Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37785
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΨωμαδόπουλος, Ηρακλήςel
dc.date.accessioned2024-05-30T13:08:28Z-
dc.date.available2024-05-30T13:08:28Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37785-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17492-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΠομάκοιel
dc.subjectΠομακοχώριαel
dc.subjectτραγούδιel
dc.subjectμουσική παράδοση,el
dc.subjectμειονότητα της Θράκηςel
dc.subjectΘράκηel
dc.titleΗ μουσική παράδοση των Πομάκων της Θράκης. Η περίπτωση του νομού Ξάνθης.el
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.dateAvailable2024-05-30T13:09:28Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών.el
heal.publicationDate2022-
heal.abstractΟι Πομάκοι της Θράκης αποτελούν την μια από τρείς εθνοτικές ομάδες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης όπως αυτή καθιερώθηκε από την συνθήκη της Λωζάνης το 1923. Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους είναι η σλαβοφωνία τους και η μουσουλμανική τους πίστη. Η μουσική τους παράδοση εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο του λαϊκού πολιτισμού της Θράκης και του ευρύτερου Βαλκανικού χώρου και αποτελεί βασικό στοιχείο της πολιτιστικής τους παράδοσης. Η έρευνα μας εστιάζει κατά βάση στην μουσική των Πομάκων της περιοχής της Ξάνθης οι οποίοι έχουν πιο συμπαγή και αμιγή χαρακτήρα εν συγκρίσει με τους πομάκικους οικισμούς των νομών Ροδόπης και Έβρου. Η παρούσα πρωτότυπη εργασία έχει σκοπό την διερεύνηση της μουσικής των Πομάκων και συγκεκριμένα των δομικών χαρακτηριστικών στοιχείων της όπως, ο στίχος (ποιητικό κείμενο), η θεματολογία των τραγουδιών, η γλώσσα (το ιδιαίτερο γλωσσικό ιδίωμα), η μελωδία (δρόμοι, κλίμακες, μελωδικές γραμμές, μουσικά διαστήματα), ο ρυθμός, οι παραλλαγές των τραγουδιών, το μουσικό ιδίωμα, η ερμηνεία και η τεχνική του τραγουδιού, η μουσική φόρμα (μουσικές φράσεις, πάρτες) και τα μουσικά όργανα που πρωταγωνιστούσαν στην περιοχή. Ως αφετηρία της έρευνας μας ορίζουμε την δεκαετία του 1960 εφόσον εκείνη την περίοδο αρχίζει το ενδιαφέρον των ερευνητών για την μουσική και το τραγούδι των Πομάκων και τότε ξεκινάνε οι πρώτες καταγραφές πομάκικων τραγουδιών στον Ελλαδικό χώρο. Επίσης, γίνεται αναφορά στις μουσικές εκδόσεις με πομάκικα τραγούδια που έχουν κυκλοφορήσει στην ελληνική επικράτεια από το 1996 μέχρι και σήμερα. Τέλος, εκτενής ανάλυση και αναφορά γίνεται στην μουσική δραστηριότητα των Ρομά μουσικών στην ορεινή Ξάνθη οι οποίοι έπαιξαν σημαντικό και καθοριστικό ρόλο στον μετασχηματισμό του τοπικού ρεπερτορίου και την διαμόρφωση νέου «μη» πομακικού.el
heal.abstractThe Pomaks of Thrace are one of the three ethnic groups of the muslim minority of Thrace as established by the treaty of Lausanne in 1923.One of their special characteristics is their Slavic language and their muslim faith. Their musical tradition is part of the general context of the popular culture of Thrace and the wider Balkan area and is a key element of their cultural tradition. Our research focuses mainly on the music of the Pomaks in the area of Xanthi who have a more compact and pure character compared to the Pomak settlements of the prefectures of Rodopi and Evros. The present original thesis aims to investigate the music of the Pomaks and in particular its structural features such as the lyric,(poetic text) the theme of the songs, the language (the particular linguistic idiom), the melody (streets, scales, melodic lines, musical intervals), the rhythm, the variations of the songs, the musical idiom, the interpretation and the technique of the song, the musical form (musical phrases, parties) and the musical instruments that starred in region. We define the 1960s as the starting point of our research, since at that time the interest of the researchers is expressed about the music and songs of the Pomaks and also is the begging of the first recordings of Pomak songs in Greece. Reference is also made to the music editions of Pomak songs that have been released in Greece since 1996 until today. Finally, an extensive analysis and reference is made to the musical activity of Roma musicians in mountainous Xanthi who played an important and decisive role in the transformation of the local repertoire and the formation of a new "non" Pomak.el
heal.advisorNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΚοκκώνης, Γεώργιοςel
heal.committeeMemberNameΣκούλιος, Μάρκοςel
heal.committeeMemberNameΟρδουλίδης, Νικόλαοςel
heal.academicPublisherΤμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages147-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ptyxiaki_Psomadopoulos_teliko_me ar prwtokwlou.pdf5.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons