Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒράντση, Πασχαλίναel
dc.date.accessioned2024-09-04T08:17:45Z-
dc.date.available2024-09-04T08:17:45Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/38350-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.18056-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΦεστιβάλel
dc.subjectΡαδιοτηλεόρασηel
dc.subjectΑλβανίαel
dc.titleΤο φεστιβάλ τραγουδιού της ραδιοτηλεόρασης ως προσπάθεια πολιτικής χειραφέτησης στην Λαϊκή Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Αλβανίας 1962 - 1991el
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.classificationΦεστιβάλ-
heal.classificationΡαδιοτηλεόραση - Αλβανία - Φεστιβάλ - (1962 - 1991)-
heal.dateAvailable2024-09-04T08:18:45Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.publicationDate2024-
heal.abstractΤα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σημαντικά η συστηματική μελέτη της ιστορίας των χωρών της Βαλκανικής Χερσονήσου σε πολλά ερευνητικά πεδία, κυρίως όμως σε ότι έχει να κάνει με το πολιτισμικό τους τομέα κατά την επονομαζόμενη περίοδο του «υπαρκτού σοσιαλισμού», ανοίγοντας μεταξύ άλλων, νέους δρόμους στην έρευνα και την επιστήμη. Μια τέτοια έρευνα αναφέρεται και η παρούσα μελέτη, που έχει ως σκοπό την γενική παρουσίαση του μεγαλύτερου καλλιτεχνικού και μουσικού θεσμού της γειτονικής χώρας της Αλβανίας, κατά την δύσκολη Σοσιαλιστική περίοδο καθώς επίσης και την ανάδειξη ενός μέρους της σύγχρονης ιστορίας στην Λαϊκή και Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Αλβανίας από το 1945, όταν και αναδείχθηκε το Κόμμα Εργασίας Αλβανίας στην εξουσία, μέχρι και την ολοκληρωτική πτώση του το 1991. Το φεστιβάλ ραδιοτηλεόρασης έπαιξε σημαντικό ρόλο και υπήρξε για ολόκληρες δεκαετίες η «κορωνίδα» του αλβανικού πολιτισμού, αν λάβει κανείς υπόψη τα επτασφράγιστα σύνορα της χώρας, την απαγόρευση προβολής και ακρόασης ξένων σταθμών και δικτύων. Στη μονογραφία μου συγκεκριμένα, εξετάσαμε περιληπτικά το μουσικό καλλιτεχνικό στερέωμα της μεταπολεμικής Αλβανίας, την ιταλική επιρροή και μετέπειτα την σοβιετική επιβολή στην μουσική, τα πρώτα βήματα του φεστιβάλ ραδιοτηλεόρασης και το έντονο παρασκήνιο. Στη συνέχεια, παρουσιάσαμε αναλυτικά την αναγκαστική συμβίωση μεταξύ σοσιαλιστικού Κράτους και καλλιτεχνικής λογοκρισίας όπως προέκυψε μετά το περιβόητο 11οφεστιβάλ που εγκαινίασε τον πλήρη έλεγχο του κόμματος σε καθετί καλλιτεχνικό, επιπλέον την σχέση της χώρας με την Ευρωπαϊκή κουλτούρα και μουσική την πλήρη επιρροή της Ε.Σ.Σ.Δ. και την συνεργασία της με την Κίνα. Ακόμη αναφερθήκαμε αναλυτικά στην περιβόητη πολιτιστική επανάσταση που στα πλαίσια της διαμορφώθηκε η ιδιότυπη σοσιαλιστική (αλβανική) καλλιτεχνική συνείδηση. Ασχοληθήκαμε επιπλέον με την εποχή της σκληρής απομόνωσης της χώρας από τον υπόλοιπο κόσμο, τις πρώτες δειλές μεταρρυθμίσεις, τα ιδιότυπα τραγούδια, του αστέρες εκείνης της εποχής και τις προσωπικές τους περιπέτειες με το καθεστώς, τις φυλακίσεις και τι τιμωρίες, την πτώση του καθεστώτος αλλά και την αποκατάσταση του πλουραλισμού και της δημοκρατίας.el
heal.abstractIn recent years, the systematic study of the history of the Balkan Peninsula countries has expanded considerably in many fields of research, but mainly in terms of their cultural field in the so-called "existing socialism" period, opening, among other things, new ways to research and science. Such a study is also the present study, which aims at the general presentation of the biggest artistic and musical institution of the neighboring country during the difficult period of the Enver Hoxha regime as well as the emergence of a part of modern history in the Popular and Socialist Republic Albania since 1945, when the Albanian Labor Party emerged in power, until its total fall in 1991. The broadcasting festival played an important role and it has been for decades the crown of the Albanian culture, taking into account the country's banned borders, the ban on the display and listening of foreign channels and networks. In my monograph, in particular, we examined the musical artistic stature of post-war Albania, Italian influence and later Soviet imposition on music, the first steps of the broadcasting festival and the intense background. We then presented in detail the forced cohabitation between the socialist state and artistic censorship as it emerged after the notorious 11th festival that inaugurated the full control of the party in every artistic, in addition to the country's relationship with European culture and music the full influence of the SS. Σ.Δ. and its cooperation with China. We have also mentioned in detail the notorious cultural revolution that, in its frames, shaped the peculiar socialist (Albanian) artistic consciousness. We have also been involved in the time of the country's harsh isolation from the rest of the world, the first timid reforms, the singular songs, the stars of that time, and their personal adventures with the regime, the imprisonment and punishment, the fall of the regime, the restoration of pluralism and democracy.en
heal.advisorNameΣκουλίδας, Ηλίαςel
heal.committeeMemberNameΘεοδοσίου, Ασπασίαel
heal.committeeMemberNameΒερβέρης, Αντώνιοςel
heal.academicPublisherΤμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vrantsi,P._tlpm_2024 _2_.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons