Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37953
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουλουδής, Ταξιάρχηςel
dc.date.accessioned2024-06-16T15:40:35Z-
dc.date.available2024-06-16T15:40:35Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37953-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17660-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΛέσβοςel
dc.subjectφυσερά
dc.subjectχάλκινα πνευστά
dc.subjectΧρήστος Παντελίδης
dc.subjectδιδασκαλία
dc.titleΤα χάλκινα της Λέσβου: Η περίπτωση του Χρήστου Παντελίδηel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.dateAvailable2024-06-16T15:41:35Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδωνel
heal.publicationDate2024-
heal.abstractΣτην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζεται η περίπτωση του Χρήστου Παντελίδη, ενός λαϊκού τρομπετίστα από το χωριό Σκουτάρος της Βορείου Λέσβου. Παράλληλα με την προσωπική βιογραφία του, μελετάται το χαρακτηριστικό μουσικό ιδίωμα των χάλκινων πνευστών, των «φυσερών», της Λέσβου κατά τη βασική περίοδο ακμής τους (1941-1951), της παρακμής τους που ακολούθησε, αλλά και τις προσπάθειες αναβίωσης και ανάδειξής τους από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 και έπειτα. Μέσα από προσωπικές μαρτυρίες του ίδιου του Χρήστου Παντελίδη, αλλά και συνεργατών του, παρακολουθούμε την εξέλιξή του ως μουσικού, τις συνεργασίες του, και την ενασχόληση του με τη διδασκαλία. Επίσης αναδεικνύεται ο μοναδικός τρόπος διδασκαλίας του μέσω της προσωπικής εμπειρίας ενός μαθητή του, του Κωνσταντίνου Κουλουδή. Τα ερευνητικά δεδομένα που παρουσιάζονται προέκυψαν ύστερα από ημιδομημένες συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν στη Λέσβο τον Δεκέμβριο του 2023, σε συνδυασμό με βιβλιογραφικές πηγές, αλλά και χειρόγραφες σημειώσεις διδασκαλίας αλλά και παρτιτούρες του Χρήστου Παντελίδη, οι οποίες με επιμέλεια ψηφιοποιήθηκαν.
heal.abstractIn the present thesis, we investigate the case of Christos Pantelidis, a folk trumpet player from the village Skoutaros of Northern Lesvos. Along with his personal biography, we explore the characteristic musical idiom of brass instruments, the “fisera”, of Lesvos during their “golden era” (1941-1951), their decline that followed, as well as the attempts of revival and promotion from the late 1990s and beyond. Through personal references of Christos Pantelidis himself, but also of his colleagues, we follow his development as a musician, his collaborations, and his involvement in teaching. His unique way of teaching is also highlighted through the personal experience of one of his students, Konstantinos Kouloudis. The research data presented resulted from semi-structured interviews carried out in Lesvos in December 2023, combined with bibliographical sources, but also handwritten teaching notes and scores by Christos Pantelidis, which were carefully digitized.
heal.advisorNameΒερβέρης, Αντώνιοςel
heal.committeeMemberNameΑνδρίκος, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΣκούλιος, Μάρκος
heal.academicPublisherΤμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages187-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons