Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38996
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝτάγκα, Νίκη Ελένηel
dc.contributor.authorNtagka, Niki Elenien
dc.date.accessioned2025-06-02T09:32:12Z-
dc.date.available2025-06-02T09:32:12Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38996-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΤεχνητή νοημοσύνη, Μεταάνθρωποι, Εκπαιδευτική τεχνολογία, Εικονικά μαθησιακά περιβάλλοντα, Unreal Engine 5, Συνομιλιακή Τεχνητή Νοημοσύνη, Convai, Εκπαίδευση πολλαπλών παικτών, Procedural Geometry, Steam Online Subsystem, Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή, Εμπειρική μάθηση, Προσαρμοστικά συστήματα διδασκαλίας, Ψηφιακοί βοηθοί, Εκπαίδευση Metaverseel
dc.subjectArtificial Intelligence, Metahumans, Educational Technology, Unreal Engine 5, Conversational AI, Multiplayer Education, Procedural Geometry, Steam Online Subsystem, Human-Computer Interaction, Immersive Learning, Adaptive Tutoring Systems, Digital Assistants, Metaverseen
dc.titleΣχεδιασμός και Υλοποίηση Μεταανθρώπων με Τεχνιτή Νοημοσύνη για Αλληλεπιδραστική Εκπαίδευση και Διάδοση Γνώσεων στο Μετασύμπανel
dc.titleDesign and Implementation of Metahumans with Artificial Intelligence for Interactive Education and Knowledge Dissemination in the Metaverseen
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.dateAvailable2025-06-02T09:33:12Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιώνel
heal.publicationDate2025-05-28-
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας διαδραστικής εκπαιδευτικής εφαρμογής που χρησιμοποιεί μεταανθρώπους με Τεχνητή Νοημοσύνη μέσα σε εμβυθιστικά εικονικά περιβάλλοντα πολλαπλών παικτών. Το σύστημα που αναπτύχθηκε με τη χρήση της Unreal Engine 5.4, του Steam Online Subsystem και της πλατφόρμας συνομιλητικής τεχνητής νοημοσύνης της Convai, επιτρέπει δυναμικές, εξατομικευμένες μαθησιακές εμπειρίες συνδυάζοντας προηγμένη απόδοση σε πραγματικό χρόνο, procedural geometry και έξυπνους εικονικούς βοηθούς. Η εφαρμογή διαθέτει δύο ξεχωριστά περιβάλλοντα: έναν ευέλικτο χάρτη αίθουσας διδασκαλίας που έχει σχεδιαστεί για δομημένη διδασκαλία με βάση τα γνωστικά αντικείμενα και έναν χάρτη με θέμα τη φύση που προορίζεται για άτυπη μάθηση, κοινωνικοποίηση και εξερεύνηση. Σε κάθε περιβάλλον, οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εξειδικευμένο βοηθό Metahuman, ο οποίος είναι εκπαιδευμένος να παρέχει υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο, να απαντά σε ερωτήσεις και να καθοδηγεί τους μαθητές μέσω του εκπαιδευτικού περιεχομένου. Αυτοί οι χαρακτήρες τεχνητής νοημοσύνης επιδεικνύουν συνομιλιακή μνήμη, διαχείριση θεμάτων και περιβαλλοντική επίγνωση, προσφέροντας συναφείς με το πλαίσιο, συναισθηματικά ανταποκρινόμενες αλληλεπιδράσεις που υποστηρίζουν -και όχι αντικαθιστούν- τους ανθρώπινους εκπαιδευτικούς. Η υποδομή πολλαπλών παικτών επιτρέπει στους μαθητές να συμμετέχουν ή να δημιουργούν συνεδρίες με παραμετροποιήσιμες παραμέτρους, προωθώντας τη συνεργασία και την επικοινωνία. Το διαδικαστικό σενάριο γεωμετρίας ενισχύει την περιβαλλοντική διαδραστικότητα, ενώ η ενσωμάτωση με το Steam επιτρέπει κλιμακούμενη, σταθερή διαδικτυακή συνδεσιμότητα. Η αξιολόγηση μέσω δομημένων ερωτηματολογίων που διανεμήθηκαν τόσο σε μαθητές όσο και σε εκπαιδευτικούς κατέδειξε υψηλά επίπεδα δέσμευσης, ικανοποίησης και εκπαιδευτικής αξίας. Οι συμμετέχοντες υπογράμμισαν την καθηλωτική ποιότητα της εμπειρίας, την αποτελεσματικότητα των βοηθών τεχνητής νοημοσύνης και τις μοναδικές ευκαιρίες μάθησης που παρέχουν τα εικονικά περιβάλλοντα. Η συγκριτική ανάλυση με τα υπάρχοντα εκπαιδευτικά εργαλεία τόνισε περαιτέρω τα πλεονεκτήματα του συστήματος όσον αφορά την εμβύθιση, την εξατομίκευση και τη διαδραστικότητα σε πραγματικό χρόνο. Η εργασία αυτή καταδεικνύει τις δυνατότητες των τεχνολογιών Metaverse και της συνομιλιακής Τεχνητής Νοημοσύνης για τον εμπλουτισμό της ψηφιακής εκπαίδευσης. Αν και δεν προορίζεται να αντικαταστήσει την παραδοσιακή παιδαγωγική, το σύστημα προσφέρει μια συμπληρωματική προσέγγιση που υποστηρίζει την περιέργεια, τη συναισθηματική σύνδεση και τη συνεργατική μάθηση μέσω ευφυών, ανθρωπόμορφων ψηφιακών πρακτόρων.el
heal.abstractThis thesis presents the design and implementation of an interactive educational application that utilizes AI-powered Metahumans within immersive, multiplayer virtual environments. Developed using Unreal Engine 5.4, the Steam Online Subsystem, and Convai's conversational AI platform, the system enables dynamic, personalized learning experiences by combining advanced real-time rendering, procedural geometry, and intelligent virtual assistants. The application features two distinct environments: a flexible classroom map designed for structured, subject-based instruction, and a nature-themed map intended for informal learning, socialization, and exploration. In each setting, students interact with a specialized Metahuman assistant trained to provide real-time support, answer questions, and guide learners through educational content. These AI characters demonstrate conversational memory, topic management, and environmental awareness, offering contextually relevant, emotionally responsive interactions that support—rather than replace—human educators. The multiplayer infrastructure allows students to join or create sessions with customizable parameters, promoting collaboration and communication. Procedural geometry scripting enhances environmental interactivity, while integration with Steam enables scalable, stable online connectivity. Evaluation through structured questionnaires distributed to both students and teachers demonstrated high levels of engagement, satisfaction, and educational value. Participants highlighted the immersive quality of the experience, the effectiveness of the AI assistants, and the unique learning opportunities provided by the virtual environments. Comparative analysis with existing educational tools further emphasized the advantages of the system in terms of immersion, personalization, and real-time interactivity. This work illustrates the potential of Metaverse technologies and conversational AI to enrich digital education. While not intended to replace traditional pedagogy, the system offers a complementary approach that supports curiosity, emotional connection, and collaborative learning through intelligent, human-like digital agents.en
heal.advisorNameΓιαννακέας, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΓλαβάς, Ευριπίδηςel
heal.committeeMemberNameΤζάλλας, Αλέξανδροςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages73el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΠ



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons