Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33061
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝτάλας, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΣτύλιου, Μαρίαel
dc.contributor.authorNtalas, Nikolaosen
dc.contributor.authorStyliou, Mariaen
dc.date.accessioned2023-09-26T05:57:41Z-
dc.date.available2023-09-26T05:57:41Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/33061-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.12860-
dc.rightsAttribution-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕικονική Πραγματικότηταel
dc.subjectVirtual Realityen
dc.titleΑξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών (VR, AR, MR) για τον σχεδιασμό και ανάπτυξη εφαρμογών με πολιτιστικό περιεχόμενο: εκτίμηση της εκπαιδευτικής τους επίδρασηςel
dc.titleUtilization of cutting-edge technologies (VR, AR, MR) for the design and development of applications with cultural content: Assessment of their educational impacten
dc.typemasterThesisen
heal.typemasterThesisel
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕικονική Πραγματικότηταel
heal.dateAvailable2023-09-26T05:58:42Z-
heal.languageelel
heal.accessfreeel
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιώνel
heal.publicationDate2023-09-20-
heal.abstractThis thesis focuses on exploring the potential of cutting-edge simulation technologies, specifically Virtual Reality (VR), in the context of promoting cultural heritage. The primary aim is to make cultural monuments more accessible to the public and enhance education on cultural and historical topics. To achieve this goal, an innovative VR application was designed and implemented. Subsequently, its effectiveness as an educational tool was evaluated during the second year of the study. The research began with an extensive and in-depth literature review of the latest trends in VR technology. This included exploring various VR options, their technical specifications, and their diverse applications in different fields. Moving on to the implementation stage, the simulation model was meticulously designed and developed using a suitable programming environment. To ensure a high-quality user experience, numerous tests were carried out to optimize the application. Next, the simulation application underwent rigorous testing. Participants were given targeted questionnaires before and after their interaction with the VR application. These questionnaires aimed to assess the application's usability, attractiveness, variety of features, realistic visualization, and its effectiveness in conveying knowledge about cultural heritage. Quantitative and qualitative analysis of the questionnaire responses helped gauge participants' opinions accurately. Through this evaluation process, valuable insights were gathered regarding the significance, value, and feasibility of incorporating virtual learning environments into educational practices. The study shed light on the potential benefits of VR in enriching cultural experiences and educating the public. Additionally, the research identified limitations and challenges associated with the project. Overall, this study contributes to understanding the potential impact of VR technologies in the realm of cultural heritage promotion and education. The findings hold promising prospects for further developments in this field while acknowledging the necessary considerations to overcome obstacles.en
heal.abstractΣτόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι τεχνολογίες αιχμής στον τομέα των προσομοιώσεων. Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκε η δυνατότητα αξιοποίησης τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality - VR) στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, παρέχοντας με αυτό τον τρόπο την ευκολότερη πρόσβαση του κοινού σε πολιτιστικά μνημεία, καθώς και την εκπαίδευσή του σε θέματα που άπτονται του πολιτισμού και της ιστορίας. Για το σκοπό αυτό, καινοτόμα εφαρμογή VR σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε, ενώ σε δεύτερο χρόνο η αποτελεσματικότητά της ως εκπαιδευτικό εργαλείο αξιολογήθηκε. Στο πλαίσιο εκπόνησης της εργασίας, αρχικά, πραγματοποιήθηκε εκτεταμένη και σε βάθος βιβλιογραφική ανασκόπηση των πιο σύγχρονων τάσεων στον τομέα της VR. Καταγράφηκαν όλες οι επιλογές που προτείνονται, οι τεχνικές τους προδιαγραφές, καθώς και τα πεδία εφαρμογής τους. Στο στάδιο της υλοποίησης, με βάση τα πορίσματα της προηγηθείσας βιβλιογραφικής έρευνας, αρχικά σχεδιάστηκε το μοντέλο προσομοίωσης, ενώ στην συνέχεια αναπτύχθηκε σε κατάλληλο προγραμματιστικό περιβάλλον. Πλήθος δοκιμών πραγματοποιήθηκαν με στόχο την βελτιστοποίηση της εμπειρίας μέσω της εφαρμογής. Στο επόμενο στάδιο, ακολούθησε η δοκιμή της εφαρμογής προσομοίωσης. Στοχευμένα ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν στους συμμετέχοντες πριν και μετά την εκπαιδευτική παρέμβαση, ώστε να διαπιστωθεί, αφενός, ο βαθμός αποδοχής της εφαρμογής υπό όρους χρηστικότητας, ελκυστικότητας, ευχρηστίας, ποικιλίας δυνατοτήτων, ρεαλιστικής απεικόνισης και αφετέρου η αφομοίωση γνώσεων μέσω της περιήγησης σε εικονικό περιβάλλον. Ακολούθησε ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των ευρημάτων όπως αυτά προέκυψαν από τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων, με σκοπό την καλύτερη αποτύπωση της γνώμης των συμμετεχόντων. Μέσω της παραπάνω αξιολόγησης εξήχθησαν χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με την σημασία, την αξία και την δυνατότητα εισαγωγής εικονικών περιβαλλόντων μάθησης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Καταγράφηκαν οι προοπτικές που ανοίγονται, αλλά και οι περιορισμοί και προκλήσεις που σχετίζονται με το ως άνω εγχείρημα.el
heal.advisorNameΣτύλιος, Χρυσόστομοςel
heal.committeeMemberNameΚαρβέλης, Πέτροςel
heal.committeeMemberNameΛιάγκου, Βασιλικήel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιώνel
heal.academicPublisherIDuoiel
heal.numberOfPages95 σ.el
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΠ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε.Ντάλας Νικόλαος_Στύλιου Μαρία(2023).pdf7.87 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons