Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37654
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜοκρέρι, Ιρίναel
dc.date.accessioned2024-05-19T14:40:07Z-
dc.date.available2024-05-19T14:40:07Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37654-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17362-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectμαντολίνοel
dc.subjectδιδασκαλία-
dc.subjectωδεία-
dc.subjectμουσικά σχολεία-
dc.subjectμέθοδοι διδασκαλίας-
dc.titleΤρόποι διδαχής του μαντολίνου στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση-
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.dateAvailable2024-05-19T14:41:07Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδωνel
heal.publicationDate2023-
heal.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονήθηκε στο πέρας των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και πραγματεύεται το ζήτημα της διδασκαλίας του Μαντολίνου στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αρχικά παρουσιάζεται η ιστορική πορεία της δημιουργίας του Μαντολίνου και της Ορχήστρας Νυκτών Εγχόρδων (Μαντολινάτας) στην Ελλάδα και στην Ευρώπη και πώς οι ορχήστρες αυτές αποτέλεσαν φορείς διδασκαλίας της μουσικής και του Μαντολίνου ιδιαίτερα. Στο τρίτο κεφάλαιο του θεωρητικού σκέλους, η εργασία εστιάζεται στην Ιστορική πορεία της Μουσικής Εκπαίδευσης στο νεοσύστατο Ελληνικό κράτος. Στο τέταρτο κεφάλαιο εξετάζεται η παρουσία του Μαντολίνου στην Ελληνική Μουσική εκπαίδευση στη δημόσια και στην ιδιωτική εκπαίδευση, ξεκινώντας από τη Δευτεροβάθμια (Μουσικά Σχολεία), την Τριτοβάθμια δημόσια εκπαίδευση (Τμήμα Μουσικών Σπουδών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) και καταλήγοντας στην διδασκαλία του Μαντολίνου στα Ωδεία και τις Μουσικές Σχολές της χώρας, με βάση το πρόγραμμα που κατάρτισε ο Μουσικός Σύλλογος Αθηνών Ερατώ. Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση των δύο Ελληνικών Μεθόδων διδασκαλίας του Μαντολίνου, του Μιλτιάδη Κουτούγκου και του Νικόλαου Λάβδα, με έμφαση τη Μέθοδο του Λάβδα, μαέστρου και ιδρυτή της Αθηναϊκής Μαντολινάτας, αλλά και μια συνοπτική αναφορά στις χαρακτηριστικότερες μεθόδους που χρησιμοποιούνται διεθνώς. Στο πρακτικό μέρος της εργασίας, γίνεται μια έρευνα με δείγμα Καθηγητές Μαντολίνου που διδάσκουν στην ελληνική ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση. Επιλέχθηκαν με την μέθοδο της σκόπιμης δειγματοληψίας και συμμετέχουν με ερωτηματολόγιο σε ημι-δομημένη συνέντευξη σε ερωτήσεις που σχετίζονται με το Μαντολίνο και τον τρόπο διδασκαλίας που επιλέγουν. Εξάγονται συμπεράσματα επί της έρευνας και η εργασία καταλήγει με τις συμπερασματικές παρατηρήσεις για τη διδασκαλία της μουσικής και ειδικά του Μαντολίνου σήμερα.el
heal.abstractThis thesis, which was written at the end of undergraduate studies in the Music Department of Ioannina University, deals with the issue of the Mandolin’s teaching in public and private education. After the introduction the second part deals with the historical evolution of the Mandolin and the Plucked String (Mandolin) Orchestra in Greece and around Europe. In the third chapter, we deal with the historical path of the Musical Education in Greece, which is followed by the brief analysis of the Mandolin presence in the Greek music education, at first for children attend the Musical High School (Secondary education), secondly for the people who want to learn how to play the Mandolin in the Conservatories all over Greece and last in the Music Department of Ioannina University. The fifth chapter is presenting the Mandolin Methods of Miltiadis Koutougkos and Nikolaos Lavdas, focusing on the Greek tutorial method of Lavdas, conductor and founder of Athenian Mandolin Orchestra. Moreover, more information about the Mandolin Methods which are taught internationally is presented. In the sixth chapter, a qualitative research is taking place dealing with some Greek Mandolin teachers and how they teach their students. These teachers are selected by the method of deliberate sampling. They filled questionnaires with the research tool of a semi-structured interview. At the end we get to conclusions dealing with the research and the thesis in general.en
heal.advisorNameΙσμαγκίλοβ, Βαλέριel
heal.committeeMemberNameΑνδρίκος, Νικόλαοςel
heal.committeeMemberNameΒερβέρης, Αντώνης-
heal.academicPublisherΤμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages102-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons