνο παιχνίδι, με κύριους άξονες την ασφάλεια, την ανεξαρτησία, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και την ανάγκη επιμόρφωσης των ενηλίκων. Τονίζεται η σημασία της δημιουργίας ενός υποστηρικτικού πλαισίου που θα ενισχύει την αυθεντική εμπειρία των παιδιών στην ύπαιθρο.el
heal.abstractThis thesis explores the views and attitudes of parents and early childhood educators about outdoor and risky play, and the role it plays in children's development in early childhood. The theoretical framework of the study is based on contemporary approaches to risky play (Sandseter, Little, Stephenson, Brussoni. Rooijen.), thus emphasizing its role in enhancing children's autonomy and psychosocial development. The purpose of the research is to document the importance that the two groups of participants attach to this game, the ways of enhancing or limiting it, but also the obstacles they encounter in its implementation. The research approach followed the theoretical part that highlights the importance of outdoor and risky play for children's physical, psychosocial and cognitive development. The study was based on qualitative methodology and data were collected through online questionnaires from 16 caregivers and 14 educators. The analysis of the responses was performed using the thematic analysis content analysis method. The findings demonstrate positive attitudes towards risky play, with safety, independence, skill development and the need for adult education as the main focuses. The importance of creating a supportive framework that enhances children's authentic experience of the outdoors is highlighted.en
heal.advisorNameΝικηφορίδου, Ζωήel
heal.committeeMemberNameΝικηφορίδου, Ζωήel
heal.committeeMemberNameΚαινούργιου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΝάτσης, Αντώνηςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages82 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών - ΑΦΠ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Σγούρου Αγγελική _ECE_2025.pdfΠτυχιακή εργασία2.53 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons