The child cartoon portrait in the arts class as a means of approaching childhood idiosyncrasy (Master thesis)

Μήτση, Λορένα-Ειρήνη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜήτση, Λορένα-Ειρήνηel
dc.date.accessioned2017-10-03T06:06:18Z-
dc.date.available2017-10-03T06:06:18Z-
dc.identifier.urihttp://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28168-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΕικαστικάel
dc.subjectΧιούμορel
dc.subjectΓελοιογραφίαel
dc.subjectΣατιρικό σκίτσοel
dc.subjectΠροσωπογραφίαel
dc.subjectEducationen
dc.subjectVisual arten
dc.subjectHumoren
dc.subjectCaricatureen
dc.subjectSelf-portraiten
dc.titleΗ παιδική γελοιογραφική προσωπογραφία στο μάθημα των εικαστικών ως μέσο προσέγγισης της παιδικής ιδιοσυγκρασίαςel
dc.titleThe child cartoon portrait in the arts class as a means of approaching childhood idiosyncrasyen
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.generalDescriptionΗ διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα (μέχρι και: 12/2021) Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνωνel
heal.classificationΓελοιογραφίαel
heal.dateAvailable2017-10-03T06:07:18Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνηςel
heal.publicationDate2017-
heal.bibliographicCitationΒιβλιογραφία : σ. 116-126el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά τον ρόλο της τέχνης στα παιδιά και πώς επιδρά μέσω της τεχνικής της παιδικής γελοιογραφικής προσωπογραφίας ως μία εκπαιδευτική χιουμοριστική προσέγγιση. Η εικαστική εκπαίδευση έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται εύκολα όσον αφορά τους διδακτικούς της σκοπούς. Eπαναπροσδιορίζεται, γίνεται διαδραστική, διαθεματική, βιωματική εύκολα προσεγγίσιμη και αποδεκτή. Ειδικότερα παρουσιάζεται η πορεία της παιδαγωγικής μεθόδου που ακολουθήθηκε, οι αναλυτικές οδηγίες, οι παρατηρήσεις των μαθητικών αντιδράσεων, οι προσωπικές εκτιμήσεις της εκπαιδευτικού, οι αξιολογήσεις και τα συμπεράσματα. Αφορμή για τη θεματολογία αποτέλεσαν οι προηγούμενες σπουδαστικές έρευνες στην προσωπογραφία, καθώς και η εικαστική μελέτη στην αυτοπροσωπογραφία. Τέλος, παρατίθενται τα παραδείγματα των παιδικών έργων που εφαρμόστηκαν στην τάξη κατά τη διδασκαλία μου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.Έναυσμα για την παρούσα έρευνα υπήρξε η εμπειρία της διδακτικής μου θητείας στον χώρο της εκπαίδευσης σε παιδιά διαφόρων ηλικιών, οι προσωπικές παρατηρήσεις πάνω τους και τα προσωπικά συμπεράσματα ως εκπαιδευτικός με ειδίκευση στα εικαστικά. Κινητήριος σκοπός η διάθεση της διδακτικής (αυτο)βελτίωσης και το καθήκον, που πρέπει να επιτελεί ο σημερινός παιδαγωγός στα πλαίσια ενός σύγχρονου Νέου Σχολείου2. Είχα τη δυνατότητα να επιχειρήσω την καταγραφή των αντιδράσεων των παιδιών στα γελοιογραφικά τους έργα, την επαφή και την επικοινωνία που ανέπτυξαν, όπως και τις γραπτές τους παρατηρήσεις. Η έρευνα υλοποιήθηκε σε έξι δημόσια σχολεία τριών νομών (Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Αιτωλοακαρνανίας). Η θεματική άσκηση επιχειρήθηκε σε όλες τις τάξεις των Δημοτικών σχολειών σε διάστημα 1,5 έτους και σε περίπου 720 παιδιά (6-12 ετών). Τέλος, παρατίθεται η φωτογραφική συλλογή των παιδικών έργων ως μέσο αξιολόγησης και ερευνητικού υλικού για διερεύνηση μελλοντικών μελετών.el
heal.advisorNameΠασχάλης, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΠασχάλης, Βασίλειοςel
heal.committeeMemberNameΓοδόση, Ζωήel
heal.committeeMemberNameΤσιόδουλος, Στέφανοςel
heal.academicPublisherΠανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνηςel
heal.academicPublisherIDuoi-
heal.numberOfPages202 σ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
Appears in Collections:Διατριβές Μεταπτυχιακής Έρευνας (Masters)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μ.Ε ΜΗΤΣΗ ΛΟΡΕΝΑ-ΕΙΡΗΝΗ 2017.pdf16.04 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/28168
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.