Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37910
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΒογιατζής, Νικόλαοςel
dc.date.accessioned2024-06-13T09:39:43Z-
dc.date.available2024-06-13T09:39:43Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37910-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17617-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectκρητική μουσικήel
dc.subjectδιδασκαλία
dc.subjectλύρα
dc.subjectΚώστας Μουντάκης
dc.titleΗ εξέλιξη του τρόπου διδασκαλίας της κρητικής λύρας: από τον Κώστα Μουντάκη στους Ross Daly, Πάρι Περυσινάκη, Δημήτρη Βακάκη, Ζαχαρή Σπυριδάκη και Νεκτάριο Κλωστράκη.el
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.dateAvailable2024-06-13T09:40:43Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών.el
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΤο λαϊκό, το δημοτικό και το παραδοσιακό τραγούδι συνδέθηκαν με την έννοια της εθνικής ταυτότητας και στην προκειμένη, με αυτή της κρητικής ταυτότητας. Αναφορικά με το στίχο της κρητικής μουσικής παρατηρούνται δύο εκδοχές του δεκαπεντασύλλαβου: τα ανομοιοκατάληκτα καθώς και αυτά με ομοιοκαταληξία. Οι τρεις επικρατέστερές της τάσεις είναι το παραδοσιακό, το έντεχνο και το σκυλάδικο. Η κρητική λύρα είναι ένα τοξωτό έγχορδο μουσικό όργανο, το οποίο παίζεται με δοξάρι. Κουρδίζεται σε πέμπτες και η πιο συνηθισμένη της μορφή, είναι αυτή της τρίχορδης. Η μαθητεία της οργανοχρησίας και η μετάδοση των μελωδιών, ξεκίνησε μέσω της παρατήρησης, της μίμησης και της προφορικότητας σε περιβάλλοντα «άτυπης μουσικής μάθησης». Πολύ σύντομα και με αφετηρία τον Κώστα Μουντάκη, η εν λόγω μουσική εντάχθηκε στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης, ιδρύοντας σχολές λύρας και επινοώντας ένα σύστημα γραφής και διδακτικής του οργάνου. Η διαδικασία του μαθήματος διέθετε γνωρίσματα και των δύο αυτών κατηγοριών. Οι πέντε συνεχιστές και μαθητές του Κώστα Μουντάκη εξέλιξαν τον τρόπο διδασκαλίας τους μέσα από μια παράλληλη πορεία, ενώ δανείστηκαν χαρακτηριστικά και ιδιότητες ενός υπάρχοντος συστήματος. Λόγω του κοινού τους δασκάλου, της τεχνολογικής προόδου και του εκάστοτε ατομικού πεδίου ενασχόλησης, εμφανίζονται τόσο ομοιότητες όσο και διαφορές σχετικά με τον τρόπο εκτέλεσης, τον τρόπο υλοποίησης του μαθήματος καθώς και τους στόχους τους.el
heal.advisorNameΑνδρίκος, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΒερβέρης, Αντώνιοςel
heal.academicPublisherΤμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages187-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ - ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.pdf7.27 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons