Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31165
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖαχαρή, Γεωργία
dc.date.accessioned2021-06-25T09:39:47Z-
dc.date.available2021-06-25T09:39:47Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/31165-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.10993-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel
dc.subjectΕπαγγελματική εξουθένωσηel
dc.subjectΣτελέχη εκπαίδευσηςel
dc.subjectΔιευθυντήςel
dc.subjectJob satisfactionen
dc.subjectBurnouten
dc.subjectEducation executivesen
dc.subjectPrincipalen
dc.titleΕπαγγελματική ικανοποίηση και επαγγελματική εξουθένωση διευθυντών, υποδιευθυντών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας.el
dc.titleJob satisfaction and burn out of principals, deputy principals and heads of primary education school units in the regional unit of Preveza.en
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.generalDescriptionΤμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής - MAF - A/A 0235
heal.classificationΕκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Ελλάδα -- Πρέβεζα (Νομός)-
heal.dateAvailable2021-06-25T09:40:47Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών. Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.
heal.publicationDate2021-06-
heal.bibliographicCitationΖαχαρή, Γ., 2021. Επαγγελματική ικανοποίηση και επαγγελματική εξουθένωση διευθυντών, υποδιευθυντών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας. Μεταπτυχιακή εργασία. Πρέβεζα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών. Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.
heal.abstractΗ παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε με στόχο τη διερεύνηση της επαγγελματικής ικανοποίησης και της επαγγελματικής εξουθένωσης των διευθυντών, υποδιευθυντών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας. Τα σημεία τα οποία εξετάζονται εκτενέστερα είναι τα χαρακτηριστικά των στελεχών εκπαίδευσης, που ευθύνονται για την επαγγελματική τους εξουθένωση, οι παράγοντες στους οποίους βασίζεται η επαγγελματική τους ικανοποίηση και η σχέση της επαγγελματικής ικανοποίησης με την επαγγελματική εξουθένωση. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας είναι η ποσοτική και το ερευνητικό εργαλείο που αξιοποιήθηκε είναι το ερωτηματολόγιο. Δείγμα της έρευνας αποτελούν συνολικά 51 διευθυντές/ντριες, υποδιευθυντές/ντριες και προϊστάμενοι/νες σχολικών μονάδων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας παρατηρήθηκε στατιστικώς σημαντική διαφορά ανάμεσα στους άντρες και τις γυναίκες σε σχέση με τους Ενδογενείς (JS) παράγοντες της επαγγελματικής εξουθένωσης (p=0.049<0.05). Επιπλέον, παρατηρείται διαφορά ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς/διευθυντές που επιθυμούσαν και σε εκείνους που δεν επιθυμούσαν να αλλάξουν επάγγελμα σε σχέση με τους παράγοντες «Job itself intrinsic (JS)» (p=0.023<0.05), «Εξωγενείς (JS)» (p=0.045<0.05), «Αποπροσωποποίηση (MBI) σε σχέση με τους μαθητές» (p=0.005<0.05) και «Αποπροσωποποίηση (MBI) σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς» (p=0.014<0.05). Ακόμη, υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στα έτη προϋπηρεσίας (r=0.367, p<0.05) και την Αποπροσωποποίηση (MBI) σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς, που αποτελεί παράμετρο της επαγγελματικής εξουθένωσης. Από τη σύγκριση της σχέσης των διευθυντών με εκπαιδευτικούς και μαθητές, αποδεικνύεται πως η επαφή των διευθυντών με τους μαθητές είναι μια αναζωογονητική διαδικασία (p<0.05), σε αντίθεση με την επαφή με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Τέλος, παρατηρήθηκε μια αντιστρόφως ανάλογη σχέση ανάμεσα στην επαγγελματική ικανοποίηση και τις επιμέρους διαστάσεις της επαγγελματικής ικανοποίησης.el
heal.abstractThe present study was carried out with the aim of investigating job satisfaction and burn out experienced by principals, deputy principals and heads within the primary education school units in the Regional Unit of Preveza. The points examined in more detail are the characteristics of the education executives that are responsible for their burn out, the factors which their job satisfaction is based on and the relationship between job satisfaction and burn out. The method used to conduct the study is quantitative and the research tool used is the questionnaire. The sample consists of a total of 51 principals, deputy principals and heads of school units. The results of the study demonstrate a statistically significant difference between men and women in relation to the Endogenous (JS) factors of burnout (p = 0.049 <0.05). In addition, there is a difference between teachers/principals who wanted and those who did not want to change profession in relation to the factors "Job itself intrinsic (JS)" (p = 0.023 <0.05), "Exogenous (JS)" (p = 0.045 < 0.05), "Depersonalization (MBI) in relation to students" (p = 0.005 <0.05) and "Depersonalization (MBI) in relation to teachers" (p = 0.014 <0.05). Moreover, there is a correlation between years of service (r= 0.367, p <0.05) and Depersonalization (MBI) in relation to teachers, which is a parameter of burnout. Comparing the relationship of principals with teachers and students, it turns out that the contact of principals with students is a refreshing process (p <0.05), in contrast to the contact with teachers of the school. Lastly, there is an inversely proportional relationship between job satisfaction and the individual dimensions of burn out.en
heal.advisorNameΑναστασίου, Σοφίαel
heal.committeeMemberNameΚαραμάνης, Κωνσταντίνοςel
heal.committeeMemberNameΚόλιας, Γεώργιοςel
heal.academicPublisherΛογιστικής και Χρηματοοικονομικής
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages181-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΛΧ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ. Ε. Ζαχαρή Γεωργία 2021.pdf211.1 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons