Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29134
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝάτσια, Ελευθερίαel
dc.date.accessioned2018-06-25T09:06:05Z-
dc.date.available2018-06-25T09:06:05Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/29134-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2725-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑπόψεις νηπιαγωγώνel
dc.subjectΠοιότητα αναλυτικών προγραμμάτωνel
dc.subjectΑναλυτικά προγράμματα για το νηπιαγωγείοel
dc.subjectΣχεδιασμός – εφαρμογή – αξιολόγηση αναλυτικών προγραμμάτωνel
dc.subjectEarly childhood educators’ perspectivesen
dc.subjectQuality of curriculumen
dc.subjectCurriculum for the early childhood educationen
dc.subjectDesing-imlementation and evaluation of the curriculaen
dc.titleΑπόψεις νηπιαγωγών για την ποιότητα των αναλυτικών προγραμμάτων προσχολικής εκπαίδευσηςel
dc.titleEarly childhood educators' perspectives on the quality of the curriculum for the early childhood educationen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευση -- Αναλυτικά προγράμματαel
heal.dateAvailable2018-06-25T09:07:05Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.publicationDate2018-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία: σ. 249-283el
heal.abstractΣήμερα υπάρχει ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον, στον χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης, όσον αφορά τα Αναλυτικά Προγράμματα και την ποιότητα. Τα Αναλυτικά Προγράμματα διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην επίτευξη των σκοπών της εκπαίδευσης (Φλουρής, 1995), συνιστώντας ένα παιδαγωγικό κείμενο με ιδεολογική, πολιτική και κοινωνιολογική βάση, που διαπνέεται από φιλοσοφικές, πολιτικές, κοινωνικές και παιδαγωγικές θεωρίες (Σακελλαρίου, 2010), ενώ χαρακτηρίζονται ως «ακρογωνιαίοι λίθοι» για την διασφάλιση της ποιότητας της εκπαίδευσης (Brodin & Renblad, 2014∙ Κουτσελίνη, 2013). Η ποιότητα παρόλο που αποτελεί πολυδιάστατη έννοια, λόγω των διαφορετικών ορισμών της από τους διάφορους εμπλεκόμενους και από τις διαφορετικές οπτικές από τις οποίες αξιολογείται (Retzou & Sakellariou, 2013), εν τούτοις αποτελεί τον πυρήνα της εκπαίδευσης (Κουτούβελα, 2016). Επίσης, κομβικό ρόλο έχουν οι εκπαιδευτικοί, για τη διαμεσολάβηση του Αναλυτικού Προγράμματος (Moss, 2006, οπ. αναφ. στο Brock, 2009), αλλά και για την διασφάλιση της ποιότητας του Αναλυτικού Προγράμματος. Με βάση αυτό το σκεπτικό, σκοπός αυτής της εργασίας είναι να ερευνήσει τις απόψεις εν ενεργεία νηπιαγωγών σχετικά με την ποιότητα του Αναλυτικού Προγράμματος που βρίσκεται σε ισχύ στην χώρα μας για τα νηπιαγωγεία, με βάση τις αρχές των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Ουσιαστικά πρόκειται για μια διερευνητική εργασία, στο παραπάνω πλαίσιο, για τις απόψεις, τις πρακτικές και τα εμπόδια που οι εκπαιδευτικοί συναντούν. Το δείγμα αποτέλεσαν εξήντα δυο νηπιαγωγοί του Νομού Ιωαννίνων και η επιλογή του δείγματος έγινε τυχαία. Για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο που περιείχε ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν και επεξεργάστηκαν στατιστικά με το στατιστικό εργαλείο IBM SPSS Statistics 22. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι νηπιαγωγοί έχουν θετική άποψη γενικά για το Αναλυτικό Πρόγραμμα, ως σημαντικό εργαλείο για την αναβάθμιση της ποιότητας δουλειάς τους στο νηπιαγωγείο. Παρόλα αυτά η ποιότητα του ισχύοντος ΑΠ κρίνεται ως μέτρια, ώστε θεωρείται αναγκαία η αξιολόγηση και βελτίωσή του. Ενώ οι σημαντικότεροι παράγοντες που δρουν ανασταλτικά για την ποιότητα των ΑΠ περιλαμβάνουν, τον μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, την απουσία επιμόρφωσης των νηπιαγωγών, την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή.el
heal.abstractThere is currently an increasing global interest in early childhood education, especially regarding curriculum and quality. Curriculums are very important for the achievement of the educational goals (Flouris, 1995). Curriculums are pedagogical texts, which are developed on the basis of the philosophical, ideological, political and sociological conditions (Sakellariou, 2010). Moreover curriculums constitute the main factor for the assurance of the educational quality (Brodin & Renblad, 2014∙ Koutselini, 2013). Althouth, quality is a multidimensional concept due to the different definitions the stakeholders of the educational system state (Rentzou & Sakellariou, 2013), the quality is still the core of the education (Koutouvela, 2106). The role of the teachers is of main importance for the intervention of the curriculum (Moss, 2006, as cited in Brock, 2009) and for their quality. The aim of the present study was to assess and evaluate the educators’ views on the quality of the national curriculum for kindergarden schools (nipiagogia) in Greece. Additionally it is studied if the educators can conduct quality work based on the curriculum in the present conditions. The accomplishment of this study is based on questionnaire distributed to all educators employed in the municipality of Ioannina, but finally only sixty-two eduacators participated in the study (n = 62). The sample was selected randomly. The questionnaire consisted of open-ended and closed-ended questions. Data were compiled and processed in a computer based program, and the analysis of the results became with the use of the statistical software IBM SPSS Statistics 22. The present findings showed that the educators were positive to the curriculum, as a tool for improving the quality of early childhood education, while the currently used curriculum is evaluated as of poor quality. The most important factors which hold the quality of the curriculum back are the incomplete post education of the educators, the teacher-tochild ratio and the existing substructures of the schools.en
heal.advisorNameΣακελλαρίου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΣακελλαρίου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΜπάκας, Θωμάςel
heal.committeeMemberNameΘάνος, Θεόδωρος
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages297 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΠΤΝ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΝΑΤΣΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 2018.pdf3.5 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons