Please use this identifier to cite or link to this item:
https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37890
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Χατζοπούλου, Σοφία | el |
dc.date.accessioned | 2024-06-12T13:19:42Z | - |
dc.date.available | 2024-06-12T13:19:42Z | - |
dc.identifier.uri | https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37890 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17597 | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | κανονάκι | el |
dc.subject | ταξίμι | |
dc.subject | τροπική ανάλυση | |
dc.subject | τεχνικές | |
dc.title | Τεχνικά και υφολογικά στοιχεία στην ερμηνεία αυτοσχεδιασμών. Η μελέτη περίπτωσης των ταξιμιών του κανονιέρη Cinar Kaba. | el |
heal.type | bachelorThesis | - |
heal.type.en | Bachelor thesis | en |
heal.type.el | Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία | el |
heal.dateAvailable | 2024-06-12T13:20:42Z | - |
heal.language | el | - |
heal.access | free | - |
heal.recordProvider | Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών. | el |
heal.publicationDate | 2024 | - |
heal.abstract | Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια παρουσίασης και κατηγοριοποίησης τεχνικών του σαζιού και του ταμπούρ, λιγότερο διαδεδομένων στον ελλαδικό χώρο, πάνω στο κανονάκι. Εκτός από αυτές τις ιδιαίτερες τεχνικές παρουσιάζονται και άλλες γνωστότερες. Μέσα από τη βιογραφία, τα ταξίμια και τις έννοιες της τροπικής θεωρίας μελετάται η περίπτωση του κανονιέρη Çınar Kaba, ενός μουσικού Ρωμά από την Αδριανούπολη. Το ταξίμι, ένας καλά δομημένος αυτοσχεδιασμός, αποτελεί για τον ίδιο όχι μόνο παρουσίαση τροπικών φαινομένων αλλά και τρόπο έκφρασης συναισθημάτων. Οι διαφορετικοί τρόποι και τεχνικές που συνδυάζει άψογα στα ταξίμια του ο εν λόγω κανονιέρης αναλύονται λεπτομερώς επισημαίνοντας την ποικιλόμορφη μουσική του ταυτότητα. Απώτερος σκοπός της πτυχιακής μου εργασίας είναι να κάνω γνωστές σε ευρύ κοινό τεχνικές που υιοθετούνται στο κανονάκι από δύο όργανα τα οποία εκπροσωπούν διαφορετικά είδη μουσικής αλλά και να αναδείξω τον καλλιτέχνη της γειτονικής χώρας στη μουσική κοινότητα της Ελλάδας. | el |
heal.abstract | The current work attempts to present and categorize techniques of the saz and the tambour, which are less common in the Greek domain, focusing on the qanun. Besides these particular techniques, other more familiar ones are also introduced. Through biographical information, improvisations (taqsimia), and concepts of modal theory, the case of the qanun player Çınar Kampa from Adrianople, a Romani musician, is studied. Taqsimia, a well-structured improvisation, serves not only as a presentation of modal phenomena but also as a means of expressing emotions for the performer. The various modes and techniques seamlessly combined in his improvisations are meticulously analyzed, highlighting the multifaceted musical identity. The ultimate aim of this thesis is to acquaint a broader audience with techniques adopted on the qanun from two instruments representing different musical genres and to showcase the artist from the neighboring country within the music community of Greece. | el |
heal.advisorName | Σκούλιος, Μάρκος | el |
heal.committeeMemberName | Καλαϊτζίδης, Κυριάκος | el |
heal.committeeMemberName | Ανδρίκος, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Τμήμα Μουσικών Σπουδών | el |
heal.academicPublisherID | uoi | - |
heal.numberOfPages | 76 | - |
heal.fullTextAvailability | true | - |
Appears in Collections: | Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ Σ..pdf | 3.77 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License