Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/608
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧρονοπούλου, Αθανασίαel
dc.date.accessioned2015-10-14T11:32:36Z-
dc.date.available2015-10-14T11:32:36Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/608-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.390-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕξαρτησιογόνες ουσίες, Χρήσηel
dc.subjectΚώφωσηel
dc.subjectΝέοι χρήστεςel
dc.subjectΟικογένειαel
dc.subjectΦίλοιel
dc.subjectΣχολικό περιβάλλονel
dc.subjectΝοηματική γλώσσα, ελληνικήel
dc.subjectΑναπηρίαel
dc.subjectΠροκαταλήψειςel
dc.subjectΒαρηκοΐα
dc.titleΧρήση εξαρτησιογόνων ουσιών σε παιδιά και νέους με προβλήματα ακοήςel
heal.typedoctoralThesis-
heal.type.enDoctoral thesisen
heal.type.elΔιδακτορική διατριβήel
heal.generalDescriptionΠεριέχει εικόνες και παράρτημαel
heal.classificationΝαρκωτικάel
heal.identifier.secondaryhttp://thesis.ekt.gr/thesisBookReader/id/18037#page/1/mode/2up-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σχολή Επιστημών Αγωγής Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2009-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 332 - 370el
heal.abstractΗ κατάχρηση εξαρτησιογόνων ουσιών (καπνός-αλκοόλ-ναρκωτικά) είναι ένα διεθνές πρόβληµα, που επηρεάζει σχεδόν όλες τις χώρες του κόσµου, τόσο τις αναπτυγµένες όσο και τις αναπτυσσόµενες. Τα επιδηµιολογικά στοιχεία φανερώνουν αύξηση της κατάχρησης ναρκωτικών ουσιών σε πολλές χώρες και κυρίως στους νέους. Πολλοί παράγοντες επεµβαίνουν στο πρόβληµα της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών, όπως το ίδιο το άτοµο, η οικογένεια, η κοινωνία, τα αγαθά και η πολιτεία. Η αληθινή θεραπεία αυτού του προβλήµατος είναι κυρίως η πρόληψη. Εποµένως, είναι ανάγκη ο κοινωνικός ρόλος της οικογένειας να περιλαµβάνει τη µέριµνα ώστε το παιδί να αποκτήσει τις µορφές εκείνες της συµπεριφοράς, τις στάσεις, τους κανόνες και τους ρόλους που απαιτούνται προκειµένου να ενταχθεί αρµονικά στο κοινωνικό σύνολο. Στη συνέχεια ο ρόλος του σχολείου είναι καθοριστικός στην εξέλιξη της προσωπικότητας του νέου σε υπεύθυνο και κοινωνικό άτοµο. Τέλος, είναι καθήκον, αλλά και επιτακτική ανάγκη της πολιτείας η θωράκιση των νέων και η αποφυγή των οµάδων «υψηλού κινδύνου». Το πρώτο βασικό βήµα ως προς την πρόληψη είναι η εκτίµηση της έκτασης του προβλήµατος. Αυτό θα επιτευχθεί µέσω επιδηµιολογικών ερευνών που αποσκοπούν στον εντοπισµό των νέων τάσεων και εξελίξεων. Σ’ αυτό το σκοπό αποσκοπούσε και η συγκεκριµένη έρευνα. Συγκεκριµένα, µελετήσαµε την έκταση της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών σε µια οµάδα µε πολλές ιδιαιτερότητες, τα παιδιά και τους έφηβους µε προβλήµατα ακοής. )ηλαδή, τον πληθυσµό στόχο της έρευνάς µας αποτέλεσαν οι µαθητές µε προβλήµατα ακοής που φοιτούσαν σε Σχολεία Κωφών- Βαρηκόων ή Τµήµατα Ένταξης σε όλη την Ελλάδα και ηλικιακά ανήκαν µεταξύ 12- 20 ετών. Το µεγαλύτερο ποσοστό των µαθητών του δείγµατός µας δηλώνει ότι έχει στενούς φίλους, φοιτά σε Ειδικό Σχολείο Κωφών-Βαρηκόων και προτιµά τη µέθοδο ολικής επικοινωνίας. Οι περισσότεροι µαθητές δηλώνουν ότι «µερικές φορές» βγαίνουν (µόνοι ή µε φίλους), αισθάνονται αποµονωµένοι, νιώθουν ανασφάλεια, θυµώνουν εύκολα, επικοινωνούν εύκολα µε τους γύρω τους, πιστεύουν πως έχουν τις ίδιες ικανότητες µε τους συνοµηλίκους τους και πιστεύουν ότι οι άλλοι τους συµπαθούν. Επίσης, συνήθως συζητούν τα προβλήµατά τους µε τους γονείς τους, τα αδέρφια τους και τους φίλους τους. Επιπλέον, «σπάνια» ή «µερικές φορές» αποµονώνονται από τα άτοµα του περιβάλλοντός τους, θέλουν να φύγουν µακριά από το σπίτι τους, καβγαδίζουν µε τους δικούς τους και συζητούν µε τους δασκάλους τους. Τέλος, δεν εκδηλώνουν επιθετική συµπεριφορά σε ξένη ιδιοκτησία ή στον εαυτό τους και δεν καταναλώνουν αλκοόλ σε αγχογόνες καταστάσεις. Όσον αφορά την έκταση της χρήσης, διαπιστώσαµε ότι ο µέσος µαθητής δεν έχει καπνίσει και κάνει χρήση αλκοόλ ποτέ στη διάρκεια της ζωής του, δε σκοπεύει να καπνίσει όταν µεγαλώσει, ενώ δεν είναι σίγουρος αν θα κάνει χρήση αλκοόλ ενήλικας. Επιπλέον, κανένα παιδί, εκτός από πολύ µεµονωµένες περιπτώσεις, δεν έχει δοκιµάσει µέχρι τώρα ναρκωτικές ουσίες και όλοι οι µαθητές δήλωσαν τη δυσαρέσκειά τους µε τη χρήση ναρκωτικών ουσιών. Μελετήσαµε τους παράγοντες που επηρεάζουν τη χρήση όπως το σχολείο, την οικογένεια, τους φίλους, την προσωπικότητα και την οικονοµική κατάσταση των µαθητών του δείγµατός µας. )ιαπιστώσαµε ότι ο ρόλος των φίλων, της οικογένειας, η χρήση εξαρτησιογόνων ουσιών από αδέρφια και φίλους και το φύλο (αγόρια), ήταν καθοριστικοί παράγοντες για τη χρήση των ίδιων των εναγοµένων.el
heal.abstractΤhe abuse of dependent substances (tobacco-alcohol-drugs) is an international problem, that influences almost all the countries of the world, so much the developed as well as the developing. The epidemiologic elements reveal increase of abuse of narcotic substances in a lot of countries and mainly in the young persons. Many factors intervene in the problem of use of dependent substances, such as the individual himself, the family, the society, the goods and the state. The genuine treatment of this problem is mainly the prevention.Consequently, it is necessary for the social role of the family to include concern so that the child acquires those forms of behaviour, the attitudes, the rules and the roles that are required so that it is included harmoniously in the social total. In addition the role of school determines the development of a young person’s personality in to responsible and social individual. Finally, it is a duty, but also an imperative need from the part of the state to armour the youngsters and avoid groups of "high danger". The first basic step for the prevention is the estimation of the extent of the problem. This will be achieved via epidemiologic researches that aim in the localisation of new tendencies and developments. This is what the particular research aimed in. Concretely, we studied the extent of use of dependent substances in a group with a lot of particularities, that is the children and the adolescents with hearing problems. That is to say, the population objective of our research was constituted by students with hearing problems that studied in Deaf-Hard of Hearing Schools or Departments of Integration in all Greece and age-related that belonged between 12-20 years. The bigger percentage of the students of our sample declares that it has close friends, it studies in Special Deaf-Hard of Hearing Schools and prefers the method of total communication. Most students declare that "sometimes" they come out (alone or with friends), they feel isolated, they feel insecurity, they get angry easily, they communicate easily with the people around them, they believe that they have the same faculties with their peers and they believe that the others like them. Also, they usually discuss their problems with their parents, their brothers and sisters and their friends. Moreover, "seldom" or "sometimes" they are isolated by the individuals of their environment, they want to leave far away from their house, they fight with their family and they discuss with their schoolteachers. Finally, they do not express aggressive behaviour in foreign property or in themselves and do not consume alcohol in stressful situations. As far as the extent of use is concerned, we realised that the average student has not smoked and has never made use of alcohol during his life, he does not intend to smoke when he grows, whereas he is not sure if he will make use of alcohol as an adult. Moreover, no child, apart from very individual cases, has tried up to now narcotic substances and all the students declared their dissatisfaction with the use of narcotic substances. We studied the factors that influence the use such as the school, the family, the friends, the personality and the economic situation of the students of our sample. We realised that the role of friends and family, the use of dependent substances by (brothers or sisters and friends) and the sex (as far as the boys are concerned), were decisive factors for the use themselves sued.en
heal.advisorName-
heal.committeeMemberNameΚούτρας, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΠανταζής, Σπυρίδωνel
heal.committeeMemberNameΣούλης, Σπυρίδωνel
heal.committeeMemberNameΜάρσελος, Μάριοςel
heal.committeeMemberNameΠαγγέ-Λέκκα, Πολυξένηel
heal.committeeMemberNameΓιώτσα, Άρτεμηςel
heal.committeeMemberNameΣαρρής, Δημήτριοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σχολή Επιστημών Αγωγής Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages382 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
Appears in Collections:Διδακτορικές Διατριβές - ΠΤΝ

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons