Please use this identifier to cite or link to this item: https://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28923
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧατζηνικολάου, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2018-02-09T09:18:21Z-
dc.date.available2018-02-09T09:18:21Z-
dc.identifier.urihttps://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28923-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26268/heal.uoi.2481-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΆγχος εξετάσεωνel
dc.subjectΑυτοαποτελεσματικότηταel
dc.subjectΕπίδοσηel
dc.subjectΜαθηματικάel
dc.subjectTest anxietyen
dc.subjectSelf-efficacyen
dc.subjectMathematicsen
dc.titleΆγχος εξετάσεων, αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας και επίδοση κοριτσιών και αγοριών έκτης δημοτικού στο μάθημα των μαθηματικώνel
dc.titleΤest anxiety, self-efficacy and the achievement of both girls and boys in the lesson of mathematicsen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΆγχοςel
heal.dateAvailable2018-02-09T09:19:21Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 78-88el
heal.abstractΗ παρούσα έρευνα μελετά το άγχος εξετάσεων, την αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας και την επίδοση των κοριτσιών και των αγοριών στο μάθημα των Μαθηματικών. Το δείγμα της έρευνας συγκροτήθηκε από εκατόν εβδομήντα οκτώ μαθητές  και μαθήτριες της έκτης τάξης εννέα δημοτικών σχολείων του νομού Ηλείας. Το δείγμα αποτέλεσαν ενενήντα δύο αγόρια και ογδόντα έξι κορίτσια. Συγκεκριμένα, διερευνάται η συσχέτιση του άγχους των εξετάσεων και της σχολικής επίδοσης, η συσχέτιση της αυτοαποτελεσματικότητας και της σχολικής επίδοσης, καθώς και η αλληλεπίδραση της συσχέτισης του άγχους των εξετάσεων και της αυτοαποτελεσματικότητας στη σχολική επίδοση στο μάθημα των Μαθηματικών. Ακόμη, στις παραπάνω συσχετίσεις λαμβάνεται υπόψη και ο παράγοντας του φύλου. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι υπάρχει στατιστικά σημαντική αρνητική συσχέτιση μεταξύ του άγχους των εξετάσεων και της επίδοσης στο μάθημα των Μαθηματικών. Στατιστικά σημαντική αρνητική συσχέτιση διαπιστώθηκε επίσης μεταξύ του άγχους των εξετάσεων και της επίδοσης τόσο των αγοριών όσο και των κοριτσιών. Η συσχέτιση αυτή θεωρήθηκε ισοδύναμη για τα αγόρια και τα κορίτσια. Επίσης, προέκυψε στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ της αυτοαποτελεσματικότητας και της σχολικής επίδοσης στο μάθημα των Μαθηματικών. Στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση βρέθηκε επίσης μεταξύ της αυτοαποτελεσματικότητας και της επίδοσης τόσο των αγοριών όσο και των κοριτσιών. Η συσχέτιση αυτή δεν μπορεί να θεωρηθεί ισοδύναμη στα αγόρια και τα κορίτσια. Βρέθηκε, δηλαδή, ότι η αυτοαποτελεσματικότητα συσχετίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό με την επίδοση των αγοριών σε σχέση με την επίδοση των κοριτσιών. Τέλος, από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι στατιστικά σημαντική είναι η συσχέτιση της αλληλεπίδρασης του άγχους των εξετάσεων και της αυτοαποτελεσματικότητας στη σχολική επίδοση στο μάθημα των Μαθηματικών. Η συσχέτιση αυτή βρέθηκε ότι είναι στατιστικά  σημαντική τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια.el
heal.abstractThe present research studies test anxiety, self-efficacy and the achievement of both girls and boys in the lesson of Mathematics. The sample of the survey was composed of one hundred and seventy-eight students of the sixth grade of nine elementary schools in the area of Ilia. The sample consisted of ninety-two boys and eighty-six girls. Specifically, the study focuses on the correlation of test anxiety and school performance, the correlation of self-efficacy and school performance, and the interaction of the correlation of test anxiety and self-efficacy in school performance in the lesson of Mathematics. In addition, the sex factor is considered in the above associations. The results of the research revealed that there is a statistically significant negative correlation between test anxiety and performance in the lesson of Mathematics. A statistically significant negative correlation was also found between test anxiety and performance of both boys and girls. This association was considered equivalent to boys and girls. In addition, self-efficacy was statistically significant positively related to school performance in the lesson of Mathematics. A statistically significant positive correlation was also found between self-efficacy and performance of both boys and girls. This association cannot be considered equivalent to boys and girls. It was found that self-efficacy is more closely related to the performance of boys rather than of girls. Finally, the results showed that the interaction of the correlation of test anxiety and self-efficacy in school performance in the lesson of Mathematics is statistically significant. This association was found to be as statistically significant in boys as in girls.el
heal.advisorNameΑποστόλου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΑποστόλου, Μαρίαel
heal.committeeMemberNameΜπενινκάζα, Λουτσιάναel
heal.committeeMemberNameΓκότοβος, Αθανάσιοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Φιλοσοφική Σχολή. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίαςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages95 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters) - ΦΠΨ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ 2017.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons