Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38996
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ντάγκα, Νίκη Ελένη | el |
dc.contributor.author | Ntagka, Niki Eleni | en |
dc.date.accessioned | 2025-06-02T09:32:12Z | - |
dc.date.available | 2025-06-02T09:32:12Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38996 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Τεχνητή νοημοσύνη, Μεταάνθρωποι, Εκπαιδευτική τεχνολογία, Εικονικά μαθησιακά περιβάλλοντα, Unreal Engine 5, Συνομιλιακή Τεχνητή Νοημοσύνη, Convai, Εκπαίδευση πολλαπλών παικτών, Procedural Geometry, Steam Online Subsystem, Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή, Εμπειρική μάθηση, Προσαρμοστικά συστήματα διδασκαλίας, Ψηφιακοί βοηθοί, Εκπαίδευση Metaverse | el |
dc.subject | Artificial Intelligence, Metahumans, Educational Technology, Unreal Engine 5, Conversational AI, Multiplayer Education, Procedural Geometry, Steam Online Subsystem, Human-Computer Interaction, Immersive Learning, Adaptive Tutoring Systems, Digital Assistants, Metaverse | en |
dc.title | Σχεδιασμός και Υλοποίηση Μεταανθρώπων με Τεχνιτή Νοημοσύνη για Αλληλεπιδραστική Εκπαίδευση και Διάδοση Γνώσεων στο Μετασύμπαν | el |
dc.title | Design and Implementation of Metahumans with Artificial Intelligence for Interactive Education and Knowledge Dissemination in the Metaverse | en |
dc.type | masterThesis | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.type.en | Master thesis | en |
heal.type.el | Μεταπτυχιακή εργασία | el |
heal.dateAvailable | 2025-06-02T09:33:12Z | - |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών | el |
heal.publicationDate | 2025-05-28 | - |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας διαδραστικής εκπαιδευτικής εφαρμογής που χρησιμοποιεί μεταανθρώπους με Τεχνητή Νοημοσύνη μέσα σε εμβυθιστικά εικονικά περιβάλλοντα πολλαπλών παικτών. Το σύστημα που αναπτύχθηκε με τη χρήση της Unreal Engine 5.4, του Steam Online Subsystem και της πλατφόρμας συνομιλητικής τεχνητής νοημοσύνης της Convai, επιτρέπει δυναμικές, εξατομικευμένες μαθησιακές εμπειρίες συνδυάζοντας προηγμένη απόδοση σε πραγματικό χρόνο, procedural geometry και έξυπνους εικονικούς βοηθούς. Η εφαρμογή διαθέτει δύο ξεχωριστά περιβάλλοντα: έναν ευέλικτο χάρτη αίθουσας διδασκαλίας που έχει σχεδιαστεί για δομημένη διδασκαλία με βάση τα γνωστικά αντικείμενα και έναν χάρτη με θέμα τη φύση που προορίζεται για άτυπη μάθηση, κοινωνικοποίηση και εξερεύνηση. Σε κάθε περιβάλλον, οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εξειδικευμένο βοηθό Metahuman, ο οποίος είναι εκπαιδευμένος να παρέχει υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο, να απαντά σε ερωτήσεις και να καθοδηγεί τους μαθητές μέσω του εκπαιδευτικού περιεχομένου. Αυτοί οι χαρακτήρες τεχνητής νοημοσύνης επιδεικνύουν συνομιλιακή μνήμη, διαχείριση θεμάτων και περιβαλλοντική επίγνωση, προσφέροντας συναφείς με το πλαίσιο, συναισθηματικά ανταποκρινόμενες αλληλεπιδράσεις που υποστηρίζουν -και όχι αντικαθιστούν- τους ανθρώπινους εκπαιδευτικούς. Η υποδομή πολλαπλών παικτών επιτρέπει στους μαθητές να συμμετέχουν ή να δημιουργούν συνεδρίες με παραμετροποιήσιμες παραμέτρους, προωθώντας τη συνεργασία και την επικοινωνία. Το διαδικαστικό σενάριο γεωμετρίας ενισχύει την περιβαλλοντική διαδραστικότητα, ενώ η ενσωμάτωση με το Steam επιτρέπει κλιμακούμενη, σταθερή διαδικτυακή συνδεσιμότητα. Η αξιολόγηση μέσω δομημένων ερωτηματολογίων που διανεμήθηκαν τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικούς κατέδειξε υψηλά επίπεδα δέσμευσης, ικανοποίησης και εκπαιδευτικής αξίας. Οι συμμετέχοντες υπογράμμισαν την καθηλωτική ποιότητα της εμπειρίας, την αποτελεσματικότητα των βοηθών τεχνητής νοημοσύνης και τις μοναδικές ευκαιρίες μάθησης που παρέχουν τα εικονικά περιβάλλοντα. Η συγκριτική ανάλυση με τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά εργαλεία τόνισε περαιτέρω τα πλεονεκτήματα του συστήματος όσον αφορά την εμβύθιση, την εξατομίκευση και τη διαδραστικότητα σε πραγματικό χρόνο. Η εργασία αυτή καταδεικνύει τις δυνατότητες των τεχνολογιών Metaverse και της συνομιλιακής Τεχνητής Νοημοσύνης για τον εμπλουτισμό της ψηφιακής εκπαίδευσης. Αν και δεν προορίζεται να αντικαταστήσει την παραδοσιακή παιδαγωγική, το σύστημα προσφέρει μια συμπληρωματική προσέγγιση που υποστηρίζει την περιέργεια, τη συναισθηματική σύνδεση και τη συνεργατική μάθηση μέσω ευφυών, ανθρωπόμορφων ψηφιακών πρακτόρων. | el |
heal.abstract | This thesis presents the design and implementation of an interactive educational application that utilizes AI-powered Metahumans within immersive, multiplayer virtual environments. Developed using Unreal Engine 5.4, the Steam Online Subsystem, and Convai's conversational AI platform, the system enables dynamic, personalized learning experiences by combining advanced real-time rendering, procedural geometry, and intelligent virtual assistants. The application features two distinct environments: a flexible classroom map designed for structured, subject-based instruction, and a nature-themed map intended for informal learning, socialization, and exploration. In each setting, students interact with a specialized Metahuman assistant trained to provide real-time support, answer questions, and guide learners through educational content. These AI characters demonstrate conversational memory, topic management, and environmental awareness, offering contextually relevant, emotionally responsive interactions that support—rather than replace—human educators. The multiplayer infrastructure allows students to join or create sessions with customizable parameters, promoting collaboration and communication. Procedural geometry scripting enhances environmental interactivity, while integration with Steam enables scalable, stable online connectivity. Evaluation through structured questionnaires distributed to both students and teachers demonstrated high levels of engagement, satisfaction, and educational value. Participants highlighted the immersive quality of the experience, the effectiveness of the AI assistants, and the unique learning opportunities provided by the virtual environments. Comparative analysis with existing educational tools further emphasized the advantages of the system in terms of immersion, personalization, and real-time interactivity. This work illustrates the potential of Metaverse technologies and conversational AI to enrich digital education. While not intended to replace traditional pedagogy, the system offers a complementary approach that supports curiosity, emotional connection, and collaborative learning through intelligent, human-like digital agents. | en |
heal.advisorName | Γιαννακέας, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Γλαβάς, Ευριπίδης | el |
heal.committeeMemberName | Τζάλλας, Αλέξανδρος | el |
heal.academicPublisher | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | el |
heal.numberOfPages | 73 | el |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΠ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΔΟΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΣΤΟ ΜΕΤΑΣΥΜΠΑΝ.pdf | 3.37 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License