Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29138
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚώστα, Αθηνάel
dc.date.accessioned2018-06-28T11:08:56Z-
dc.date.available2018-06-28T11:08:56Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29138-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2741-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΨυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμαel
dc.subjectΟμαδικές διαδικασίεςel
dc.subjectΣυγχωρητικότηταel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.titleH αξιολόγηση των ομαδικών διαδικασιών σε ένα ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα για την καλλιέργεια της συγχωρητικότητας σε παιδιά ηλικίας 9 έως 12 ετώνel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαιδευτικά προγράμματαel
heal.dateAvailable2018-06-28T11:09:56Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 172-185el
heal.abstractΗ παρούσα έρευνα αφορά την αξιολόγηση των ομαδικών διαδικασιών ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος έξι συναντησεων (διάρκεια: 6 εβδομάδες), με στόχο την καλλιέργεια της συγχωρητικότητας, τη μείωση του θυμού, την αύξηση της ενσυναίσθησης και των κοινωνικών δεξιοτήτων με τη χρήση της τεχνικής storytelling. Το δείγμα αποτελούταν από 30 παιδιά της, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ του δημοτικού, ηλικίας 9-12 ετών, που προέρχονταν από την πόλη των Ιωαννίνων. Οι μεταβλητές που μελετήθηκαν και οι οποίες αφορούν τις ομαδικές διαδικασίες είναι : οι θεραπευτικοί παράγοντες, η αντίληψη της σχέσης με τις συντονίστριες και η θεραπευτική συμμαχία. Συγκεκριμένα εξετάστηκε αν υπήρξε διαφοροποίηση στην έναρξη και τη λήξη του προγράμματος στις παραπάνω μεταβλητές και αν κάποιες από αυτές είχαν συσχέτσιση μεταξύ τους. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για τη μέτρηση των παραπάνω μεταβλητών ήταν: η Κλίμακα Συμμαχίας Ψυχοεκπαιδευτικών Ομάδων για Παιδιά (Psychoeducational Group Alliance Scale for Children˙ Brouzos, Vassilopoulos, & Baourda, 2018) που συμπληρωνόταν από τα μέλη των ομάδων στο τέλος κάθε συνάντησης, το Ερωτηματολόγιο θεραπευτικών παραγόντων25 προτάσεων (Yalom,1995) που συμπληρώθηκε στην δεύτερη, τέταρτη και έκτη συνάντηση, τοΕρωτηματολόγιο θεραπευτικών παραγόντων 8 προτάσεων (ThetherapeuticFactorInventory-8, Tasca, Cabrera, Kristjansson, Macnair-Semands, Joyce, &Ogrodniczuk, 2016) που συμπληρώθηκε μόνο στη δεύτερη συνάντηση, τοΕρωτηματολόγιο σχέσης Barrett-Lenard (Barrett-LenardRelationshipInventory: FormOS–40, 1962) που συμπληρώθηκε στη δεύτερη και έκτη συνάντηση και το Ερωτηματολόγιο θεραπευτικής συμμαχίας (CALPAS-C, CaliforniaPsychotherapyAllianceScale – Gaston&Marmar, 1994) που συμπληρώθηκε στην πρώτη, τρίτη και πέμπτη συνάντηση. Αναφορικά με τα αποτελέσματα βρέθηκε ότι οι θεραπευτικοί παράγοντες από τις τρεις χρονικές στιγμές που αξιολογήθηκαν, αναπτύχθηκαν περισσότερο κατά τη δεύτερη συνάντηση, ήδη δηλαδή από τις αρχικές συναντήσεις των ομάδων. Επίσης σημαντική αύξηση παρατηρήθηκε στη μεταβλητή της θεραπευτικής συμμαχίας ανάμεσα στην έναρξη και λήξη του προγράμματος, αλλά αύξηση παρατηρούταν γενικώς και από συνάντηση σε συνάντηση. Ακόμη σχετικά με την αντίληψη των μελών με τις συντονίστριες φάνηκε να υπάρχει και πάλι στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των αρχικών και τελικών συναντήσεων, με καλύτερο μέσο όρο στη συνολική αντίληψη για τις συντονίστριες να υπάρχει στη δεύτερη συνάντηση έναντι της έκτης. Στο ίδιο εργαλείο αυξημένο μέσο όρο για αυτή συνάντηση είχαν και τα δυο γνωρίσματα των συντονιστριών, η Αναγνώριση και η Αποδοχή άνευ όρων. Τέλος οι αναλύσεις συσχέτισης έδειξαν ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική σχέση: μεταξύ της θεραπευτικής συμμαχίας και των θεραπευτικών παραγόντων μόνο στην έναρξη του προγράμματος ενώ συσχέτιση υπήρξε και μεταξύ των μεταβλητών της συνολικής αντίληψης για της συντονίστρια με την αναγνώριση και την αποδοχή άνευ όρων τόσο στην έναρξη, όσο και στη τέλος της ψυχοεκπαίδευσης. Συνολικά όπως φαίνεται από τη συζήτηση της παρούσας έρευνας φαίνεται ότι η εμφάνιση των θεραπευτικών παραγόντων επηρεάζεται από τον σχεδιασμό του ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος και την επιλογή των δραστηριοτήτων, ότι η εμφάνιση θεραπευτικών παραγόντων συμβάλλει στην ανάπτυξη της θεραπευτικής συμμαχίας και ότι οι συμπεριφορές των συντονιστριών, όπως η αναγνώριση και η ανευ όρων αποδοχή προς τα μέλη, μπορούν να είναι καθοριστικές για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος.el
heal.abstractThe present study refers to the evaluation of group procedures of a psychoeducational program of six meetings (duration: 6 weeks), aiming at the development of forgiveness, the reduction of anger, the increase of empathy and social skills, using the technique of story telling. The sample consisted of 30 children of the 3rd, 4th, 5th and 6th grade, aged 9 – 12, coming from the city of Ioannina. The variants studied, which refer to group procedures, are: the therapeutic factors, the perception of the relationship to the coordinators and the therapeutic alliance. More specifically, we examined the existence of differentiation at the beginning and the end of the program, regarding the variants mentioned above and if any of them were correlated. The tools used for measuring the variants above were: the Psychoeducational Group Alliance Scale for Children (Brouzos, Vassilopoulos, & Baourda, 2018), which was filled in by the group members at the end of each meeting, the Therapeutic Factors Inventory of 25 sentences (Yalom, 1995), which was filled in at the 2nd, 4th and 6th meeting, the Therapeutic Factor Inventory-8 (Tasca, Cabrera, Kristjansson, Macnair-Semands, Joyce,& Ogrodniczuk, 2016), which was filled in only at the 2nd meeting, the Barrett-Lenard Relationship Inventory: FormOS-40 (1962), which was filled in at the 2nd and 6th meeting and the CALPAS-C, California Psychotherapy Alliance Scale (Gaston & Marmar, 1994), which was filled in at the 1st, 3rd and 5th meeting. With regard to the results, it was found that the therapeutic factors of the three moments that were evaluated were most developed during the second meeting, thus already from the initial group meetings. A significant increase was also observed in the variant of therapeutic alliance between the beginning and the end of the program, whereas an increase was generally observed, meeting after meeting. In addition, a statistically significant difference in the participants’ perception of the coordinators appeared to exist between the initial and final meetings, with the best mean in the overall perception of the coordinators at the second meeting, compared to the sixth. Within the same tool, the two features of the coordinators, the Level of Regard and unconditional Acceptance had a high mean. Finally, the correlation analysis showed a statistically significant relation between the therapeutic alliance and the therapeutic factors only at the beginning of the program, while a correlation also existed between the variants of the overall perception of the coordinator and the level of regard and unconditional acceptance at the beginning as well as the end of psychoeducation. In total, it is obvious through the discussion of the present survey that the appearance of therapeutic factors is influenced by the design of the psychoeducational program and the selection of activities; that the appearance of therapeutic factors contributes to the development of the therapeutic alliance and that the coordinators’ behaviors, such as the level of regard and unconditional acceptance towards the participants can be decisive for the efficiency of the program.en
heal.advisorNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΒασιλόπουλος, Στέφανοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages202 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΚΩΣΤΑ ΑΘΗΝΑ 2018.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons