Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31827
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤάσιος, Βασίλειοςel
dc.date.accessioned2022-06-15T10:16:24Z-
dc.date.available2022-06-15T10:16:24Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31827-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.11642-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑλγόριθμοιel
dc.subjectΧρονοπρογραμματισμόςel
dc.titleΜελέτη και υπολογιστική λύση του προβλήματος χρονοπρογραμματισμού εξετάσεων σε πανεπιστημιακά ιδρύματα χωρίς περιορισμούς χωρητικότητας.el
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.generalDescriptionΤμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
heal.classificationΑλγόριθμοι-
heal.identifier.secondaryΜεταπτυχιακή εργασία-
heal.dateAvailable2022-06-15T10:17:25Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών.el
heal.publicationDate2022-
heal.bibliographicCitationΤάσιος, Β.,2022.Μελέτη και υπολογιστική λύση του προβλήματος χρονοπρογραμματισμού εξετάσεων σε πανεπιστημιακά ιδρύματα χωρίς περιορισμούς χωρητικότητας. Μεταπτυχιακή εργασία. Άρτα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών.el
heal.abstractΩς επαναλαμβανόμενη διοικητική δραστηριότητα συνήθως στο τέλος κάθε εξαμήνου στα ακαδημαϊκά ιδρύματα, το καθήκον του χρονοδιαγράμματος των εξετάσεων απαιτεί μια μη τετριμμένη εργασία που μπορεί να διαρκέσει έως και εβδομάδες ή μήνες για να δημιουργήσει ένα ικανοποιητικό πρόγραμμα. Ως εκ τούτου, τα περισσότερα ακαδημαϊκά ιδρύματα προτείνουν να αυτοματοποιήσουν αυτήν την εργασία χρησιμοποιώντας ένα αποτελεσματικό λογισμικό ικανό να εκπληρώσει τις απαιτήσεις χρονοδιαγράμματος που φροντίζει τις προτιμήσεις των φοιτητών και των καθηγητών. Το πρόβλημα του χρονοδιαγράμματος των εξετάσεων έχει μελετηθεί έντονα επειδή είναι ένα πολύπλοκο πρόβλημα και έχει πρακτική σημασία στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Στο υπολογιστικό πλαίσιο, ο προγραμματισμός των εξετάσεων είναι ένα συνδυαστικό πρόβλημα βελτιστοποίησης που αντιμετωπίζεται με την ανάθεση ενός συνόλου εξετάσεων σε συγκεκριμένους πόρους, έτσι ώστε οι χρονοθυρίδες και οι αίθουσες εξετάσεων να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένους αυστηρούς και χαλαρούς περιορισμούς. Η εκπλήρωση σκληρών περιορισμών στο χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων είναι υποχρεωτική για τη δημιουργία ενός εφικτού χρονοδιαγράμματος, ενώ οι ικανοποιητικοί περιορισμοί ικανοποίησης μπορούν να παραβιαστούν, αλλά η εκπλήρωσή τους βελτιώνει την ποιότητα της λύσης του χρονοδιαγράμματος των εξετάσεων. Ο βασικός στόχος για κάθε χρονοδιάγραμμα είναι η δημιουργία ενός εφικτού χρονοδιαγράμματος με καλή ποιότητα. Το πρόβλημα του χρονοδιαγράμματος των εξετάσεων είναι ένα πραγματικό πρόβλημα συνδυαστικής βελτιστοποίησης που είναι δύσκολο να επιλυθεί λόγω του ότι έχει πολλούς περιορισμούς και περιορισμένους πόρους (δηλ. χρονικά διαστήματα και αίθουσες) στην κατανομή μεγάλου αριθμού εξετάσεων. Υπάρχουν δύο τύποι προβλημάτων χρονοδιαγράμματος εξέτασης: χωρητικό και μη χωρητικό. Στην μη χωρητική έκδοση, η χωρητικότητα των αιθουσών δεν λαμβάνεται υπόψη, ενώ η χωρητική παραλλαγή θεωρεί την χωρητικότητα δωματίου ως σκληρό περιορισμό. Το χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων είναι ένας τύπος προβλήματος προγραμματισμού που έχει πολυπλοκότητα NP-hard και έτσι πολλοί ερευνητές έχουν διερευνήσει στοχαστικές μεθόδους όπως ευρετικές και μετα-ευρετικές προσεγγίσεις για να βρουν βέλτιστες ή σχεδόν βέλτιστες λύσεις. Μέχρι πρόσφατα, στην επιστημονική βιβλιογραφία έχουν προταθεί πολλές προσεγγίσεις για την επίλυση του προβλήματος του χρονοδιαγράμματος των εξετάσεων.el
heal.abstractAs a recurring administrative activity usually at the end of each semester in academic institutions, the task of scheduling exams requires a non-trivial task that can take up to weeks or months to create a satisfactory program. Therefore, most academic institutions propose to automate this task using effective software capable of meeting the schedule requirements that cater to the preferences of students and teachers. The problem of exam schedule has been extensively studied because it is a complex problem and has practical significance in educational institutions. In the computing context, exam scheduling is a combined optimization problem that is addressed by assigning a set of exams to specific resources so that the slots and exam rooms respond to specific strict and relaxed constraints. Meeting strict limitations on the exam schedule is mandatory to create a feasible schedule, while satisfactory satisfaction constraints can be violated, but fulfilling them improves the quality of the exam schedule solution. The main goal for each schedule is to create a feasible schedule with good quality. The exam schedule problem is a real problem of combination optimization that is difficult to solve due to the fact that it has many limitations and limited resources (ie time intervals and rooms) in the distribution of a large number of exams. There are two types of exam schedule problems: capacitive and non-capacitive. In the non-capacitive version, the capacity of the rooms is not taken into account, while the capacitive variant considers the room capacityen
heal.advisorNameΓκόγκος, Χρήστοςel
heal.committeeMemberNameΦουτσιτζή, Γεωργίαel
heal.committeeMemberNameΤζάλλας, Αλέξανδροςel
heal.academicPublisherΠληροφορικής & Τηλεπικοινωνιώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages82-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΠ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε ΤΑΣΙΟΣ.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons