Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29136
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓκότση, Κυριακήel
dc.date.accessioned2018-06-25T11:06:09Z-
dc.date.available2018-06-25T11:06:09Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29136-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2869-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκπαίδευση στα Α.Δ. για παιδιάel
dc.subjectΨυχοεκπαίδευσηel
dc.subjectΠριν και μετά μέτρησηel
dc.subjectΔικαιώματα ανατροφήςel
dc.subjectΔικαιώματα αυτοπροσδιορισμούel
dc.subjectΣτάσεις για τα ΔτΠel
dc.subjectΣπουδαιότητα των ΔτΠel
dc.subjectΓνώσεις πάνω τα ΔτΠel
dc.subjectΚατανόηση των ΔτΠel
dc.subjectEducation of Human Rights for childrenen
dc.subjectPsychoeducationen
dc.subjectPre and post testen
dc.subjectNurturance rightsen
dc.subjectSelf-determination rightsen
dc.subjectAttitudes about children’s rightsen
dc.subjectThe importance of children’s rightsen
dc.subjectKnowledge about children’s rightsen
dc.subjectUnderstanding of children’s rightsen
dc.titleΕκπόνηση, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για την εκπαίδευση στα δικαιώματα του παιδιού σε παιδιά ηλικίας 10-12 ετώνel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευση -- Ψυχολογίαel
heal.dateAvailable2018-06-25T11:07:10Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 279-284el
heal.abstractΗ παρούσα έρευνα εξέτασε την αποτελεσματικότητα ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για την Εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα (Ε.Α.Δ.) για παιδιά. Η Ε.Α.Δ αναφέρεται στην ανάπτυξη, καλλιέργεια και διάδοση μιας κουλτούρας Ανθρώπινων Δικαιωμάτων (Α.Δ.), μέσω της μετάδοσης γνώσεων, δεξιοτήτων και της διαμόρφωσης στάσεων (Compasito, 2012). Το πρόγραμμα συνίσταται σε μια βραχεία ομαδική παρέμβαση διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων, σε μαθητές Δημοτικού, ηλικίας 10-12 ετών, με σκοπό την βελτίωση των στάσεων απέναντι στα ΔτΠ και της σπουδαιότητας των ΔτΠ, καθώς, επίσης και την αύξηση των γνώσεων και της κατανόησης σχετικά με τα ΔτΠ. Το πρόγραμμα εστίασε στις γνώσεις και στις στάσεις για τα ΔτΠ, αναπτύσσοντας τις εξής θεματικές: 1.Μαθαίνω για τα ΔτΠ (Σύμβαση, «δικαίωμα»-«υποχρέωση»-«επιθυμία»), 2.Κατανοώ την αλληλεξάρτηση των δικαιωμάτων και τη συσχέτιση τους με την καθημερινότητα, 3.Ενημερώνομαι για αγωνιστές και ΜΚΟ και 4.Εμπλέκομαι σε υποθετικές καταστάσεις παραβίασης ΔτΠ. Στην έρευνα συμμετείχαν 57 μαθητές ηλικίας 10 έως 12 ετών, από τους οποίους οι 27 συγκρότησαν την πειραματική ομάδα και οι 30 την ομάδα ελέγχου. Για να εκτιμηθούν οι στάσεις, η σπουδαιότητα, οι γνώσεις και η κατανόηση των ΔτΠ, χορηγήθηκαν αυτοσυμπληρούμενα ερωτηματολόγια, τόσο πριν (pre test), όσο και μετά την παρέμβαση (post test). Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι το συγκεκριμένο ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα Εκπαίδευσης στα ΔτΠ είναι αποτελεσματικό για την βελτίωση των στάσεων απέναντι στα δικαιώματα αυτοπροσδιορισμού, της σπουδαιότητας των ΔτΠ και για την αύξηση των γνώσεων πάνω στα ΔτΠ, καθώς και της κατανόησης των δικαιωμάτων αυτοπροσδιορισμού. Προτείνεται η γενίκευση της εφαρμογής του προγράμματος για την Εκπαίδευση των Δικαιωμάτων του παιδιού και σε άλλα πλαίσια (π.χ. σχολικό, οικογενειακό), με δείγμα γονέων και δασκάλων.el
heal.abstractThis study examined the effectiveness of a psychoeducational program for the Education of Human Rights for children. The Education of Human Rights mentions on the development, the cultivation and the spreading of a culture of Human Rights, through a communion of knowledge, skills and through a formation of attitudes (Compasito, 2012). The program consists of a brief group intervention with 4-weeks duration, in a sample consisting of student of elementary school, aged 10-12 years and the program aimed at the improvement of attitudes about children’s rights and of the importance of children’s rights, and also aimed at the increase of knowledge and comprehension about children’s rights. The program focused on the knowledge and attitudes about children’s rights, developing the following thematic: 1.Learn about children’s rights (Convention of Children’s Rights, “rights”-“obligations”-“desires”), 2.Understand the connection of rights and their correlation with the everyday life of children, 3.Be aware of the contestants and organizations for children’s rights and 4.Participate in vignettes of violation of children’s rights. The survey involved 57 students aged 10-12 years, of which 27 formed the experimental group and 30 the control group. In order to evaluate the participants’ attitudes, the importance, knowledge and comprehension of children’s rights, self-administered questionnaires were provided, at the beginning, as well as the completion of the program. The results demonstrate that this psychoeducational program of Education to children’s rights is effective in the improvement of the attitudes for self-determination rights, of the importance of children’s rights and also in the increase of the knowledge about children’s rights and of the comprehension of self-determination rights. It is recommended a widespread implementation of the program for the Education of children’s rights to other contexts (e.g. school, home), with sample of teachers and parents.en
heal.advisorNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜπρούζος, Ανδρέαςel
heal.committeeMemberNameΜισαηλίδη, Πλουσίαel
heal.committeeMemberNameΒασιλόπουλος, Στέφανοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages284 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΔΕ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΓΚΟΤΣΗ ΚΥΡΙΑΚΗ 2018.pdf4.59 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons