Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37583
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓεωργακοπούλου, Ευθυμία
dc.date.accessioned2024-05-10T08:19:51Z-
dc.date.available2024-05-10T08:19:51Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/37583-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.17294-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectτέχνη και εκπαίδευσηel
dc.subjectπολιτισμός
dc.subjectπολιτιστικό κεφάλαιο
dc.subjectαισθητική αγωγή
dc.subjectμουσική και εκπαίδευση
dc.titleΟ ρόλος της τέχνης στη διαμόρφωση πολιτιστικού κεφαλαίου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: το παράδειγμα της μουσικής.el
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
heal.dateAvailable2024-05-10T08:20:51Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Μουσικών Σπουδών. Τμήμα Μουσικών Σπουδωνel
heal.publicationDate2023-
heal.abstractΠαράλληλα με την εμφάνιση του ανθρώπου στη γη, εμφανίστηκε και η τέχνη, ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας. Η τέχνη εξελίχτηκε και αναπτύχθηκε σε διάφορες μορφές, συμβαδίζοντας με την εξέλιξη της ανθρωπότητας, διαδραματίζοντας σημαντικότατο ρόλο στην παγκόσμια ιστορία. Συγχρόνως, μαθήματα που αφορούν την τέχνη και τον πολιτισμό εισήχθησαν στην εκπαίδευση. Μέσα από τα ευρήματα επιστημονικών μελετών και ερευνών αναδείχθηκε τόσο ο ψυχαγωγικός και παιδαγωγικός ρόλος της διδασκαλίας των μαθημάτων της τέχνης όσο και η συμβολή της στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Επιπροσθέτως, μέσα από τη μελέτη της διαθέσιμης βιβλιογραφίας, προκύπτει ότι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η διδασκαλία μαθημάτων που σχετίζονται με την τέχνη, όπως το μάθημα της Μουσικής, πέρα από τον ψυχαγωγικό και παιδαγωγικό όφελος που παρέχει, φαίνεται να εμπλουτίζει το πολιτιστικό κεφάλαιο των μαθητών. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η παρούσα μελέτη εξετάζει τις απόψεις των καθηγητών μουσικής του δημοτικού σχολείου σχετικά με την επίδραση του μαθήματος της μουσικής στο πολιτιστικό κεφάλαιο των μαθητών. Στην έρευνα συμμετείχαν έξι εκπαιδευτικοί μουσικής αγωγής, που εργάζονται σε δημοτικά σχολεία της αστικής περιοχής του Αγρινίου. Μέσα από την ανάλυση των δεδομένων των συνεντεύξεων που έδωσαν οι εκπαιδευτικοί, προέκυψε ότι μέσα στις παθογένειες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος εντάσσεται και ο περιορισμένος ρόλος του μαθήματος της μουσικής στο δημοτικό σχολείο. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες δήλωσαν πως η διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος εμπλουτίζει το πολιτιστικό κεφάλαιο των μαθητών και μπορούν να ακολουθηθούν πολλές πρακτικές και δραστηριότητες, που προάγουν τον εμπλουτισμό του.el
heal.advisorNameΑνδρίκος, Νικόλαος
heal.committeeMemberNameΑνδρίκος, Νίκος
heal.committeeMemberNameΖουμπούλη, Μαρία
heal.committeeMemberNameΒερβέρης, Αντώνης
heal.academicPublisherΤμήμα Μουσικών Σπουδώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages79-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Προπτυχιακές εργασίες Τμ. Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ - ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (2).pdf676.82 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons