Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37954
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜάρκου, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2024-06-16T15:50:46Z-
dc.date.available2024-06-16T15:50:46Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37954-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17661-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠομάκοιel
dc.subjectταυτότητα
dc.subjectδημοτικό τραγούδι
dc.subjectκοινωνικές πραγματικότητες
dc.titleΔημοτικά τραγούδια των Πομάκων της Θράκης: Ταυτοτικές πληροφορίες και κοινωνικές πραγματικότητεςel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.dateAvailable2024-06-16T15:51:46Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδωνel
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΗ παρούσα εργασία αποτελεί ένα εγχείρημα προσέγγισης των τραγουδιών των Πομάκων της Θράκης, κυρίως της περιοχής της Ξάνθης, με στόχο τη συγκέντρωση, την ανάλυση και την ερμηνεία των πληροφοριών που εμπεριέχει η λαϊκή ποίηση της συγκεκριμένης πληθυσμιακής/εθνοτικής ομάδας, οι οποίες, μέσα από τις αναφορές στον χρόνο, τον τόπο, τα ιστορικά γεγονότα, τις σημαντικές παραμέτρους της κοινωνικής ζωής, διαμορφώνουν την ιδιαίτερη ταυτότητα των Πομάκων. Τα στοιχεία που εντοπίζονται και επανέρχονται σταθερά στα κείμενα των πομακικών τραγουδιών αναπαριστάνουν σημαντικές όψεις της ιστορικής και της κοινωνικής πραγματικότητας. Στις υπό μελέτης πηγές - τα τραγούδια των Πομάκων της Θράκης - αναδύονται οι ιστορικοί και κοινωνικοί χώροι, τα σημαντικά γεγονότα που καθορίζουν τη ζωή τους, οι σχέσεις με την εξουσία, οι συνέπειες των πολεμικών συγκρούσεων που αγγίζουν με έναν ή άλλον τρόπο την περιοχή και τη δράση των «περιθωριακών» ομάδων και αντανακλώνται τα στοιχεία της ταυτότητάς τους. Η εργασία περιορίζεται στην αξιοποίηση συγκεκριμένων κατηγοριών τραγουδιών ως πηγών – των ιστορικών, των κλέφτικων και των «ληστρικών» που σύμφωνα με τους μελετητές αποτελούν υποκατηγορία των κλέφτικων. Η ανάλυση επικεντρώνεται στη διερεύνηση και την ανάδειξη των αποτυπωμένων ταυτοτικών πληροφοριών και των κυριότερων κοινωνικών πραγματικοτήτων, τοποθετημένων σε συγκεκριμένα ιστορικο-κοινωνικά συγκείμενα. Η βασική μέθοδος που εφαρμόζεται είναι η Ανάλυση Περιεχομένου (Qualitative Content Analysis) (Denzin 1989· Fairclough 2003). Εξετάζονται συνολικά εικοσιεπτά πομακικά τραγούδια, τα οποία προέρχονται κυρίως από τα χωριά της περιοχής της Ξάνθης, αλλά και από την ευρύτερη περιοχή της βουλγαρικής Ροδόπης. Καθώς ο σκοπός της έρευνας είναι διττός, η ανάλυση στηρίζεται σε δυο βασικούς άξονες που καθορίζουν επίσης τη διάρθρωση της εργασίας: πρώτον, στην ανίχνευση και την ανάδειξη των πληροφοριών που αντικατοπτρίζουν την ιδιαίτερη ταυτότητα των Πομάκων, μέσα από την αποτύπωση και την επεξεργασία των ιστορικών και των κοινωνικών γεγονότων και δεύτερον, στην αποκάλυψη ορισμένων σημαντικών κοινωνικών πραγματικοτήτων που αποτελούν το υπόβαθρο των εθνοτικών σχέσεων. Διευκρινίζουμε ότι οι κοινωνικές και οι ιστορικές όψεις είναι άρρηκτα συνυφασμένες, η οριοθέτησή τους συχνά καθίσταται δύσκολη, ωστόσο εξυπηρετεί και διευκολύνει την ανάλυση.el
heal.abstractThe present work is an attempt to approach songs of the Pomaks of Thrace, mainly in the region of Xanthi. The main aim of the work is to collect, analyze and interpret the identity information contained in the folk popular poetry of this specific ethno-confessional minority which shape the special identity profile of the Pomaks, through the references to the most important social realities and historical events, in time and place references. The elements found in the texts of Pomak traditional folk songs represent important aspects of their historical and social reality. In the sources we research - the traditional folk songs of the Pomaks of Thrace – there are captured different social and historical details, important events that determine their lives, the relations with the government, the consequences of the war conflicts in the region and the actions of the marginalized groups, the elements of their particular identity. In this study we are limited to using certain specific categories of traditional folk songs as sources - mainly of the historical and other subcategories of the historical folk songs. The analysis focuses on the investigation and highlighting of the encoded identity information and the main social realities, placed in specific historical-social contexts. The basic method used is Content analysis. A total of twenty-seven Pomak folk songs are analyzed, mainly from the villages of the region of Xanthi, and also from the region of the Bulgarian Rhodope. As the purpose of the research is twofold, the analysis is based on two main axes that determine the structure of the work: firstly, identifying and highlighting the information that reflects the identity consciousness of the Pomaks, through the recording and processing of social and historical events, and secondly, the disclosure of some important social realities that form the background of the ethnic relations. We clarify that the historical and social aspects are inextricably linked, which makes their demarcation often difficult, but it serves and facilitates the analysis.en
heal.advisorNameΣκουλίδας, Ηλίαςel
heal.committeeMemberNameΘεοδοσίου, Ασπασίαel
heal.committeeMemberNameΚαλαϊτζίδης, Κυριάκοςel
heal.academicPublisherΤμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages103-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΜΑΡΚΟΥ Γ. διορθωμενη.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.