Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38967
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝάκος, Χρήστοςel
dc.date.accessioned2025-05-23T08:56:31Z-
dc.date.available2025-05-23T08:56:31Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38967-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΡεμπέτικοel
dc.subjectΚουλτούραel
dc.subjectΤηλεοπτική σειράel
dc.titleΗ διαμεσολάβηση του ρεμπέτικου από την τηλεοπτική σειρά "Το μινόρε της αυγής"el
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΡεμπέτικο τραγούδι-
heal.dateAvailable2025-05-23T08:57:31Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.publicationDate2025-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία επιχειρεί να εξετάσει τη διαμεσολάβηση του ρεμπέτικου τραγουδιού από την τηλεόραση τη δεκαετία του 1980. Το παράδειγμα που χρησιμοποιείται στην προσπάθεια παρατήρησης της διαδικασίας αυτής και των θεωριών που αφορούν τα χαρακτηριστικά της, είναι η τηλεοπτική σειρά του Φώτη Μεσθεναίου «το Μινόρε της Αυγής», η οποία προβλήθηκε από την ΕΡΤ το 1983. Το παράδειγμα αυτό επιλέχθηκε διότι η συγκεκριμένη σειρά επιχειρεί να παρουσιάσει μια μεγάλη περίοδο της ιστορίας του είδους, από το 1930 έως και το 1960. Αρχικά παρουσιάζεται μια ανθολόγηση των διάφορων απόψεων και αντιλήψεων που εμφανίστηκαν γύρω από το ρεμπέτικο τραγούδι κατά την μακρά ιστορική του πορεία, από άτομα της διανόησης, της εξουσίας, αλλά και των ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων. Στην συνέχεια αντιπαραβάλλεται η τηλεοπτική σειρά, με μια καταγραφή συγκεκριμένων επεισοδίων, σκηνών και χαρακτήρων, σε μια προσπάθεια ανάδειξης των στοιχείων αυτών που βοηθούν στην κατανόηση του πως παρουσιάζεται το ρεμπέτικο τραγούδι μέσα από αυτή, και σε ποιο βαθμό ταυτίζεται με τις προ υπάρχουσες απόψεις. Παρατηρείται τελικώς ο ρόλος της τηλεόρασης και η γραμμή που ακολούθησε στο κοινωνικοπολιτικό σκηνικό της δεκαετίας του 1980, όπου οι αντιλήψεις την αριστερής διανόησης διαφαίνεται να κυριαρχούν.el
heal.abstractThis paper attempts to examine the mediation of Rebetiko through television in the 1980s. The example used to observe this process, and the theories related to its characteristics, is the television series To Minore tis Avgis by Fotis Mesthenaios, which aired on ERT in 1983. This example was chosen because the series attempts to present a large period of the genre’s history, from 1930 to 1960. Initially, an anthology of various views and perceptions that appeared of Rebetiko throughout its long historical journey is presented, coming from intellectuals, authorities, and broader popular layers. The television series is then juxtaposed with a recording of specific episodes, scenes, and characters, attempting to highlight elements that help in understanding how Rebetiko is portrayed within it, and to what extent it aligns with pre-existing views. Finally, the role of television and the direction it followed in the sociopolitical landscape of the 1980s is observed, where the perceptions of the left-wing intellectual circles seem to dominate.en
heal.advisorNameΤσερίκης, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΒερβέρης, Αντώνιοςel
heal.academicPublisherΤμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΝΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ - ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons