Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39114
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Αγγέλου, Χρυσούλα | el |
dc.date.accessioned | 2025-06-26T09:24:10Z | - |
dc.date.available | 2025-06-26T09:24:10Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/39114 | - |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.subject | Ταινίες κινουμένων σχεδίων | el |
dc.subject | Παιδική ανάπτυξη | el |
dc.subject | Toy Story | en |
dc.subject | Animated films | en |
dc.subject | Child development | en |
dc.title | Το παιχνίδι και η σημασία του μέσα από τις ταινίες της Disney: η απεικόνισή του στη σειρά των ταινιών "Toy Story" | el |
dc.title | Play through Disney: it's portrayal in the "Toy story" film series | en |
dc.type | bachelorThesis | - |
heal.type | bachelorThesis | el |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.classification | Παιχνίδι | el |
heal.classification | Play | en |
heal.dateAvailable | 2025-06-26T09:25:10Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην πρώιμη παιδική ηλικία | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία διερευνά τη σημασία του παιχνιδιού στην παιδική ηλικία, με επίκεντρο την απεικόνισή του στη σειρά ταινιών κινουμένων σχεδίων «Toy Story» της Disney και Pixar (1995–2019). Στόχος είναι η ανάλυση των μορφών παιχνιδιού που παρουσιάζονται, η εξέλιξή του σε σχέση με την ηλικιακή ανάπτυξη του παιδιού-κεντρικού ήρωα, ο ρόλος του περιβάλλοντος και των κοινωνικών σχέσεων, καθώς και η λειτουργία του παιχνιδιού ως φορέας συναισθηματικής ρύθμισης και κοινωνικοποίησης. Η θεωρητική προσέγγιση περιλαμβάνει τον ορισμό, τα χαρακτηριστικά και τις κατηγορίες του παιχνιδιού, με αναφορά σε βασικές ψυχοπαιδαγωγικές θεωρίες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα παιχνίδια- αντικείμενα και στη σχέση τους με τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού (θεωρία του δεσμού, μεταβατικό αντικείμενο). Η μεθοδολογία της έρευνας βασίζεται στη ποιοτική ανάλυση του περιεχομένου των τεσσάρων ταινιών «Toy Story», με κριτήρια την ηλικία του παιδιού-κατόχου, τις κατηγορίες παιχνιδιού, το περιβάλλον δράσης και τα χαρακτηριστικά των παιχνιδιών-ηρώων. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι ταινίες προβάλλουν πλήθος μορφών παιχνιδιού τονίζοντας τη φαντασία, τη συναισθηματική σύνδεση και την κοινωνική δυναμική, ενώ τα παιχνίδια αποκτούν ρόλους και προσωπικότητες, λειτουργώντας ως φορείς αναγκών, αξιών και ταυτοτήτων. Η εργασία αναδεικνύει τη σημασία του παιχνιδιού τόσο ως εργαλείου ανάπτυξης όσο και ως πολιτισμικού συμβόλου. | el |
heal.abstract | This undergraduate thesis explores the significance of play in childhood, focusing on its depiction in the animated film series «Toy Story» by Disney and Pixar (1995–2019). The aim of the study is to analyze the forms of play presented in the films, its development in relation to the child’s age, the role of environment and social relationships, as well as the function of play as a means of emotional regulation and socialization. The theoretical framework includes the definition, characteristics, and categories of play, along with an overview of key psychoeducational theories that interpret it. Special emphasis is placed on toys as objects and their relationship to the child’s emotional development (attachment theory, transitional object). The methodology is based on a qualitative content analysis of the four «Toy Story» films, using criteria such as the developmental stage of the child-owner, types of play, the environment in which play occurs, and the characteristics of the toycharacters. The findings show that the films depict a wide range of play types, emphasizing imagination, emotional connection, and social dynamics. The toys are portrayed with distinct roles and personalities, functioning as extensions of children's needs and as carriers of values and identities. The thesis highlights the importance of play both as a developmental tool and a cultural symbol | en |
heal.advisorName | Νικηφορίδου, Ζωή | el |
heal.committeeMemberName | Νάτσης, Αντώνης | el |
heal.committeeMemberName | Καινούριου, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 46 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες Προπτυχιακών Φοιτητών - ΑΦΠ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Π. Ε._ΑΓΓΕΛΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ.pdf | 495.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License