Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37910
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Βογιατζής, Νικόλαος | el |
dc.date.accessioned | 2024-06-13T09:39:43Z | - |
dc.date.available | 2024-06-13T09:39:43Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37910 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17617 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | κρητική μουσική | el |
dc.subject | διδασκαλία | |
dc.subject | λύρα | |
dc.subject | Κώστας Μουντάκης | |
dc.title | Η εξέλιξη του τρόπου διδασκαλίας της κρητικής λύρας: από τον Κώστα Μουντάκη στους Ross Daly, Πάρι Περυσινάκη, Δημήτρη Βακάκη, Ζαχαρή Σπυριδάκη και Νεκτάριο Κλωστράκη. | el |
heal.type | bachelorThesis | - |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.dateAvailable | 2024-06-13T09:40:43Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών. | el |
heal.publicationDate | 2022 | - |
heal.abstract | Το λαϊκό, το δημοτικό και το παραδοσιακό τραγούδι συνδέθηκαν με την έννοια της εθνικής ταυτότητας και στην προκειμένη, με αυτή της κρητικής ταυτότητας. Αναφορικά με το στίχο της κρητικής μουσικής παρατηρούνται δύο εκδοχές του δεκαπεντασύλλαβου: τα ανομοιοκατάληκτα καθώς και αυτά με ομοιοκαταληξία. Οι τρεις επικρατέστερές της τάσεις είναι το παραδοσιακό, το έντεχνο και το σκυλάδικο. Η κρητική λύρα είναι ένα τοξωτό έγχορδο μουσικό όργανο, το οποίο παίζεται με δοξάρι. Κουρδίζεται σε πέμπτες και η πιο συνηθισμένη της μορφή, είναι αυτή της τρίχορδης. Η μαθητεία της οργανοχρησίας και η μετάδοση των μελωδιών, ξεκίνησε μέσω της παρατήρησης, της μίμησης και της προφορικότητας σε περιβάλλοντα «άτυπης μουσικής μάθησης». Πολύ σύντομα και με αφετηρία τον Κώστα Μουντάκη, η εν λόγω μουσική εντάχθηκε στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης, ιδρύοντας σχολές λύρας και επινοώντας ένα σύστημα γραφής και διδακτικής του οργάνου. Η διαδικασία του μαθήματος διέθετε γνωρίσματα και των δύο αυτών κατηγοριών. Οι πέντε συνεχιστές και μαθητές του Κώστα Μουντάκη εξέλιξαν τον τρόπο διδασκαλίας τους μέσα από μια παράλληλη πορεία, ενώ δανείστηκαν χαρακτηριστικά και ιδιότητες ενός υπάρχοντος συστήματος. Λόγω του κοινού τους δασκάλου, της τεχνολογικής προόδου και του εκάστοτε ατομικού πεδίου ενασχόλησης, εμφανίζονται τόσο ομοιότητες όσο και διαφορές σχετικά με τον τρόπο εκτέλεσης, τον τρόπο υλοποίησης του μαθήματος καθώς και τους στόχους τους. | el |
heal.advisorName | Ανδρίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Κοκκώνης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Βερβέρης, Αντώνιος | el |
heal.academicPublisher | Τμήμα Μουσικών Σπουδών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 187 | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ - ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.pdf | 7.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License