Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38964
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Εφεντάκη, Διονυσία | el |
dc.date.accessioned | 2025-05-23T08:12:20Z | - |
dc.date.available | 2025-05-23T08:12:20Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38964 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Δρώμενα | el |
dc.subject | Φολκλόρ | el |
dc.subject | Παράδοση | el |
dc.title | Παραδοσιακά δρώμενα και σύγχρονες μουσικοχορευτικές αναπαραστάσεις | el |
heal.type | bachelorThesis | - |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.classification | Φολκλόρ | - |
heal.classification | Εθνική ταυτότητα | - |
heal.language | el | - |
heal.access | campus | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών | el |
heal.publicationDate | 2025 | - |
heal.abstract | Η παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζει την αναπαράσταση του «παραδοσιακού» χορού στο πλαίσιο παραστάσεων σύγχρονης τέχνης με θεματολογία εαρινών δρωμένων. Αφού γίνει λόγος για την γέννηση και εξέλιξη του σύγχρονου χορού, ο οποίος έδωσε νέους τρόπους στο σώμα να εκφραστεί, τα «παραδοσιακά» χορευτικά δρώμενα αντιμετωπίζονται ως χοροθεατρική παράσταση, όπου χορός, θέατρο και μουσική συνεργάζονται. Συγχρόνως επιδιώκεται η διευκρίνιση των όρων «φολκλόρ» και «παράδοση» ως προς τα κοινά τους σημεία αλλά και ως προς τις ειδοποιούς διαφορές τους, καθώς και ανασκόπηση της ιδεολογίας του έθνους-κράτους και της συντήρησης της εθνικής κληρονομιάς. Εν συνεχεία, η παρουσίαση χορευτικών εαρινών δρωμένων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας όπως υλοποιήθηκαν την τελευταία δεκαετία αποσκοπεί στο να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο οι σύγχρονες συλλογικές πολιτισμικές ταυτότητες αντιλαμβάνονται τον πολιτισμό του παρελθόντος και επηρεάζονται από αυτόν. Συγχρόνως, αναδεικνύουν το λαϊκό δρώμενο ως κάτι ζωντανό, ευέλικτο και επίκαιρο που ξεπερνά τα όρια της αναπαράστασης και γίνεται έργο τέχνης με βαθύτερα νοήματα. | el |
heal.abstract | This thesis examines the representation of "traditional" dance within contemporary art performances themed around springtime rituals. After discussing the emergence and evolution of contemporary dance, which introduced new ways for the body to express itself, "traditional" dance events are approached as dance-theatrical performances where dance, theatre, and music collaborate. At the same time, the terms "folklore" and "tradition" are clarified in terms of their commonalities and distinct differences, along with a review of the ideology of the nation-state and the preservation of national heritage. Furthermore, the presentation of springtime dance rituals from various regions of Greece, as they have been performed over the past decade, aims to illustrate how contemporary collective cultural identities perceive and are influenced by the culture of the past. Simultaneously, these performances highlight folk rituals as living, flexible, and relevant expressions that transcend mere representation, transforming into works of art with deeper meanings. | en |
heal.advisorName | Ζουμπούλη, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Κοκκώνης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Πολυζωίδης, Νάσος | el |
heal.academicPublisher | Τμήμα Μουσικών Σπουδών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 68 σ. | - |
heal.fullTextAvailability | false | - |
Appears in Collections: | Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
This item is licensed under a Creative Commons License